Betalning av säsongslägenhet.

johnjopetterson
0 inlägg
johnjopetterson 0 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad johnjopetterson (5 år sedan)

Hejsan!

Tänkte säsongra för för första gången i val thorens. Har idag fixat en lägenhet! Det jag undrar är hur folk normalt gör med betalningen och nycklarna. Jag har fått ett kontrakt där det står att jag ska betala hälften plus deposition innan 24/10. Så fort jag har skrivit på och skickat tillbaka avtalet och satt in pengarna på deras konto så skickar de nycklarna till mig. Andra hälften ska betalas i mitten på november, precis innan jag åker ner. Hur legit låter detta? Vad har andra för erfarenhet. Min tanke är att det är ett kontrakt och det gör det säkert. Vet som sagt inget eftersom jag aldrig säsongrat för!

Jättejätte tacksam för svar och det fort, eftersom första inbetalningen ska ske snart! smile

Svar

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 5 år sedan

Min erfarenhet av att säsonga är att betala alla stålar långt innan säsongen börjar, och sen får man hoppas att man verkligen får ett boende...
Se till att ha kollat upp uthyraren innan! Adress, telefonnummer, personuppgifter, en snabb googling, sunt förnuft.

www.dpsskis.com Citera
johnjopetterson
0 inlägg
johnjopetterson 0 inlägg 5 år sedan

Tack för tipset! Har alla hans uppgifter i kontraktet så kan lätt kolla upp det!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook