Bd Amp

Pillard
3106 inlägg
Pillard 3106 inlägg 5 år sedan

Nu var det ett tag sen jag själv behövde välja skidor men istället får jag väl jaga nya till frugan. Idag åker hon runt på Atomic Access i 161 och trivs bra.

Normalt åker vi i blandade fören i Sverige och lite alper men i vinter blir det Japan istället och jag börjar fundera på ifall nuvarande skidor är lite för små.

Av en slump såg jag en bra deal på ett par BD AMP i 165cm, finns det nån som kört AMPen och kan berätta lite hur den är? Hon är fortfarande relativt färsk på skidor men har haft en bra utvecklingskurva de senaste åren. Det jag är på jakt efter är egentligen en skida som är så lättåkt som möjligt i rejält med snö. Hon är 153cm lång och väger väl ca 50kilo, stark och bra fysik men som sagt lite ny på skidor och kan därför bli lite osäker på skidor som är för bångstyriga.

Svar

CLarsson
43 inlägg
CLarsson 43 inlägg 5 år sedan

Jag har klämt på dem och de verkar riktigt fina. Lite av en lekfull chager/ allround skida med fin form. Går nog att köra på med en del. Dock tror ja de kan bli för krävande för en tjej på 50 Kg. Min flickvän kör på ett par k2 missbehaved och älskar dem. Hon är 160 cm o 50 kg. De har även en bradare mer puder skida som heter missdirected tror ja. Kolla in dem.

Fred-o
246 inlägg
Fred-o 246 inlägg 5 år sedan

Yo!
Jag har åkt på den i Kanada och tyckte de flöt som korkar. Lekfulla men klena i högre fart på blandsnö.

Pillard
3106 inlägg
Pillard 3106 inlägg 5 år sedan

Sådär, det är lite den typen av svar jag var på jakt efter. Hur skulle du beskriva lekfullheten? Skulle du kalla dem väldigt lättåkta eller inbjöd de till lekfull åkning av någon annan anledning?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook