Freeride - buggrapporter

PhatFred
302 inlägg
PhatFred 302 inlägg 5 år sedan

"Timme" förkortas "h", inte "t" (forumtrådslistan)

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 5 år sedan

PhatFred :

"Timme" förkortas "h", inte "t" (forumtrådslistan)

Oops. Bra påpekat nu är det ändrat.

PhatFred
302 inlägg

Om man sorterar videos på nyligen gillade läggs varje "gillning" upp i listan. Varje film kan alltså vara med ett antal ggr i listan, det verkar väldigt onödigt! Jag tycker att bara senaste gilla-tillfället borde registreras i sorteringen.

leek123
85 inlägg
leek123 85 inlägg 5 år sedan

kan man inte söka efter endast videos? funkar ju bara att söka på hela freeride??

Pillard
3094 inlägg
Pillard 3094 inlägg 5 år sedan

https://www.freeride.se/img/photo/normal/d331907462871111cd672f94c2df7cd2.jpg

Rent spontant känns detta som en liten bugg? Borde väl finnas någon om det nu ska stå en etta över rubriken?

Edit: en annan bugg verkar vara att bilduppladdningen inte heller funkar smile Men om man klickar på den trasiga länken får ni upp skärmdumpen

johan
2871 inlägg

Så nu ska bilduppladdningen i forumet fungera.
https://www.freeride.se/img/photo/n/6e4bb502b4df85a975fa62b02839e514.jpg
Så nu får jag titta vidare på den andra buggen smile

Gomorran
8 inlägg
Gomorran 8 inlägg 5 år sedan

Kommer inte in på Köpguiderna. Söker på köpguide och hittar själva artiklarna men när man sedan trycker på dem så står det "page not found".

Nån annan som har liknande problem med ovan nämnda eller andra artiklar?

Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 5 år sedan

Gillar den nya väderrutan där man kan välja 3 orter att bevaka men var hämtar ni vädret ifrån?

www.protectourwinters.org Citera
Petter_Berg
18 inlägg
Petter_Berg 18 inlägg 5 år sedan

Blidee :

Gillar den nya väderrutan där man kan välja 3 orter att bevaka men var hämtar ni vädret ifrån?

yr.no

johan
2871 inlägg

Gomorran :

Kommer inte in på Köpguiderna. Söker på köpguide och hittar själva artiklarna men när man sedan trycker på dem så står det "page not found".

Nån annan som har liknande problem med ovan nämnda eller andra artiklar?

Det hade blivit något knas när artiklarna flyttades över till nya sajten. Men nu ska de gamla länkarna för köpguiderna att fungera igen. Här är en direktlänk:
https://www.freeride.se/tag/kopguide/

Friede
36 inlägg
Friede 36 inlägg 5 år sedan

Tycker ni har lyckats bra med utseendet, bra jobbat! Fräscht och fint.

Men jag tycker att det är problem med prestandan när jag surfar med telefonen (iphone 5). Skulle uppskatta att laddningstiden är minst det dubbla jämfört med förut, märks tydligt med 3G-uppkoppling. Jag är lite förvånad att ingen mer än jag rapporterat detta. Eller är det rentav bara jag?

Letade också efter sökfunktionen på köp/sälj i går utan framgång. Hur hittar jag den från mobil enhet?

Snowscootaddict
51 inlägg
Snowscootaddict 51 inlägg 5 år sedan

Tycker det är jobbigt att läsa en text när bakgrund är rörlig, man får som en webtidningskänsla, när det är fullsmockad med blinkande flash reklam. Skulle uppskatta en funktion att man kunna stoppa rullningen av gillade foto och video då man håller på att läsa artiklar.

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 5 år sedan

Kanske bara är jag eller så kanske någon redan har skrivit det, men jag kan inte kolla på några videoklipp. Det händer inget när man trycker play.

zengir
5 inlägg
zengir 5 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad zengir (5 år sedan)

Ser bra ut!

Men jag märkte en liten grej när man tittar på film, så ser det ut som att det står "Publioerad" istället för "Publicerad" med den font-weight som ni använder. Se bifogat screenshot!

http://i.imgur.com/cRzJVey.png

riro
7 inlägg
riro 7 inlägg 5 år sedan

Ändrade hemmabacke och då dyker detta upp högst upp:

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/httpd/www/freeride/freeride.se/my/index.php on line 76

Tips: Slå av varningar på servern... de flesta webbhotell kör utan varningar och man får explicit peka ut (i koden alltså) att man vill få varningar. Ungefär: error_reporting(E_ALL);

Franklin
118 inlägg
Franklin 118 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Franklin (5 år sedan)

jag saknar diagrammet över snödjupshistorik på skidorterna. Uppgifter som nuvarande snödjup verkar inte helle finnas kvar.

edit: never mind, såg nu att det bara är vissa skidorter som inte har uppgifter om snödjup.

Vannish
399 inlägg
Vannish 399 inlägg 5 år sedan

Primary :

ingen bug men kanske kan vara en grej man kan lägga in!

"Citera flera", nu kan man ju endast citera en person i ett inlägg, men denna funktion möjliggör att kunna svara på flera personer i ett och samma inlägg. Vet att Sweclockers forumet har den funktionen om ni vill kolla lite hur den funkar!

Håller helt med på detta. Egentlige inte en bugg men tycker absolut att det ska finnas i ett forum...

Tror inte det är en bugg men vill bara kolla av, den blåa rutan i bilderna på förstasidan (tex hur du skär till hudar), den ska vara där eller? Trodde först att datorn hade fått fnatt som det kan bli när man markerar en bild av misstag.

linkan_110
388 inlägg
linkan_110 388 inlägg 5 år sedan

saknar lite den rutan med senaste bloggar, ar alltid roligt att hitta nya utan att behova klicka sig in och leta smile

www.mattiaslindqvist.com Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 5 år sedan

Inte en buggrapport men skulle det inte kunna dyka upp en liten "tillbaka till toppen" under det sista inlägget på varje sida? Eller är det ett stort projekt? Nej, jag vill inte ha omvänd ordning på inläggen.

skistore.se/mtbstore.se Citera
johan
2871 inlägg

Jarle :

Inte en buggrapport men skulle det inte kunna dyka upp en liten "tillbaka till toppen" under det sista inlägget på varje sida? Eller är det ett stort projekt? Nej, jag vill inte ha omvänd ordning på inläggen.

Jag tror jag förstår vad du menar. Om du klickar på den lilla Freeride-loggan i sidfoten så kommer du överst på sidan, är så du menar? var är bästa placeringen av länken?

JohEng
53 inlägg
JohEng 53 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad JohEng (5 år sedan)

jcca :

Kanske bara är jag eller så kanske någon redan har skrivit det, men jag kan inte kolla på några videoklipp. Det händer inget när man trycker play.

samma problem här, vissa klipp funkar bra
men dom flesta reagerar ingenting när man klickr på spela knappen hmm

storfraggel
15 inlägg
storfraggel 15 inlägg 5 år sedan

Puffar för frågan om sökfunktion i "köp och sälj" för mobilenversionen.
Som ny vill jag passa på att tacka för denna för övrigt excellenta sida.

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 5 år sedan

johan :

Jarle :

Jag tror jag förstår vad du menar. Om du klickar på den lilla Freeride-loggan i sidfoten så kommer du överst på sidan, är så du menar? var är bästa placeringen av länken?

Ja, precis, fast bara komma till toppen av den sidan man är på, så man slipper scrolla hela vägen upp igen för att kunna klicka på "Nya inlägg". Längst till vänster på samma rad som sidnummerna är på, eller någonstans i den trakten?
Något liknande detta:
http://i.imgur.com/aviD8Si.png?1?9759

PhatFred
302 inlägg

PhatFred :

Om man sorterar videos på nyligen gillade läggs varje "gillning" upp i listan. Varje film kan alltså vara med ett antal ggr i listan, det verkar väldigt onödigt! Jag tycker att bara senaste gilla-tillfället borde registreras i sorteringen.

Det var det här jag menade. Oavsett hur bra Olov och Felkan är, är det verkligen intressant att se länkbild fyra resp. tre gånger? Är det inte bättre att få se fem andra exempel på nygillade filmer?

https://www.freeride.se/img/photo/n/cd07dcbbdec48e5aef09d52e46f94f90.jpg

johan
2871 inlägg

PhatFred :

PhatFred :

Det var det här jag menade. Oavsett hur bra Olov och Felkan är, är det verkligen intressant att se länkbild fyra resp. tre gånger? Är det inte bättre att få se fem andra exempel på nygillade filmer?

https://www.freeride.se/img/photo/n/cd0 … f94f90.jpg

Håller helt med dig. Den ändringen kommer.

PhatFred
302 inlägg

En annan Intebuggmengärnaförändring:
När man går upp i rubrikraden får det gärna komma en dropplist under Prylar, precis som under Artiklar och Forum. Får ju bli flera rader iofs...

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Jarle (5 år sedan)

PhatFred :

En annan Intebuggmengärnaförändring:
När man går upp i rubrikraden får det gärna komma en dropplist under Prylar, precis som under Artiklar och Forum. Får ju bli flera rader iofs...

När vi ändå är inne på detta så hade de olika kategorierna varit nice att ha i droppen från foto och film. Ett knapptryck mindre i navigeringen smile

EDIT: och på prylar (skidor, pjäxor, bindningar osv), köp & sälj (köpes, säljes, bytes?), skidorter (europa, nord amerika, asien, osv?) och bloggar (medlemsbloggar, fokusbloggar, teambloggar?)

Franklin
118 inlägg
Franklin 118 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Franklin (5 år sedan)

Jarle :

När vi ändå är inne på detta så hade de olika kategorierna varit nice att ha i droppen från foto och film. Ett knapptryck mindre i navigeringen smile

EDIT: och på prylar (skidor, pjäxor, bindningar osv), köp & sälj (köpes, säljes, bytes?), skidorter (europa, nord amerika, asien, osv?) och bloggar (medlemsbloggar, fokusbloggar, teambloggar?)

+1

Edit: förhandsvisningen av foruminlägg med citat visas inte korrekt. Så här såg förhandsvisningen av detta inlägg ut: https://www.freeride.se/img/photo/n/f9f296fcd982f80daaeaf0a1829b8792.jpg

Edit 2: Man kan lägga till en url till en bild, men funktionen att välja en fil på datorn som både läggs in i forumposten och samtidigt laddas upp till fotoalbumet finns inte kvar.

PhatFred
302 inlägg

Franklin :

Edit 2: Man kan lägga till en url till en bild, men funktionen att välja en fil på datorn som både läggs in i forumposten och samtidigt laddas upp till fotoalbumet finns inte kvar.

Mjo... Så gjorde min skärmdump här ovanför utan vidare.

PhatFred
302 inlägg

Ah, vad fasen! Jag tar en till...
Jag gillar inte att rullisten i högerkanten försvinner när man låter markören vara stilla en stund.
Jag vill kunna använda musen för att klicka ner en skärmhöjd i taget (typexempel: MnO & kompanis skidtest).

Anzom
567 inlägg
Anzom 567 inlägg 5 år sedan

Bloggarna borde få ett större utrymme, genom att ha senaste uppdaterade redan på startsidan. Tänker i samma stuk som "forumet" på startsidan. Dvs, lite så som det var innan uppdateringen. För som det är nu så antar jag att allt färre väljer att trycka sig in på bloggsidan.

Den som väntar på något gott.... Citera
x3lA
47 inlägg
x3lA 47 inlägg 5 år sedan

Trivs med det nya!

Såg däremot på prylguiden(kollade på k2 kung fujas -13) och recensionernas bakgrundsfärger korsade föregående recensents recension hmm Kan va värt att kolla upp!

/Alex

Gomorran
8 inlägg
Gomorran 8 inlägg 5 år sedan

Inte direkt en bugg men vore smidigare om man när man bläddrar bland foton i ett visst album kunde komma till nästa/föregående bild med piltangenterna istället för att behöva trycka med muspekaren på knappen "nästa".

Kanske lite petigt men gör det jobbigt att bläddra igenom många bilder i hyfsat tempo.

johan
2871 inlägg

jcca :

Vilken webbläsare använder du? är det på desktop eller i mobilen?

jcca
228 inlägg

johan :

jcca :

Safari på macbook pro, men det är endast vissa klipp som inte funkar. Några klipp har jag inga problem alls med

johan
2871 inlägg

jcca :

johan :

jcca :

Safari på macbook pro, men det är endast vissa klipp som inte funkar. Några klipp har jag inga problem alls med

Ok. Länka gärna ett videoklipp så ska jag kolla på det.

jcca
228 inlägg

Kan ha varit något tillfälligt eller något för nu funkar det att kolla verkar det som.

Det klippet som inte funkade sist var i alla fall:

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 5 år sedan

Jag vill kunna se vilka länkar jag klickat på tidigare, dvs de ska ha en annan färg/nyans än nya, olästa länkar.

MarkusO
1016 inlägg
MarkusO 1016 inlägg 5 år sedan

Måste man svara på ett inlägg för att kunna prenumerera på det?

- Hel och ren? - Citera
MarkusO
1016 inlägg
MarkusO 1016 inlägg 5 år sedan

Man kan fortfarande inte "tagga", eller adressera, medlemmar i inlägg. Det ser jag snart som en bugg. wink

- Hel och ren? - Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook