Freeride - buggrapporter

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 5 år sedan

jcca :

Texten med [Nya inlägg] försvinner inte bredvid trådnamnet, trots att man gått in och läst alla inlägg.

Tillåts webbläsaren att spara cookies?

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 5 år sedan

johan :

jcca :

Texten med [Nya inlägg] försvinner inte bredvid trådnamnet, trots att man gått in och läst alla inlägg.

Tillåts webbläsaren att spara cookies?

Japp, har inte varit några problem sen typ igår eller i förrgår någon gång!

Vattendroppe
Online 3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan

När man skrivit ett nytt inlägg visar texten som ska upplysa om hur länge sen det var ett inlägg skrevs "Just nu sedan" :3

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Vattendroppe
Online 3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (5 år sedan)

@johan - Jag har hittat en bugg! Skriver man inlägg med vissa tecken i verkar det som att de klipps. T ex funkar inte tecken för mindre än/större än.

Ex:
Nu ska jag skriva att 1 är mindre än 2.
Nu ska jag skriva att 1 < 2.

Mycket märkligt, nu lyckas jag inte återskapa felet, trots att jag råkade ut för det för bara några minuter sedan här: https://www.freeride.se/forum/thread.ph … 1#r1037238

johan
2871 inlägg

@Vattendroppe kan du maila mig texten som du hade i den första tråden så kan jag testa härifrån?
Om det är < > utan mellanslag mellan sig så filtreras båda tecknen bort.

Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 5 år sedan

Pillard :

Ah nu förstår jag vad det är som krånglar. När jag vill mot "nya inlägg" så är det visst väldigt lätt att komma åt "foto" eftersom det ligger på vägen. Det verkar dock som att varje huvudrubriks "område" sticker ut en del utanför texten. Detta är väl dock en ren smaksak

Smaksak måhända, men det där stör mig lite också...

Your localhost. Citera
Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 5 år sedan

MarkusO :

Alfakrull :

Jarle :

4.0.3

Jag rekommenderar varmt att ladda ner en annan webbläsare, androids är ingen hit....

Mobilsidan fungerar verkligen apkasst, även med Chrome for Android 32.0.1700 kört i Android 4.4.2 KitKat. Dvs the latest and the greatest. Saker hoppar runt och har sig, så det princip är omöjligt att pricka rätt länk. Likadant på båda mina lurar (Nexus 5 och Moto G) med nämnda versioner.

Samma sak här. Jag upptäckte att mobilsidan scrollar lite upp och ner då och då vilket gör att det är svårt att klicka på länkar och träffa rätt.
Jag tror att det beror på att en lång rubrik i bildkarusellen (längst upp) kan få texten att wrappa och då skjuta ner allt innehåll. Sen när nästa bild med kort rubrik rullar in så åker innehållet upp igen. Och så vidare..
@johan?

Your localhost. Citera
johan
2871 inlägg

MarkusO :

Mobilsidan fungerar verkligen apkasst, även med Chrome for Android 32.0.1700 kört i Android 4.4.2 KitKat. Dvs the latest and the greatest. Saker hoppar runt och har sig, så det princip är omöjligt att pricka rätt länk. Likadant på båda mina lurar (Nexus 5 och Moto G) med nämnda versioner.

Jag blev så nyfiken så jag gick och köpte mig en nexus 5 för att kunna testa ordentligt med Android. Är det karusellen på framsidan som du syftar på? som kan ha olika höjd som även @Dr_Snow påpekat. Eller är det någon annat som hoppar runt?

Hasse_Lindborg
Online 2923 inlägg
Hasse_Lindborg 2923 inlägg 4 år sedan

Är det bara jag som har problem att alla trådar blir markerade som lästa efter någon timme? även om jag inte har läst de?

bootfitta
810 inlägg
bootfitta 810 inlägg 4 år sedan

Hasse_Lindborg :

Är det bara jag som har problem att alla trådar blir markerade som lästa efter någon timme? även om jag inte har läst de?

Det händer mig om jag går från nya inlägg till en tråd, sedan backar jag tillbaka till nya inlägg och trycker på re-fresh.

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 4 år sedan

bootfitta :

Hasse_Lindborg :

Det händer mig om jag går från nya inlägg till en tråd, sedan backar jag tillbaka till nya inlägg och trycker på re-fresh.

Vilken webläsare och operativsystem använder du/ni?

bootfitta
810 inlägg

johan :

bootfitta :

Hasse_Lindborg :

Android 4.4/chrome och w7/mozilla och w8/chrome

Hasse_Lindborg
Online 2923 inlägg

johan :

bootfitta :

Hasse_Lindborg :

Firefox och snowleopard

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 4 år sedan

johan :

bootfitta :

Hasse_Lindborg :

Jag har också detta problem, plus ett kanske relaterat problem. Jag går ofta direkt på https://www.freeride.se/forum/search.php?action=show_7d . Första gången jag laddar sidan är allting markerat som läst men laddar jag sedan om sidan visas olästa trådar korrekt

Mavericks/Chrome
Kali Linux/Chrome
Android 4.2 resp 4.4/Chrome
iOS7 Safari/Chrome

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 4 år sedan

När jag postade https://www.freeride.se/forum/thread.ph … 8#r1039349 fick jag ett e-postmeddelande om att någon citerat ett av mina inlägg. Känns inte riktigt riktigt.

Vattendroppe
Online 3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 4 år sedan

Jag fick också som la grave, ett meddelande om att jag blivit citerad av mig själv när jag skrev ett inlägg precis nu. Har inte varit med om det tidigare när jag skrivit från dator med w7 och Chrome, men nu från Android 4.2 (tror jag) och Chrome verkat det bli knas.

Hasse_Lindborg
Online 2923 inlägg

Hasse_Lindborg :

johan :

bootfitta :

Firefox och snowleopard

Fortfarande samma problem...

Mickey
124 inlägg
Mickey 124 inlägg 4 år sedan

Möjlighet att "gilla en kommentar". Typ som Facebook eller Disqus.
Skulle verkligen underlätta när man vill skriva ett svar i en tråd, men som någon redan skrivit. Då istället för att skriva samma sak igen och riskera att vara tjatig så ger man "tummen upp" istället.

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad linder (4 år sedan)

Fick precis mail om att jag citerat mig själv i spotifytråden vilket inte är fallet hmm

Edit: Fick ett likadant mail på detta inlägget också! Sjukt störande tongue

Shomsky_Shom :

Möjlighet att "gilla en kommentar". Typ som Facebook eller Disqus.
Skulle verkligen underlätta när man vill skriva ett svar i en tråd, men som någon redan skrivit. Då istället för att skriva samma sak igen och riskera att vara tjatig så ger man "tummen upp" istället.

På vilket sätt är detta en bugg tycker du?

Mickey
124 inlägg
Mickey 124 inlägg 4 år sedan

@linder Inte överhuvudtaget, men läser du igenom tråden så ser du att det är flera förslag på uppdateringar av hemsidan också.
Men du får gärna rätta mig om jag har fel.
Samt vart skulle jag annars ha lagt förslaget?

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad linder (4 år sedan)

@Shomsky_Shom , hela denna "freeride.se" forumsdelen är till för att ge förslag så en ny tråd hade väl varit bäst smile

edit: fortfarande mail om att jag citerar mig själv vid nytt inlägg!?

johan
2871 inlägg

la_grave :

När jag postade https://www.freeride.se/forum/thread.ph … 8#r1039349 fick jag ett e-postmeddelande om att någon citerat ett av mina inlägg. Känns inte riktigt riktigt.

Nu ska den buggen vara fixad. Ping @linder

Hasse_Lindborg
Online 2923 inlägg

Hasse_Lindborg :

Hasse_Lindborg :

johan :

Firefox och snowleopard

Och fortfarande samma problem. Och även i Mavericks..

Hasse_Lindborg
Online 2923 inlägg

Hasse_Lindborg :

Hasse_Lindborg :

Hasse_Lindborg :

Firefox och snowleopard

Och fortfarande samma problem. Och även i Mavericks..

Ping @johan fortfarande ingen skillnad..

johan
2871 inlägg

@hasse_lindborg
Har tyvärr inte hittat någon lösning. Ska ge det ett nytt försök och så fort jag uppdaterar meddelar jag i denna tråd. Har du prövat google chrome?

Hasse_Lindborg
Online 2923 inlägg

Nä jag använder firefox. så jag har inte provat chrome. har inte ens chrome installerat tongue

Vattendroppe
Online 3033 inlägg
Vattendroppe 3033 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 år sedan)

Får inte köp och sälj att fungera i Android 4.2 med Chrome

Nvm, hittade felet, var lokalt

johan
2871 inlägg

Forumet har uppdaterats så att lagringen av vilka trådar som är lästa sparas på servern, istället för som tidigare en lokal cookie i webbläsaren. Så förhoppningvis fungerar det bättre i alla webbläsare och en annan fördel är att om man läser en tråd så markeras den som läst på alla enheter (mobilen, surfplatta).

@bootfitta @Hasse_Lindborg Fungerar det bättre nu?

bootfitta
810 inlägg

Fungerar klart bättre.

byndhills
3 inlägg
byndhills 3 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad byndhills (4 år sedan)

Vet faktiskt inte om det bara är min dator eller om det är någon annan som har samma problem som mig, men vilken video jag än kollar på efter ni bytte videospelare så hamnar ljudet efter i filmen efter redan 10 sekunder ca. Kvittar om det är en gammal film eller en nyuppladdad så hamnar det efter ändå. Använder Google Chrome på datorn och har en Android telefon som det blir samma på.

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 4 år sedan

Många, men inte alla, videoklipp har ingen bild över huvud taget för mig.

Använder Macbook, OS X Mavericks och Safari 7.0.3

Anzom
567 inlägg
Anzom 567 inlägg 4 år sedan

Upplever att HD-kvalitén har blivit sämre med den nya videospelaren. Valde att se salomon avsnittet på youtube istället, där det var avsevärt bättre kvalla.

Den som väntar på något gott.... Citera
xviggenx
311 inlägg
xviggenx 311 inlägg 4 år sedan

jcca :

Jag har också stött på det här problemet, ljud får jag i skällan men svart som natten är det likväl i rutan..

johan
2871 inlägg

byndhills :

Vet faktiskt inte om det bara är min dator eller om det är någon annan som har samma problem som mig, men vilken video jag än kollar på efter ni bytte videospelare så hamnar ljudet efter i filmen efter redan 10 sekunder ca. Kvittar om det är en gammal film eller en nyuppladdad så hamnar det efter ändå. Använder Google Chrome på datorn och har en Android telefon som det blir samma på.

Har du testat på någon annan dator? Man kan även testa och växla mellan HD och ej, om det kan vara så att datorn/mobilen inte hänger mer?

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad johan (4 år sedan)

jcca :

Är det stillbilen innan du klickar play? eller är det själva videoklippet som är svart?
Har du testat någon annan webbläsare, chrome t.ex ?'

Kan du länka ett klipp som fungerar och ett som inte fungerar?

johan
2871 inlägg

Anzom :

Upplever att HD-kvalitén har blivit sämre med den nya videospelaren. Valde att se salomon avsnittet på youtube istället, där det var avsevärt bättre kvalla.

Det är exakt samma videofiler som spelas upp som tidigare, så kvaliten bör inte vara sämre än tidigare. Möjligtvis om din webbläsare behandlar html5 spelare på annat sätt än flash, men det verkar ologiskt. På Freeride är den bästa kvaliten 720p och youtube har även 1080p vilken kan förklara skillnaden på freeski tv.

johan
2871 inlägg

xviggenx :

jcca :

Jag har också stött på det här problemet, ljud får jag i skällan men svart som natten är det likväl i rutan..

Vilken webbläsare använder du?

byndhills
3 inlägg
byndhills 3 inlägg 4 år sedan

johan :

byndhills :

Har du testat på någon annan dator? Man kan även testa och växla mellan HD och ej, om det kan vara så att datorn/mobilen inte hänger mer?

Ja, samma på polarens dator också, diskuterade detta med han igår och då gick vi in för att kolla. Har testat äldre klipp där det inte finns HD. Och datorn pallar med 1440p på YT så vore knas om det inte funkade med 1080p eller 720p här på sidan.

Anzom
567 inlägg
Anzom 567 inlägg 4 år sedan

johan :

Anzom :

Det är exakt samma videofiler som spelas upp som tidigare, så kvaliten bör inte vara sämre än tidigare. Möjligtvis om din webbläsare behandlar html5 spelare på annat sätt än flash, men det verkar ologiskt. På Freeride är den bästa kvaliten 720p och youtube har även 1080p vilken kan förklara skillnaden på freeski tv.

Upptäckte att hd-knappen inte var i-tryckt. Lite diffust när det gäller om det är hd eller inte. Föredrar helt klart att klippen startar i hd om det är möjligt.

Den som väntar på något gott.... Citera
johan
2871 inlägg

Anzom :

johan :

Anzom :

Upptäckte att hd-knappen inte var i-tryckt. Lite diffust när det gäller om det är hd eller inte. Föredrar helt klart att klippen startar i hd om det är möjligt.

Det är när den lyser ljusgrå som hd är aktiverat. Första gången ska spelaren försöka avgöra om besökaren klarar av att spela hd, och isåfall väljer den det. Men har man gjort ett val t.ex att inaktivera hd som sparas det i en cookie som man slipper göra det valet nästa gång.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook