Val Thorens 2013/2014

T-son
1 inlägg
T-son 1 inlägg 5 år sedan

Hej där!
Vi är två killar som söker boende för hela säsongen, vi är relativt renliga av oss och båda bra på att laga mat men framförallt så har vi alltid förbannat roligt! PM eller maila mig på daniel.thyselius@gmail.com om intresse finns!

fredrisch
378 inlägg
fredrisch 378 inlägg 5 år sedan

Några som är nere i Val T ännu? Hur är det?

Suget börjar bli enormt...

malmbrg
1 inlägg
malmbrg 1 inlägg 5 år sedan

Jag letar boende några veckor under feb/mars och kan vara rätt flexibel med datum osv. Letar ni efter ngn som kan hjälpa till med boendekostnaden och är superenkel att ha att göra med, skicka pm!

arvidse
1 inlägg
arvidse 1 inlägg 5 år sedan

Hej!

Jag fick precis jobb och ska sticka till VT, väldigt spontant. Jag äger inte ens skidutrustning! Finns det någon där nere som vet hur utbudet ser ut när det gäller att handla skidor, pjäxor och lavinutrustning? Billigt/dyrt? Skulle ni rekommendera att handla på plats eller innan? Kommer troligtvis att flyga vilket gör det dyrt och jobbigt att ta med sig.
Tack på förhand!

Olangu
42 inlägg
Olangu 42 inlägg 5 år sedan

Tja!
Jag och en tjejkompis är på plats i VT och undrar om någon tänkt dra ut ikväll...
Vore najs med lite förkrök... Vi bor på Neves.

Någon?

Ring/Sms:a på +46702355357

/Andreas

Apple007
4 inlägg
Apple007 4 inlägg 5 år sedan

Är i VT nu, mycket människor i backarna. Snön är ganska hård, verkar inte ha snöat på ett par dagar.

akaEast
4 inlägg
akaEast 4 inlägg 5 år sedan

Tjena tjena!
Vi är 3 grabbar från Linköping på 19 år som letar boende lite var som i alperna men vi var i VT förra året och trivdes enormt så jag tänkte att jag kunde slänga ut en öppen fråga på den här tråden, finns det någon som har 3 platser som de vill fylla ut så hör av er!
Mvh Viktor

hannathomas
168 inlägg
hannathomas 168 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad hannathomas (5 år sedan)

Hej Viktor

Ring mig på +33631469443 så kan jeg hjælpe dig tror jeg.

på forhånd tak

Goozen
7 inlägg
Goozen 7 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Är också intresserad av att dra till Val Thorens i vinter. Drar gärna på en gång bara jag får åka lite puder och park.
Är 19år gammal från Helsingborg och kostar gärna på mig en hel säsong i alperna. Så hör av er om ni vill ha hjälp med hyran i utbyte mot en sovplats smile

hannathomas
168 inlägg
hannathomas 168 inlägg 5 år sedan

Hej på Er och God Jul!

Som det ser ut just nu har jag 3 sängar kvar i en 5 personers lägenhet i Val Thorens. Den ligger super centralt till både nattliv och pisten. Byggnaden heter Neves om ni känner till Val Thorens...

I lägenheten finns det kök, bad, wc, matbord, 2 stycken våningssängar och en sovsoffa, det är en fin balkong med utsikt över pisten.

Ring eller skriv till mig så fixar vi ett bra pris!

Mvh.
Thomas Fogsgaard
John´s Restaurant Val Thorens
www://johns.fr
+33 631 469 443
fogsgaard@yahoo.com

Olangu
42 inlägg
Olangu 42 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Olangu (5 år sedan)

Säljer ett liftkort som är giltigt till och med 2a januari.

Någon som vill köpa?
Prisidé: 200€

+46702355357

Toobesjoo
2 inlägg
Toobesjoo 2 inlägg 5 år sedan

Hej svejs! Ska åka och möta upp några vänner på roadtrip och detta blir i val thorens. Jag kommer anlända en dag innan dem och har för tillfället inget boende första natten! Söker därför en soffa eller tips på billigt hostel eller dyligt.
9-10 januari. Känner du dig sugen på att låta en 30 åring som jobbar med tv och åker skidor slagga en natt hos dig på en soffa eller golv??!!! Hör gärna av dig!! Sjogren.tobias@gmail.com el PM. Någon typ av ersättning kommer absolut att ges i form av en peng eller om du vill ha tillskott i barskåpet! smile

Hej hej

SaOfDy
1 inlägg
SaOfDy 1 inlägg 5 år sedan

Hejsan,

Jag är en tjej på 22 från gbg som är på väg ner till VT den 5 januari. Undrar om det finns en soffa jag kan hyra in mig på under några dagar? Planen är att gå ut på en intensiv jobbsökarjakt för att förhoppningsvis kunna stanna resten av säsongen smile

Skulle bli jätteglad om någon har något ledigt, eller tips på någon jag kan prata med!

//O

Elola
14 inlägg
Elola 14 inlägg 5 år sedan

Hej alla glada skid/snowbordåkare!

Har svårt att hitta folk som vill åka så mycket skidor som mig. Därför söker jag någon/några som precis som jag älskar att åka skidor/bräda och vill vara ute nästan hela dagen för lite seriös åkning, men framförallt för att ha kul! smile Jag är en tjej på 21 år som åker mest pist, men om det kommer nån snö lattjar jag gärna utanför pistpinnarna. Är även intresserad av att hänga i parken vissa dagar. Det spelar ingen roll om du åker ensam eller i ett helt kompisgäng, jag hakar gärna på oavsett.

Känner du som jag att backen is the place to be så hör av dig här eller på sms. Vill du bara ha nån att hänga i baren med så är du även välkommen att höra av dig. Är grym på beerpong.

Mobil (franskt nummer) +33771102228

Vi ses!!
Anna

Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 5 år sedan

Elola: I månadsskiftet kommer jag och två polare ner och ska hänga en månad, och vi lär jobba efter devisen "åka mycket, festa ibland". Vill du fortfarande ha åksällskap då så får du gärna haka på oss smile
Annars rekommenderar jag att bli kompis med reseledarna på Langley och hänga med på deras pistvisningar till Meribel och Courchevel, det brukade jag göra de dagarna inga andra kompisar ville/kunde åka. Skulle gruppen de släpar med sig vara för jäkla trökig är det ju bara att härja vidare på egen hand, hehe.

PS. Du är inte samma Anna som jobbar med Anders och Made?

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Elola
14 inlägg
Elola 14 inlägg 5 år sedan

Heddious: Det låter som något som skulle passa mig smile
Kanske är något jag ska kika på, men från min erfarenhet brukar pistvisningar inte vara så värst roliga, hehe.

Nej det är inte jag det..

akaEast
4 inlägg
akaEast 4 inlägg 5 år sedan

Hej igen ...
Vi hade boende och allt klart och nu 2 veckor innan vi ska åka får vi beskedet "att de inte vill hyra ut" så slänger ut en fråga här och undrar om någon har plats eller vet om något boende för 3 sköna grabbar på 19 år.
Behöver ej var hel säsong eller så men mest panik är det under februari månad.
Skulle vara jävligt fett om någon kunde hjälpa.
Mvh

OleK
218 inlägg
OleK 218 inlägg 5 år sedan

Hei godtfolk.

Jeg reiser ned til Sveits i morgen for å dømme WC i slopestyle. Når vi er ferdige der skal jeg videre til Val Thorens å dømme SFR Tour neste uke. Desverre vil ikke arr fikse boende for meg før 21. Jan. Jeg har muligheten til å Være i Choursevel noen dager først,men tenkte å høre om det var noen her som hadde en ledig sofa eller noe og vil ha besøk av en skid sugen norrman som gjerne treffer nye folk å får kjørt litt på ski! Gi meg gjerne en lyd!!

Ole-Kr Citera
MaryPary
12 inlägg
MaryPary 12 inlägg 5 år sedan

Hej ValThorensare (lite småtillfälliga som vi är)

Efter en månads jobb på UCPA-centret så har suget efter svenskar och bummande skidsällskap gått i taket. Jag är i stort sett ledig måndag, tisdag, onsdag och fredag eftersom jag jobbar kväll och vill hitta lite gött folk att åka med smile Cleana carvingsvängar med skidor, pow-pow med både skidor och bräda, och stighudar och en liten flaska Chartreuse när man vill känna träningsvärken nästa dag... Och en varm choklad uppe på Peclet med lite recap skitsnack om allt möjligt. Sällskap på gymmet en torsdagskväll är också välkommet eller varför inte en vin chaud/bière froide någon annan kväll? Har du bil och vill klättra nere i dalen så har jag klätterskorna med, har du rep och vill ha sällskap på glaciären så har jag yxan med smile

Mitt nummer är: +33 6 43 42 47 21 Hör av er på det eller här på forumet!

Marilyn

Wintersun
33 inlägg
Wintersun 33 inlägg 5 år sedan

Hej!

Min kompis har en bädd som behöver fyllas upp för säsongen.
Så om det är någon som är ute efter boende i Val Thorens under resten av säsongen så finns det en bäddplats i lägenhetskomplexet l'serac.

I lägenheten bor det redan två tjejer i 20+ åldern.

Är ni intresserade så mejla till Therese: 870724tk@gmail.com

PS. Om ni bara vill ha boende för några dagar/ veckor så går det självklart också att lösa. Hänvisar återigen till ovanstående mail smile

MaryPary
12 inlägg

Hoj hoj!

En skottsk polare letar efter jobb asap i Val Tho. Nàgon som vet nàgot?

Marilyn

malmbeck
35 inlägg
malmbeck 35 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad malmbeck (5 år sedan)

Söker ett boende/sovplats för resten av säsongen! PM!

Söker även eventuellt 2 pers till ett boende jag fått tag i men som kräver 3 pers.

MaryPary
12 inlägg

Grymt kul att du stannar resten av säsongen i Val Tho! Skotten är inte kvar, men jag kan höra mig för lite. /Mary

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook