Länkade produkter
K2 Pinnacle 130
5 recensioner, betyg 4

K2 Pinnacle 130

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 3 år sedan

Har första generationen Pinnacle 130 LV och undrar om någon mer än mig har sett att pinsen som håller fast spaken till gåläget håller på att glida ur? Eller är det bara mina?

Generiskt citat som alla gillar! Citera
JohanSundstrom
452 inlägg
JohanSundstrom 452 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad JohanSundstrom (3 år sedan)

Har mitt andra par Pinnacle 130 och gå-läget håller på att göra mig tokig.

Gå-läget hoppar i när jag sätter press på baksidan av pjäxan. Detta sker bara på ena pjäxan.

För att ge ett exempel. Jag sätter lite tryck för att poppa över en knöl eller dylikt i pisten och kraften som krävs för att få "pop" får gå-läget att klicka i. Detta trots att pjäxan är i "skidläge". Detta resulterar i att man tappar kraft och blir jävligt förbannad.

Har någon haft samma problem eller som kan komma på vad det beror på? Ser ingenting som ger en förklaring när jag inspekterar pjäxan.

Har även en film på när jag sätter tryck och får gå-läget att hoppa i som jag kan lägga upp imorgon.

madmad

Daniel-LAB
202 inlägg
Daniel-LAB 202 inlägg 3 år sedan

Same shit för mig... (Har 14/15-modellen) Om jag råkar landa med bakvikt så klickar gå-läget i och det är måttligt spännande då man måste stanna och klicka tillbaka till skidläge igen. Inte särskilt bra i pudret eller när det är brant eller någon gång alls faktiskt...

Tå-delen på sulorna trampade jag igenom efter endast 30 dagars åkning och då hade jag ändå inte hikat speciellt mycket.

Och så läcker det in snö, men det gick att lösa någorlunda bra med tejp.

En trevlig pjäxa att åka i, men full med barnsjukdomar... fortfarande. Kanske bättre på årets upplaga?

Gazza1
211 inlägg
Gazza1 211 inlägg 3 år sedan

@JohanSundstrom

K2 känner till detta problem och du är långt ifrån ensam med det. Jag gissar att du har pjäxan som släpptes 13/14. Det har hänt mig dock på 14/15 modellen också. Det är tillverkningsfel på pjäxan.

Har du köpt pjäxan i Sverige så gå till butiken och reklamera den rakt av. Då får du årets pjäxa som de förhoppningsvis har åtgärdat felet på. Har du köpt pjäxan från Tysken eller liknande webbutik så blir det krångligare förmodligen och kommer ta en massa extra tid misstänker jag men reklameringen bör och ska accepteras.

Jävligt synd just det där eftersom det är den bästa pjäxan jag har ägt än så länge. Jag hoppas på att mitt nya par håller den här säsongen ut eftersom jag är borta 6 veckor och åker. Vet faktiskt inte hur K2 löser sådant här när det skiter sig i ett land man inte köpt pjäxan i. Misstänker att butikerna i Zermatt inte bara kommer ge mig en ny pjäxa smile

Gazza Citera
JohanSundstrom
452 inlägg
JohanSundstrom 452 inlägg 3 år sedan

Fan, tråkigt.
Jag har faktiskt 14/15 då jag fick ett par nya efter att mina 13/14 gick sönder.

Köpte de ursprungligen i Japan och fick de nya från Sveriges huvudleverantör förra vintern. Har precis börjat åka in dem vilket gör det ännu mer frustrerande!

Håller med om att det i grunden är en fantastisk pjäxa om man bortser från dessa detaljer.
Hoppas det löser sig för dig @gazza1

JohanSundstrom
452 inlägg
JohanSundstrom 452 inlägg 3 år sedan

Daniel-LAB :

Same shit för mig... (Har 14/15-modellen) Om jag råkar landa med bakvikt så klickar gå-läget i och det är måttligt spännande då man måste stanna och klicka tillbaka till skidläge igen. Inte särskilt bra i pudret eller när det är brant eller någon gång alls faktiskt...

Tå-delen på sulorna trampade jag igenom efter endast 30 dagars åkning och då hade jag ändå inte hikat speciellt mycket.

Och så läcker det in snö, men det gick att lösa någorlunda bra med tejp.

En trevlig pjäxa att åka i, men full med barnsjukdomar... fortfarande. Kanske bättre på årets upplaga?

Ja, det är fruktansvärt irriterande och kan sluta ganska illa om man skulle ha otur..

Jag har ju dessutom redan avverkat ett par (13/14 modellen), vilket inte gör det bättre.. sad

Mickey
124 inlägg
Mickey 124 inlägg 3 år sedan

Är väldigt sugen på ett par Pinnacle 130 men tvekar lite på grund av alla problem med dem. Har det fixats till årets (15/16) modell eller finns problemen fortfarande kvar?

Sockerfarsan
217 inlägg
Sockerfarsan 217 inlägg 2 år sedan

Jag spontanköpte precis ett par K2 Pinnacle Pro 16/17 till riktigt bra pris. De är lättare jämfört med 130-modellen pga av skal i Pebax, enklare spännen och lättare innersko (2000 vs 2300 gram). Passformen är toppen men finns det några uppenbara nackdelar med en lättare sko, Pebax eller något annat jag missat?

På Internet är alla hjältar. Citera
termons
Online 335 inlägg
termons 335 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad termons (2 år sedan)

Det spekuleras litet om det i en annan tråd. :-)

I ditt fall så tror jag att du gjort ett bra köp.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook