Vad säger ni om bluetomato?

JosefBergstrom
7 inlägg
JosefBergstrom 7 inlägg 5 år sedan

Tjena!

Jag hade tänkt köpa ny snowboard och bindningar och har hittat båda till bra pris på blue tomato men jag undrar lite hur pålitliga dom egentligen är? läste igenom några äldre trådar och läste både positiva och negativa grejer. Eftersom jag är sugen på att köpa lib tech bräda så verkar de inte riktigt gå att köpa var som helst..

Så vad säger ni, blue tomato, hiss/diss?

Svar

AbbeLidman
93 inlägg
AbbeLidman 93 inlägg 5 år sedan

Har inte handlat där men dom verkar vara seriösa och pålitliga.

bigf1sh
36 inlägg
bigf1sh 36 inlägg 5 år sedan

Handlat där åtskilliga gånger utan några som helst bekymmer smile

AktivaDagar
29 inlägg
AktivaDagar 29 inlägg 5 år sedan

Ingen erfarenhet av större köp men köpt snowboardboots och kläder vilket fungerade snabbt och smidigt.

aktivadagar.blogg.se Citera
jcca
228 inlägg
jcca 228 inlägg 5 år sedan

Har köpt hur mycket som helst där, allt från brädor till kläder och småsaker. Typ en av de sidor jag kollar in först när jag ska köpa något.

Allting har fungerat perfekt, har inget dåligt att säga om dem.

Tjaswesniper
97 inlägg
Tjaswesniper 97 inlägg 5 år sedan

Klockren sida. Beställde ett paket en dag senare från Blue (jämfört med SC), och paketet kom en dag snabbare.

Köp!

Seppuccu
120 inlägg
Seppuccu 120 inlägg 5 år sedan

De har bra sortiment men är dyra och 2 av 3 köp där har strulat för mig.

LautA
4 inlägg
LautA 4 inlägg 5 år sedan

Funkar mycket bra. Handlat mestadels kläder. Ganska långa leveranstider men kommer oftast några dagar innan leveransdatum.

Thomsson
340 inlägg
Thomsson 340 inlägg 5 år sedan

Bra sortiment, billigt och snabb frakt.

Antic: vart köper du om det är dyrt på BT? oO

Kaskar
566 inlägg
Kaskar 566 inlägg 5 år sedan

De kör ut med DHL va? Det är nog det största problemet då DHL lever i sin egen värld om vad som är sant eller inte. Det brukar oftast sluta med att man står i nån hangar och ber på sina bara knän att få ut sitt paket.

Seppuccu
120 inlägg
Seppuccu 120 inlägg 5 år sedan

Thomsson: Tja, typ vilken onlineaffär som helst utanför Norden? smile

Thomsson
340 inlägg
Thomsson 340 inlägg 5 år sedan

Kaskar :

De kör ut med DHL va? Det är nog det största problemet då DHL lever i sin egen värld om vad som är sant eller inte. Det brukar oftast sluta med att man står i nån hangar och ber på sina bara knän att få ut sitt paket.

Får mina paket med posten, de kanske kör med DHL till Sverige?

Anticrobotic: Länka en bra sida smile Kan bara, BT, Hot-zone och planet sports.

Psyfy
8 inlägg
Psyfy 8 inlägg 4 år sedan

Tjena, sorry för bumping av gammal tråd, men försöker här istället för att starta ny!
När ni beställde från Blue tomato, betalade ni någonting mer än priset?

T.ex moms, tullavgift, hanteringsavgift osv? Jag tänkte beställa för ca €170 men vill inte åka på massa andra avgifter!

Tacksam för svar!

Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 år sedan)

Är en butik inom eu och de tar inte ut några dolda avgifter. Dvs svaret på din fråga är nej!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 4 år sedan

Vattendroppe :

Är en butik inom eu och de tar inte ut några dolda avgifter. Dvs svaret på din fråga är nej!

Nu gillar jag dig när du är bitterljuv wink

Tobler
16 inlägg
Tobler 16 inlägg 4 år sedan

Det kan vara värt det att handla för ca 30€ till då dom bjuder på frakten ordervärdet överstiger € 200,-

Hellre redlös än rådlös. Citera
Psyfy
8 inlägg

Okej, butiken tar inte ut några extra avgifter, gör svenska tullen det? Eller posten? smile

Bjersing
219 inlägg
Bjersing 219 inlägg 4 år sedan

Eftersom du köper grejer inom EU så är det ingen tull, det är lite därför det är någon poäng med att köpa grejer från typ tyskland...

Posten tar inte heller någon avgift eftersom du redan betalat frakt där du handlar...

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 4 år sedan

Handlar du för över €200 får du dessutom fria returer, vilket är en nyhet.

Psyfy
8 inlägg

Okej okej, och vad menar @Hasse_Lindborg med bitterljuv? =P

lamboren
43 inlägg
lamboren 43 inlägg 4 mån sedan

Bump på denna eftersom jag tidigare beställt fråm dem utan några problem, kommit väl inom angiven tid. Men nu senaste beställningen har inte kommit trots att det är flera dagar över angiven leveranstid, och får inga vettiga svar när jag mailar kundservice. Någon som har liknande erfarenheter på senaste tiden? Några tips, lönar det sig att försöka ringa eller chata med deras kundservice?

Vattendroppe
3049 inlägg
Vattendroppe 3049 inlägg 4 mån sedan

Bump på denna eftersom @Hasse_Lindborg fortfarande inte förklarat vad han menar med bitterljuv!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
lamboren
43 inlägg
lamboren 43 inlägg 4 mån sedan

Vattendroppe :

Bump på denna eftersom @Hasse_Lindborg fortfarande inte förklarat vad han menar med bitterljuv!

Ja, livet är fullt av stora frågor - och nu svarade just kundservice - to be continued x 2 hoppas jag

Hasse_Lindborg
2928 inlägg
Hasse_Lindborg 2928 inlägg 4 mån sedan

Vattendroppe :

Bitterljuv är något som vet vad det är när man är gammal...

lamboren
43 inlägg
lamboren 43 inlägg 4 mån sedan | Senast ändrad lamboren (4 mån sedan)

Eftersom jag nog också får räkna mig som gammal är väl en av de två stora frågorna lösta, iallafall för mig...
Den andra, om Blue Tomato tappat på sista tiden, och tips på hur man får vettig kontakt med deras kundservice undrar jag fortfarande över.

lamboren
43 inlägg

Bara fått intetsägande svar från Blue Tomatos kundservice så har nu avbrutit den beställningen och beställt från Sport Conrad istället - håller tummarna för bättre fart därifrån så hinner komma tills åker iväg nästa gång.

Lenz
265 inlägg
Lenz 265 inlägg 4 mån sedan

Ok priser men räkna med att du får vänta en vecka.

madness
66 inlägg
madness 66 inlägg 4 mån sedan

Lenz :

Ok priser men räkna med att du får vänta en vecka.

Nja, nu kollade jag bara nitro och batalion, de var alla dyrare på blue tomato än butiken jag jämförde med i Sverige.

lamboren
43 inlägg

Har nu fått det beställda från Sport Contrad, två dagar innan beräknad leverans - funkade klockrent!
@Lenz och @madness, jag beställer inte i första hand för priset utan för att det är svårt att hitta det jag söker i fysiska butiker i Sverige - skulle gärna gå någonstans för att kunna klämma och få råd, men saknar kunniga snowboard-butiker med brett urval - är ju ett helt annat utbud av butiker på skidfronten.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook