Freeride - buggrapporter

xviggenx
311 inlägg
xviggenx 311 inlägg 4 år sedan

johan :

xviggenx :

jcca :

Många, men inte alla, videoklipp har ingen bild över huvud taget för mig.

Använder Macbook, OS X Mavericks och Safari 7.0.3

Jag har också stött på det här problemet, ljud får jag i skällan men svart som natten är det likväl i rutan..

Vilken webbläsare använder du?

Safari 7.1

Men jag måste erkänna att idag flyter filmer på bättre med både ljud och bild.

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad jcca (4 år sedan)

johan :

jcca :

Många, men inte alla, videoklipp har ingen bild över huvud taget för mig.

Använder Macbook, OS X Mavericks och Safari 7.0.3

Är det stillbilen innan du klickar play? eller är det själva videoklippet som är svart?
Har du testat någon annan webbläsare, chrome t.ex ?'

Kan du länka ett klipp som fungerar och ett som inte fungerar?

@johan

Stillbilden innan man klickar syns, men när jag klickar på Play så blir bilden svart fast filmen rullar.

Testade bara första klippet i Chrome, men det funkade i alla fall, så det är väl nånting med uppspelningen i Safari.

Funkar inte:

Funkar:

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 4 år sedan

@xviggenx vad bra att det rullar på smile

@jcca har du något plugin till Safari som påverkar sidorna du kolla på? så som adblock eller liknande.

Mickey
124 inlägg
Mickey 124 inlägg 4 år sedan

Videorna fungerar för mig, men de över två - tre cm av bilden ligger någon sekund före resten. Ser skit konstigt ut. Använder mig av Firefox, och det verkar som att det är bara där problemet ligger. Det fungerar så fort jag byter till Chrome.

johan
2871 inlägg

Det har varit problem med att döpa om fotoalbum. Nu är det fixat. Har du inte testat ny albumfunktionen gör det här:
https://www.freeride.se/photo/upload.php

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 4 år sedan

johan :

@jcca har du något plugin till Safari som påverkar sidorna du kolla på? så som adblock eller liknande.

Ja, jag har adblock. Får man inte se videos på freeride då?
@johan

johan
2871 inlägg

jcca :

johan :

Ja, jag har adblock. Får man inte se videos på freeride då?
@johan

Testa och stäng av adblock för Freeride, så kanske det fungerar? Vi förbjuder inte adblock på Freeride, men om du gillar Freeride och vill att vi ska finnas klar länge så får du gärna stäng av det. Varför adblock eventuellt gör så att vår videospelare inte fungerar vet jag tyvärr inte. Vi har inte byggt själva spelaren själva. Hoppas det löser sig.

Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 4 år sedan

Det där med insta-updates till bloggarna var en bra idé, men kanske inte funkar världsbäst. Jag har fått Oscar Hübinettes insta på min blogg. https://www.freeride.se/blog/krata/

livet är en semester Citera
johan
2871 inlägg

Corin :

Det där med insta-updates till bloggarna var en bra idé, men kanske inte funkar världsbäst. Jag har fått Oscar Hübinettes insta på min blogg. https://www.freeride.se/blog/krata/

Tack för rapportern. Jag har uppdaterat koden och gjort importen på nytt, så nu hoppas jag det funkar. Säg annars till.

Vattendroppe
3029 inlägg
Vattendroppe 3029 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 år sedan)

I mobilversionen (vet ej hur det är med Desktop) i menyn för svara på pm har man ett alternativ för att lägga till den man skriver med som kompis. Trycker man på den, trots att man redan följer personen i fråga får man "error: already friends".

#obskyrabuggarpåfreeride

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 4 år sedan

Vattendroppe :

I mobilversionen (vet ej hur det är med Desktop) i menyn för svara på pm har man ett alternativ för att lägga till den man skriver med som kompis. Trycker man på den, trots att man redan följer personen i fråga får man "error: already friends".

#obskyrabuggarpåfreeride

den där har jag också sett. mycket obskyrt, speciellt eftersom kompis-funktionen gjordes om till följ-funktion för snart ett år sedan.

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
johan
2871 inlägg

Vattendroppe :

#obskyrabuggarpåfreeride

Bra att du sa till, Ja den knappen var en gammal kvarleva. Nu är den ersatt med en följa knapp istället. Följer du personen sen tidigare får du fram alternativet sluta följa.

gurring
634 inlägg
gurring 634 inlägg 4 år sedan

https://www.freeride.se/img/photo/n/51e195a07435d3f77d64ba3cd903ed4b.jpg

Blir ofta så här för mig. Löses genom att ladda om sidan ett par ggr. Nån bugg?

Safari 8.0 / OSX 10.10

Every turn is a sign of fear Citera
johan
2871 inlägg

gurring :

Safari 8.0 / OSX 10.10

Det har jag inte sett tidigare, kör också Safari 8.0. Är det bara startsidan som det blivit fel på? Någon mera som haft detta problem?

gurring
634 inlägg
gurring 634 inlägg 4 år sedan

johan :

gurring :

Safari 8.0 / OSX 10.10

Det har jag inte sett tidigare, kör också Safari 8.0. Är det bara startsidan som det blivit fel på? Någon mera som haft detta problem?

Verkar bara vara startsidan som är så. Har inte några liknande problem med andra sidor.

Every turn is a sign of fear Citera
bootfitta
810 inlägg
bootfitta 810 inlägg 3 år sedan

@johan

Är det bara jag som ser bakgrundsbilden blinka igenom själva lagret av forum/nyheter osv.?
Det händer när man drar muspekaren över någon av kategorierna på toppen av sidan eller scrollar.
Verkar bara hända i firefox, inte chrome.

Windows 8.1

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 3 år sedan

"Logga in med Facebook" knappen som finns på startsidan har strulat, men nu ska det fungera igen.

jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad jcca (3 år sedan)

Nu när den här tråden kom upp kan jag ventilera lite åsikter jag tänkt på.

Har surfat en hel del på mobilen på sista tiden och jag stör mig på att den stora bilden på framsidan inte är "scrollbar" då den nästan tar upp hela skärmen.

Och när man klickar på senaste inlägg till en tråd så hamnar man bara längst upp på sista sidan.

Använder en Android på Google Chrome

Edit: även rutan med senaste +gillade videoklipp borde vara scrollbar.

waalis
48 inlägg
waalis 48 inlägg 3 år sedan

Tooltipet (som innehåller trådstarten) när man hovrar över en tråd i forumet har nåt litet fel som gör att vissa tecken försvinner.

<div class="thread " title="trådstartstext">

Ett exempel: tråd 97738

När jag hovrade över den så är texten
"Tjena! Jag tänkte dra till Kanada i vinter. Vill helst till Revelstoke eller Fernie. Söker folk som vill haka på och dela boende i ca 23 månader! "

Jag reagerade på att det stod 23månader och gick in och läste tråden. Det stod inte 23månader utan "2-3 månader". Vet inte om det finns fler tecken som försvinner...

If you're not crashing, you're not skiing Citera
Ake_Astrom
314 inlägg
Ake_Astrom 314 inlägg 3 år sedan

Vet inte om man kan kalla det en bugg men denna länk fungerar inte längre.
Och det blir ju lite tråkigt då de 2 följande delarna är möjliga att hitta och läsa, de har ju en länk till den första delen (som är den som inte funkar) smile

https://www.freeride.se/content/5255/

Med vänliga hälsningar //Åke

johan
2871 inlägg

Ake_Astrom :

Vet inte om man kan kalla det en bugg men denna länk fungerar inte längre.
Och det blir ju lite tråkigt då de 2 följande delarna är möjliga att hitta och läsa, de har ju en länk till den första delen (som är den som inte funkar) smile

https://www.freeride.se/content/5255/

Med vänliga hälsningar //Åke

Bra att du sa till. Några artiklar verkar tyvärr ha fått felaktiga länkar när vi bytte publiceringssystemet. Men nu ska länken ovan fungera igen.

Powntus
70 inlägg
Powntus 70 inlägg 3 år sedan

Har ett problem som är enormt störande, allt jag ser i Snowboard delen av forumet är Hjälp med val av bräda trådar. Hur ändrar jag mitt filter till lite djupare delar av ämnet?
Utöver nybörjare som vet vilken bräda dem blir proffs på?

johan
2871 inlägg

@Powntus Är det denna länk som du besöker?
https://www.freeride.se/forum/forum.php?f=9

Ta gärna en skärmdump och ladda upp här i tråden. Vilken webbläsare och operativsystem använder du?

Joye
656 inlägg
Joye 656 inlägg 3 år sedan

jcca :

Och när man klickar på senaste inlägg till en tråd så hamnar man bara längst upp på sista sidan.

+1, sedan över ett år...

Powntus
70 inlägg
Powntus 70 inlägg 3 år sedan

johan :

@Powntus Är det denna länk som du besöker?
https://www.freeride.se/forum/forum.php?f=9

Ta gärna en skärmdump och ladda upp här i tråden. Vilken webbläsare och operativsystem använder du?

Försökte mig göra lite rolig.... Finns inte mycket annat!

Irma
12 inlägg
Irma 12 inlägg 3 år sedan

Är väl ingen bugg men tänker på de två balklänningsbloggarna..

johan
2871 inlägg

Irma :

Är väl ingen bugg men tänker på de två balklänningsbloggarna..

Nu är dom är avstängda. Vet inte hur de kommit förbi spamskyddet, men de kan ha blivit medlemmar manuellt på Freeride.

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 3 år sedan

Får man PM med tom rubrik (eller kanske bara mellanslag) är de väldigt svåra att klicka på. Man måste först ctrl-klicka på ett annat meddelande och sedan trycka på tabulatortangenten några gånger för att hamna rätt (man får ingen visuell återkoppling men det syns i www-läsarens statusfält att fokus ligger på en länk), följt av vagnretur för att öppna meddelandet.

Men gör nu inte ordentlig ifylld ämnesrad obligatoriskt, gör istället hela raden (eller så) klickbar.

johan
2871 inlägg

la_grave :

Får man PM med tom rubrik (eller kanske bara mellanslag) är de väldigt svåra att klicka på. Man måste först ctrl-klicka på ett annat meddelande och sedan trycka på tabulatortangenten några gånger för att hamna rätt (man får ingen visuell återkoppling men det syns i www-läsarens statusfält att fokus ligger på en länk), följt av vagnretur för att öppna meddelandet.

Men gör nu inte ordentlig ifylld ämnesrad obligatoriskt, gör istället hela raden (eller så) klickbar.

Nu visas "ingen rubrik" om det inte finns någon rubrik så att det blir lättare att klicka.

waalis
48 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/a6b89520c4c881a3ee93374fb387fd93.jpg

@johan midjefiltret i pryldatabasen verkar buggat. Får inte rätt sökresultat. Vad jag kan testa mig till verkar det bli fel när min- eller maxvärdet står i defaultläget.

T.ex.
60-85mm midja blir helt fel
61-85mm midja blir rätt
120-150mm midja blir fel
120-149mm midja blir rätt

johan
2871 inlägg

@waalis Tack för utförlig felrapport. Nu ska det fungera att söka bättre.

waalis
48 inlägg

waalis :

Tooltipet (som innehåller trådstarten) när man hovrar över en tråd i forumet har nåt litet fel som gör att vissa tecken försvinner.

"Tjena! Jag tänkte dra till Kanada i vinter. Vill helst till Revelstoke eller Fernie. Söker folk som vill haka på och dela boende i ca 23 månader! "

Jag reagerade på att det stod 23månader och gick in och läste tråden. Det stod inte 23månader utan "2-3 månader". Vet inte om det finns fler tecken som försvinner...

@johan Bump på denna buggen som inte blivit åtgärdad än. Såg en ny tråd idag med samma problem vilket påminde mig om buggen

johan
2871 inlägg

waalis :

waalis :

@johan Bump på denna buggen som inte blivit åtgärdad än. Såg en ny tråd idag med samma problem vilket påminde mig om buggen

Tack för felrapporten! Nu ska det fungera. Men det kommer bara visas rätt på nya trådar eller när någon ändrar sin gamla tråd och sparar.

supercross
148 inlägg
supercross 148 inlägg 3 år sedan

Hej.
Fungerar e-post funktionen på köp & sälj som den ska?
Jag skickat e-post till tre personer utan att få svar av någon.

johan
2871 inlägg

supercross :

Hej.
Fungerar e-post funktionen på köp & sälj som den ska?
Jag skickat e-post till tre personer utan att få svar av någon.

Mailen skickas iväg från Freeride servern. Men det finns alltid en risk att mottagarens server sorterar ditt mail som spam beroende på en mängd olika saker.

Ett tips är att skicka PM också då finns inte risken att mailet försvinner genom någon annan server.

supercross
148 inlägg
supercross 148 inlägg 3 år sedan

Ok, tack.

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 2 år sedan

jcca :

Nu när den här tråden kom upp kan jag ventilera lite åsikter jag tänkt på.

Har surfat en hel del på mobilen på sista tiden och jag stör mig på att den stora bilden på framsidan inte är "scrollbar" då den nästan tar upp hela skärmen.

Edit: även rutan med senaste +gillade videoklipp borde vara scrollbar.

Idag har startsidan uppdaterats för att bli bättre i mobilen för alla Android användare. Pinsamt lång tid på denna bugg men nu är det äntligen åtgärdat, men testa gärna så det fungerar för flera än för bara mig.

Knuta
94 inlägg
Knuta 94 inlägg 2 år sedan

Startsidan funkar fint nu för mig på en S5.

När jag klickar på senaste inlägg på en tråd visas det kort för att sedan skicka mig högst upp i tråden.

johan
2871 inlägg
johan 2871 inlägg 2 år sedan

Knuta :

När jag klickar på senaste inlägg på en tråd visas det kort för att sedan skicka mig högst upp i tråden.

Nu är sidan uppdaterad så att det inte ska hända. På min Nexus 5 med Android 6.0.1 så hade jag samma problem men nu fungerar det. Funkar det för dig?

Vattendroppe
3029 inlägg
Vattendroppe 3029 inlägg 2 år sedan

johan :

Knuta :

Nu är sidan uppdaterad så att det inte ska hända. På min Nexus 5 med Android 6.0.1 så hade jag samma problem men nu fungerar det. Funkar det för dig?

Nejmen, vilken trevlig förbättring! Jag trodde att det här berodde på något skit med min telefon, men tydligen inte! Och nu funkar det dessutom som det ska! big_smile Android 5.0 på en Sony nånting.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook