Liknande Salomon Q115

Always-Sunny
374 inlägg
Always-Sunny 374 inlägg 5 år sedan

Jag är nybörjare i off pist så jag var egentligen inställd på att köpa en mjukare op-skida (typ Shreditor 112), men efter att ha testat Q115 (178) i Val T förra veckan uppskattade jag dess stabilitet i varierad op. Innan jag bestämmer mig vore det dock kul att testa några liknande skidor men som ger något mer respons/retur. Finns det några förslag?
Längd/vikt: 175/71

Svar

Always-Sunny
374 inlägg

Hallå igen!

Nån måste väl ha några tips på liknande skidor att testa innan köp? Vore kul att få lite tips inför Argentière...

iSooLi
866 inlägg
iSooLi 866 inlägg 5 år sedan | Senast ändrad xSooLx (5 år sedan)

Vad menar du med respons/retur? Vill du ha skidan mindre dämpad? Mer sväng? Eller mer kick ut ur en skärande sväng? Mjukare flex?

Annars oaktat svaren på ovanstående frågor kan du väl kika efter Black Diamond Amp, Rossignol Super 7, Line Influence 115, Blizzard Gunsmoke och Atomic Automatic och liknande skapelser. Alla finns i längd strax under 180 men jag skulle påstå att ingen av dem är helt lik Q115. Opinion är annars första alternativet men i 187 kanske den är snäppet för mycket skida för dig?

The older I get, the faster I was. Citera
Hasse_Lindborg
2923 inlägg
Hasse_Lindborg 2923 inlägg 5 år sedan

xSooLx :

Opinion är annars första alternativet men i 187 kanske den är snäppet för mycket skida för dig?

Opinion är inte lik Q115 om du inte menar "Sverre" edition.... Sjukt olika skidor...

iSooLi
866 inlägg
iSooLi 866 inlägg 5 år sedan

Hasse_Lindborg :

xSooLx :

Opinion är annars första alternativet men i 187 kanske den är snäppet för mycket skida för dig?

Opinion är inte lik Q115 om du inte menar "Sverre" edition.... Sjukt olika skidor...