Bluebirdoptics-goggle?

Tjong
8 inlägg
Tjong 8 inlägg 5 år sedan

Tjeners!
Ramlade över dessa goggles: BluebirdOptics Panoramic.

Någon som har erfarenhet av dessa?
Passar de de "vanliga" hjälmarna, eller glipar det unt so weiter? Poc receptor bug exempelvis.

Ser ju rätt goa ut och rel rimligt pris!

Svar

DavidJ-Ivarsson
100 inlägg
DavidJ-Ivarsson 100 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad David-Ivarsson (5 år sedan)

Kolla in denna filmen av Julius Aspman, riktigt bra review så du kommer nog få alla svar du behöver! big_smile

Här är även en film på hur bra linsen sitter, det kan ju vara en fråga eftersom de sitter fast med magnet.

Tjong
8 inlägg
Tjong 8 inlägg 5 år sedan

Hehe, tack! smile
Den gav ju en del svar på tal!
Måste dock säga att jag blev nästan mer fundersam till hur den klickar med hjälm...

JerryEriksson
10 inlägg
JerryEriksson 10 inlägg 5 år sedan

Dom får gärna vara lite opassande, jag blev jävulskt sugen och 1390 för ett par med 5 linser är ju helt ok smile
Tror nog allt du får testa dom i backen så vi kan få en liten utförlig beskrivning av hur dom funkar smile

Von_vettet
144 inlägg
Von_vettet 144 inlägg 5 år sedan

jag hade samma sug. klickade hem dem för någon vecka sen. Utvärderar under vintern om hur de sitter och om optiken är av bra standard! snökänning först om några veckor...

JerryEriksson
10 inlägg

Attans vilken tid, säsongen är ju redan i full karriär smile

ByB3rg
Online 147 inlägg
ByB3rg 147 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad ByB3rg (5 år sedan)

Kört ca 20 skiddagar med dom hittills.

Sjukt lätt när det kommer till att byta lins. Bra om man råkar få snö innanför glaset. Kan upplevas lite stora om man inte kört med en större variant innan.
Älskar den rosa/orange linsen. Funkar nästan till all sorts väder. Kör med den 9/10 gånger. Fint att ha 4 till när den inte funkar helt hundra.

Adrenalpin Movement Citera
ByB3rg
Online 147 inlägg
ByB3rg 147 inlägg 5 år sedan

https://www.freeride.se/img/photo/normal/48cc311e03670385d1368e2e2cf087ff.jpg

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 5 år sedan

Jag provade Julius gogglar i Tandå häromveckan, och kunde raskt konstatera att de är _väldigt_ stora på en person med hyfsat litet huvud/ansikte. (Kör i vanliga fall med Splice, som jämförelse.)

"Det ser ut som om du har en teveskärm i ansiktet," var en spontan kommentar från sällskapet.

Med det sagt så är de jävulskt snygga på folk som de passar på, och synfältet var det inget fel på heller. smile

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
bigf1sh
36 inlägg
bigf1sh 36 inlägg 5 år sedan

Dom ser riktigt nice ut måste jag erkänna. Väldigt bra pris för 5 linser. Kanske får beställa ett par...

JerryEriksson
10 inlägg

Ja det lutar åt att beställa ett par smile

Piglet55
482 inlägg
Piglet55 482 inlägg 5 år sedan

Man behöver inte oroa sig för att glaset ska hoppa av/ur efter en ordentlig krasch ?

Kommer dessa finnas att fingra på i Åre i helgen ?

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 5 år sedan

Jag är också jävligt intresserad av om dom/någon kommer ha något par med sig i åre i helgen! big_smile

Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 5 år sedan

Piglet55 :

Man behöver inte oroa sig för att glaset ska hoppa av/ur efter en ordentlig krasch ?

Tror det är rätt chill.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Piglet55
482 inlägg
Piglet55 482 inlägg 5 år sedan

Vattendroppe :

Piglet55 :

Tror det är rätt chill.

haha, underbart. Gillar att Julius tar en för laget bara för att bevisa att den verkligen sitter fast big_smile

Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 5 år sedan

Piglet55 :

haha, underbart. Gillar att Julius tar en för laget bara för att bevisa att den verkligen sitter fast big_smile

Tror det mer var en "skit hände, kan vi göra nåt bra av det?" tongue

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
ByB3rg
Online 147 inlägg
ByB3rg 147 inlägg 5 år sedan

Kommer var uppe i Åre med mina under skidtestarhelgen. Kommer stå i K2/LINE tältet och skruva. Är bara att komma förbi så kan ni få pilla på dom och låna ett par sjyssta skidor wink

MedlemJapaner
2020 inlägg
MedlemJapaner 2020 inlägg 5 år sedan

Lite fett med magnetfäste men fyfaan vad fula dom är...

Ett claim om dagen är bra för magen. Citera
Gahnis
198 inlägg
Gahnis 198 inlägg 2 år sedan

Någon som har ett par vita till salu månne?

Kung Bore is always King Bore! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook