Hjälmar!

Sammmyboy
271 inlägg
Sammmyboy 271 inlägg 5 år sedan

Jag behöver lite tips ang. balongskalle till huvud!

Jag sitter och kikar på lite hjälmar. Och funderar på en sån där k2 phase pro, eftersom jag hört att k2 ska ha rymligare hjälmar. Referens punkten är en poc receptor bug XL som sitter med marginal på MINUS 1-2 millimeter runt hela skallen. Någon som har vettiga tips? Hjälmen ska helst inte se ut som en boll.

Svar

Gazza1
211 inlägg
Gazza1 211 inlägg 5 år sedan

Poc Fornix har precis den formen du är ute efter. Den är mer rund jämfört med deras andra hjälmar. Det var därför jag inte köpte den så det måste vara rätt för dig smile Den har ventilation du kan öppna/stänga och har Mips till ett relativt vettigt pris om du jämför med Sweet och andra. Synd att den inte passade mig. Hoppas du har mer tur där. Verkar vara en grym hjälm.

Gazza Citera
JohanSundstrom
454 inlägg
JohanSundstrom 454 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad JohanSundstrom (5 år sedan)

Köpte nyss en Poc Fornix! Sitter riktigt skönt runt huvudet och är dessutom grymt lätt, 420 gram!

Har också ett ganska stort huvud. Sweets hjälmar är t.ex alldeles för smala i passformen!

Prova den!

Sammmyboy
271 inlägg
Sammmyboy 271 inlägg 5 år sedan

Okej. Vad tror ni om den jag kikat på? K2 krukan!

vjakob
68 inlägg
vjakob 68 inlägg 5 år sedan

Jag har en phase pro (syns iaf som det när jag googlar wink) och den sitter som ett smäck.
Men jag har inte ett stort huvud, typisk mediumskalle, vilket jag också har på hjälmen.

EliasJohansson
5 inlägg
EliasJohansson 5 inlägg 5 år sedan

jag gör med en halft melon skal från ica hjärtat för 20.99 kr och den funkar jätte bra!

Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 5 år sedan

EliasJohansson :

jag gör med en halft melon skal från ica hjärtat för 20.99 kr och den funkar jätte bra!

Har uppenbart inte fungerat speciellt väl ...

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook