Val thorens

HUGGGAN
8 inlägg
HUGGGAN 8 inlägg 5 år sedan

Tjena vi är ett gäng killar som ska ner till val thorens vecka 2 och undrar hur hårda dem är med legitimation.
1: Är dem hårda på klubbar/barer
2: Kan man köpa alkohol i typ ica affärer?

tacksam för alla svar!smilesmile

Svar

mxeman
72 inlägg
mxeman 72 inlägg 5 år sedan

1: beror på baren och när ni kommer(kom tidigare så är det enklare).
barerna är "snällare" än nattklubbarna.
vecka 2 är dock ganska lugnt, till skillnad från vecka 8 då de plötsligt blir mycket hårdare.
2: Ja.

HUGGGAN
8 inlägg
HUGGGAN 8 inlägg 5 år sedan

soft, är det även möjligt som 17 åring att köpa i typ ica affärerna eller är dem lika hårda där som på barer osv?

Primary
221 inlägg
Primary 221 inlägg 5 år sedan

har varit i Val d'isere, antar att de är ungefär lika när det gäller dessa grejer.

som sagt, alla veckor förutom vecka 7-9 (sportlovs veckorna, högsäsong) så bör det vara lugnt, jag var där vecka 9 och då kollade dom legg varje gång vi kom in på de större pubbarna/klubbarna, men inte när vi handlade på ica.
Vi va 18, men om ni ser äldre ut så bör det vara lugnt.

Vi fick dock bevittna om en tjej (som lär ha varit 17) som fick sitt legg taget av en vakt då han sa att det va ett fejk-ID och att hon kunde hämta upp det hos polisen nästa morgon tongue

utflykten
36 inlägg
utflykten 36 inlägg 5 år sedan

Fick visa leg i mataffär 1 gång i Val T... Då handlade jag alkohol i samma affär kanske 50 gånger under säsongen, så oddsen är ju på din sida.

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 5 år sedan

God förmiddag!

Dina frågor är redan besvarade i ett antal äldre trådar, sök på "Åldersgräns Val Thorens" så kommer det upp ett par stycken. Kan även tipsa om att nämna din fråga mer exakt i rubriken till nästa gång du skapar en tråd.

Men för att svara mer direkt:

1. Inte vecka två.
2. Ja, och man ska se jäkligt ung ut för att de ska be om legitimation.

Låser den här smile
/Heddious

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Ämnet är låst och kan inte besvaras.
Låst av Heddious.