Freeride - buggrapporter

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 5 år sedan

MarkusO :

Måste man svara på ett inlägg för att kunna prenumerera på det?

Direkt under trådens rubrik finns knappen "bevaka tråd".

MarkusO
1016 inlägg
MarkusO 1016 inlägg 5 år sedan

johan :

MarkusO :

Måste man svara på ett inlägg för att kunna prenumerera på det?

Direkt under trådens rubrik finns knappen "bevaka tråd".

Ah. Missade den. Tack.

- Hel och ren? - Citera
johan
2871 inlägg

riro :

Ändrade hemmabacke och då dyker detta upp högst upp:

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/httpd/www/freeride/freeride.se/my/index.php on line 76

Tips: Slå av varningar på servern... de flesta webbhotell kör utan varningar och man får explicit peka ut (i koden alltså) att man vill få varningar. Ungefär: error_reporting(E_ALL);

Tack för tipset. Nu ska problemet vara borta.

johan
2871 inlägg

jcca :

Kan ha varit något tillfälligt eller något för nu funkar det att kolla verkar det som.

Det klippet som inte funkade sist var i alla fall:
bra att det funkar nu. För mig funkar det också med Mac + Safari. Är det någon annan som har problem med något videoklipp? skriv isåfall videolänk + webbläsare + dator/mobil

MarkusO
1016 inlägg

Kanske bara jag igen, men saknas inte "Visa fullversion" eller motsvarande på mobilsidan?

- Hel och ren? - Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 5 år sedan

Jag har enorma problem med sidan öht från mobilen, HTC sensation xe - android (version okänd, kan kolla om den informationen behövs, senaste uppdateringen iaf), sidorna som laddas är tomma, alt innehåller något enstaka inlägg och webbläsaren gillar att krascha vid besök.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 5 år sedan

jag sällar mig till dem som saknar enskild sökfunktion för video. och att kunna sortera på mest gillade + vecka/månad/år (fast det kanske går..?)

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
johan
2871 inlägg

Jarle :

Jag har enorma problem med sidan öht från mobilen, HTC sensation xe - android (version okänd, kan kolla om den informationen behövs, senaste uppdateringen iaf), sidorna som laddas är tomma, alt innehåller något enstaka inlägg och webbläsaren gillar att krascha vid besök.

Kika gärna på vilken version det är av Android, tyvärr är det väldigt fragmenterat med många versioner ute samtidigt.

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 5 år sedan

johan :

Jarle :

Kika gärna på vilken version det är av Android, tyvärr är det väldigt fragmenterat med många versioner ute samtidigt.

4.0.3

skistore.se/mtbstore.se Citera
Alfakrull
314 inlägg
Alfakrull 314 inlägg 5 år sedan

Jarle :

johan :

Jarle :

4.0.3

Jag rekommenderar varmt att ladda ner en annan webbläsare, androids är ingen hit....

10kr rabatt/mån hos vimla för både dig och mig: https://vimla.se/?201704201322205979 Citera
MarkusO
1016 inlägg

Alfakrull :

Jarle :

johan :

4.0.3

Jag rekommenderar varmt att ladda ner en annan webbläsare, androids är ingen hit....

Mobilsidan fungerar verkligen apkasst, även med Chrome for Android 32.0.1700 kört i Android 4.4.2 KitKat. Dvs the latest and the greatest. Saker hoppar runt och har sig, så det princip är omöjligt att pricka rätt länk. Likadant på båda mina lurar (Nexus 5 och Moto G) med nämnda versioner.

- Hel och ren? - Citera
johan
2871 inlägg

PhatFred :

PhatFred :

Om man sorterar videos på nyligen gillade läggs varje "gillning" upp i listan. Varje film kan alltså vara med ett antal ggr i listan, det verkar väldigt onödigt! Jag tycker att bara senaste gilla-tillfället borde registreras i sorteringen.

Det var det här jag menade. Oavsett hur bra Olov och Felkan är, är det verkligen intressant att se länkbild fyra resp. tre gånger? Är det inte bättre att få se fem andra exempel på nygillade filmer?

https://www.freeride.se/img/photo/n/cd0 … f94f90.jpg

Nu är Nyligen +Gillade för video och foto ändrat. Det gör att ett videoklipp/foto bara kan synas en gång.

Video:
https://www.freeride.se/video/?w=like

Foto:
https://www.freeride.se/photo/?w=like

Ändringen har gjort att listorna nu tömdes, men in o gilla så fylls de på igen.

johan
2871 inlägg

leek123 :

kan man inte söka efter endast videos? funkar ju bara att söka på hela freeride??

Nu har videoavdelningen fått tillbaka en egen sökruta. Klickar man på avancerad sökning får man upp de alternativ som låg överst förut:
https://www.freeride.se/video/search.php

Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 5 år sedan

halleluja! big_smile

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Joye
656 inlägg
Joye 656 inlägg 5 år sedan

Har inga problem med att surfa på min nexus7 i Chrome men funderar på var gränsen mellan mobil och fullversion? Upptäckte att plattan i landscape ger fullversionen och i portrait mobil-dito.

Tyvärr verkade inte detsamma gäller för min iPhone med safari, så en knapp för att kunna växla som Markus efterlyste är inte fel

(jag gillar alltså funktionen på plattan så är dra det inte, men förklara gärna hur programmeringen avgör mobil/fullversion)

(PS. Tack för rss-hinten)

kappakomplett
411 inlägg
kappakomplett 411 inlägg 5 år sedan

Har pm:at om detta till Johan men kan ta det här också, kanske ngn annan har samma problem?
Jag har svårt att se ikonerna högst upp till höger, dvs kugghjulet och "pratbubblan" och de två andra.
Det är fancy design med svart mot svart i ngn slags 3D effekt. Problemet är att om man sitter med en skärm som inte har stor betraktningsvinkel så blir det bara svart, dvs ikonerna syns helt enkelt inte. Är det bara jag?

Primary
221 inlägg
Primary 221 inlägg 5 år sedan

Är det bara jag som tycker att sidan verkar mycket slöare? tar längre tid att ladda sidan, samt nu på senare tid har det inte gått att komma in på sidan vissa gånger! Kanske servrarna behöver uppgraderas? eller också är det något lokalt hos mig.

PaperPlane
Online 16 inlägg
PaperPlane 16 inlägg 5 år sedan

Primary :

Är det bara jag som tycker att sidan verkar mycket slöare? tar längre tid att ladda sidan, samt nu på senare tid har det inte gått att komma in på sidan vissa gånger! Kanske servrarna behöver uppgraderas? eller också är det något lokalt hos mig.

Går otroligt långsamt för mig också men det är bara kring 20-22:00 som det går så sakta.

Primary
221 inlägg

PaperPlane :

Primary :

Går otroligt långsamt för mig också men det är bara kring 20-22:00 som det går så sakta.

Tycker det går långsammare (jämför med förra designen) även andra tider, dock inte lika långsamt som nu på kvällen. På kvällen kommer jag knappt in då det tar så otroligt lång tid, antar att detta har med att det är flest folk inne då och då lär det ju vara servern/servarna som behöver uppgraderas, antar också att det den nya designen är större än den förra?

johan
2871 inlägg

Tyvärr har vi fått problem med prestandan på servern, det är främst på kvällarna som servern gått segt och stundtals legat nere helt. Det är så klart riktigt tråkigt och inte bra så det är något jag jobbar på att fixa så snart det går tillsammans med våra servertekniker. Hoppas ha en lösning inom kort som gör att allt laddas snabbt även när många är inne samtidigt.

johan
2871 inlägg

Gomorran :

Inte direkt en bugg men vore smidigare om man när man bläddrar bland foton i ett visst album kunde komma till nästa/föregående bild med piltangenterna istället för att behöva trycka med muspekaren på knappen "nästa".

Kanske lite petigt men gör det jobbigt att bläddra igenom många bilder i hyfsat tempo.

Bra förslag tycker jag! Nu är det möjligt att bläddra fram bilder med de vanliga piltangerna.

Testa t.ex med topplistan (baserad på antalet +gilla): https://www.freeride.se/photo/?w=toplist

Joye
656 inlägg

Så länge det inte finns någon like-funktion för foruminlägg får jag uttrycka mitt gillande för alla förändringar ni lyckas få till!
En önska jag har (som jag tror var likadant i förra versionen) är storleken på knappen för senaste inlägget i en viss tråd. Jag kan vara dålig på att klicka rätt så det skulle underlätta för min del ifall det jag siktar på är två rader istället för en.
https://www.freeride.se/img/photo/n/c1bb8d4f4a17c0dba1acdcbd8a70a827.jpg

(Egentligen önskar jag att hamna på senast olästa inlägget men nu tar vi ett steg i taget ;-) )

johan
2871 inlägg

Primary :

PaperPlane :

Primary :

Tycker det går långsammare (jämför med förra designen) även andra tider, dock inte lika långsamt som nu på kvällen. På kvällen kommer jag knappt in då det tar så otroligt lång tid, antar att detta har med att det är flest folk inne då och då lär det ju vara servern/servarna som behöver uppgraderas, antar också att det den nya designen är större än den förra?

Nu tror jag vi lyckas få upp farten på sajten så den har blivit som vanlig igen. Jag har några förbättringar på g som kommer öka hastigheten ytterligare. Tänkte bara kolla så att ni upplever sajten snabbare igen?

Joye
656 inlägg

@johan
Har du lekt med inställningarna för mobilsidan? Min platta tycker att sidorna ska vara väldigt breda och tvingar mig att zooma ut för att se hela bredden...

Friede
36 inlägg
Friede 36 inlägg 5 år sedan

Joye :

@johan
Har du lekt med inställningarna för mobilsidan? Min platta tycker att sidorna ska vara väldigt breda och tvingar mig att zooma ut för att se hela bredden...

Håller med. I iphone 5 är bredden helskum. Man måste scrolla enormt mycket i sidled. Något har hänt.

johan
2871 inlägg

Vem är det som pajar sidan hela tiden smile Ursäkta strulet, men nu ska funka bättre igen i mobilen.

ebbaemilia
70 inlägg
ebbaemilia 70 inlägg 5 år sedan

Vet inte hur dt var förut men tycker det laddar ganska segt när man t.ex ska gå in på forum. Endast när jag är inne på fr som det är segt så dt kan nt va mitt internett. Tkr annars att designen är jättesnygg! smile

Primary
221 inlägg

På Recensioner av skidorter så kan man inte se hela titeln (titeln som görs utav den som skriver recensionen) eller det betyg de gav. Är det något jag har missat eller ska det vara så?
Man kan se betyg på "framsidan" utav en skidort men ej om man går in på "recensioner".

limegreen
283 inlägg
limegreen 283 inlägg 5 år sedan

Ingen bugg men:

Saknar en funktion i forumet där man även ska kunna radera sitt inlägg. För ibland ångrar man ju sig, och vill ej ersätta detta genom att redigera till ett random-inlägg.

Det man kan göra är ju att Anmäla sitt inlägg, men det skapar ju bara onödigt jobb för er på FR.

Dock (bugg?), jag anmälde nyligen ett forum-inlägg jag själv postat, och då kom jag till en ruta med gamla FR-layouten. Och oklart om anmälan kom fram.

Joye
656 inlägg
Joye 656 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Joye (5 år sedan)

johan :

Vem är det som pajar sidan hela tiden smile Ursäkta strulet, men nu ska funka bättre igen i mobilen.

Vilken kodrad ändrade du på för att det på mobilen inte längre går att klicka länge på en länk och öppna i ny flik?

(Android, chrome)

Edit: En omstart löser det mesta...

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 5 år sedan

Kan ni ta bort den där fula schablonbilden från min profilsida tack. Jag vill ha en neutral bakgrund.

Vattendroppe
Online 3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan

la_grave :

Kan ni ta bort den där fula schablonbilden från min profilsida tack. Jag vill ha en neutral bakgrund.

Ladda upp din egna neutrala bajgrund. Problemet löst!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
johan
2871 inlägg

limegreen :

Dock (bugg?), jag anmälde nyligen ett forum-inlägg jag själv postat, och då kom jag till en ruta med gamla FR-layouten. Och oklart om anmälan kom fram.

Nu ska anmäla-inlägg-rutan fungera igen.

johan
2871 inlägg

Primary :

På Recensioner av skidorter så kan man inte se hela titeln (titeln som görs utav den som skriver recensionen) eller det betyg de gav. Är det något jag har missat eller ska det vara så?
Man kan se betyg på "framsidan" utav en skidort men ej om man går in på "recensioner".

Det är egentligen ingen rubrik eftersom man skriver hela recensionen i ett fält. Vi tar bara X antal tecken och gör de i fetstil bara för att göra det snyggare. Men hela texten finns direkt under "låtsas"-rubriken

Bra att du sa till. För nu ska även betyg synas under recensionsfliken, exempel:
https://www.freeride.se/skidorter/st-anton/recensioner/

Joye
656 inlägg

https://www.freeride.se/chat/ ;-)

johan
2871 inlägg

Joye :

https://www.freeride.se/chat/ ;-)

Observant och bra rapporterat! Nu är chatten fixad.

Pillard
3096 inlägg
Pillard 3096 inlägg 5 år sedan

När man för musen över t.ex. forum i huvudmenyn så framträder en list med bl.a. "nya inlägg". Denna listen är dock extremt skygg och smiter tillbaka upp så fort musen inte är över någon text. Det rimliga vore väl annars att listen stannar nere så länge man har muspekaren någonstans på listen?

johan
2871 inlägg

Pillard> Så länge som du har muspekaren över listen som fälls ner så ska den stanna kvar. Men går du över till t.ex "Skidorter" i huvudmenyn så fälls listen för forum bort. Om du klickar direkt på "Forum" så fungerar undermenyn ungefär som tidigare, den ligger då utfälld.

Pillard
3096 inlägg
Pillard 3096 inlägg 5 år sedan

Ah nu förstår jag vad det är som krånglar. När jag vill mot "nya inlägg" så är det visst väldigt lätt att komma åt "foto" eftersom det ligger på vägen. Det verkar dock som att varje huvudrubriks "område" sticker ut en del utanför texten. Detta är väl dock en ren smaksak

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 5 år sedan

Texten med [Nya inlägg] försvinner inte bredvid trådnamnet, trots att man gått in och läst alla inlägg.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook