Men?

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 4 år sedan

G-arle :

EDIT fick inte bädda in så den spelade upp på bestämda tidsangivelser. Gå till 1:36
watch?v=9LUv3kbmNfg

vad är det där för nåt?

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
GNU
594 inlägg
GNU 594 inlägg 4 år sedan

xSooLx :

Edit 2: Hur känner trådens mer seniora läsare över denna kommunikativa vändning?

GNU :

Vi fattar lika lite som ni. Med den skillnaden att vi inte gör oss till, och låtsas förstå. Fler frågor?

+1

Precis! För vi är inga kommunikanistrar..!

Svamlar du om unge? Har du inget jobb att sköta?

iSooLi
868 inlägg
iSooLi 868 inlägg 4 år sedan

GNU :

xSooLx :

Edit 2: Hur känner trådens mer seniora läsare över denna kommunikativa vändning?

GNU :

Vi fattar lika lite som ni. Med den skillnaden att vi inte gör oss till, och låtsas förstå. Fler frågor?

+1

va fan, blir du kränkt när du får medhåll???

The older I get, the faster I was. Citera
GNU
594 inlägg

xSooLx :

GNU :

xSooLx :

+1

Men skärp dig. Jag svarade fel fattar du väl. Citerade fel. Hur lätt tror du det är?
På min tid stod en datamaskin och tog ett helt rum liksom. Fan.

JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad JCM (4 år sedan)

GNU :

Vad har hänt?

Jag sitter vid radion och väntar på Tellemar. Har väntat ett tag nu...
Glisseur :

Visst sa vi 70/70?

Jo, visst är det så min vän.

Jag har blivit tipsad om ett jobb som är som klippt och skuret för mig: barflicka.
https://www.freeride.se/jobb/384_barmai … -vardinna/

Heddious :

har jag missat något? är det en vedertagen sysselsättning att elda könshår? whaaaat?!

Är du ironisk nu?

iSooLi
868 inlägg
iSooLi 868 inlägg 4 år sedan

GNU :

xSooLx :

GNU :

Men skärp dig. Jag svarade fel fattar du väl. Citerade fel. Hur lätt tror du det är?

Ja vem har påstått att det är lätt att skilja på vän och fiende när man är omgiven av nutidens allt jäkla digitalt otyg!

Men du har inte funderat på att söka hjälp,,, eller vård??

GNU
594 inlägg

xSooLx :

GNU :

xSooLx :

Men va fan, blir du kränkt när du får medhåll???

Ja vem har påstått att det är lätt att skilja på vän och fiende när man är omgiven av nutidens allt jäkla digitalt otyg!

Söka vård? Nä. På min tid jobbade man bort ångesten. Och drack sprit. Och det som funkade på min tid får funka idag.

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (4 år sedan)

GNU :

xSooLx :

GNU :

Söka vård? Nä. På min tid jobbade man bort ångesten. Och drack sprit. Och det som funkade på min tid får funka idag.

Amen! GNU!!1 Den där känslan av att du är menad för stordåd! Att bli känd! Att ha följare på insta, men det liksom inte vill sig riktigt? MTV Cribs! Stureplan! Paradise hotel! Att vara någon! Att bli framgångsrik som alla andra utan att egentligen göra nåonting! Waaaaaaah!!!

Jag ska bli disc jockey när jag blir stor.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/gallery/popcorn-gifs/2vjep05.gif

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Heddious
1781 inlägg

JCM :

Heddious :

har jag missat något? är det en vedertagen sysselsättning att elda könshår? whaaaat?!

Är du ironisk nu?

Jag tror det. Jag är inte riktigt säker.

iSooLi
868 inlägg
iSooLi 868 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad xSooLx (4 år sedan)

GNU :

xSooLx :

GNU :

Det är fortfarande din (vår) tid! Det är bara att börja handskyffla närmaste jordhög till en ny plats sisådär tio meter bort... Torka pannan med skjortärmen och släck törsten med blankt.

Edit: Men var beredd på att nån random juvenil utan förståelse kommer att föreviga dina företeelser och göra sig lustig på nåt nät med sin datamaskin, på din bekostnad så klart...

Vattendroppe
Online 3040 inlägg
Vattendroppe 3040 inlägg 4 år sedan

Heddious :

JCM :

Heddious :

Är du ironisk nu?

Det är fint att du försöker iaf smile

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Heddious
1781 inlägg

Vattendroppe :

Heddious :

JCM :

Är du ironisk nu?

Med risk för att vara luddig – jag har mycket lättare att både förstå och använda sarkasm än ironi. Och ju bättre jag känner en person desto mer ironi förstår jag. Men det är riktigt besvärligt ibland, och inte bara i text.

Vattendroppe
Online 3040 inlägg

Heddious :

Vattendroppe :

Heddious :

Med risk för att vara luddig – jag har mycket lättare att både förstå och använda sarkasm än ironi. Och ju bättre jag känner en person desto mer ironi förstår jag. Men det är riktigt besvärligt ibland, och inte bara i text.

En annan är helt obegåvad i det sociala spelet, du har i alla fall halva hemma!

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 4 år sedan

@Heddious Är inte ironi och sarkasm två nyanser av samma sak?

Vattendroppe
Online 3040 inlägg
Vattendroppe 3040 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 år sedan)

Jibberisch :

Tror du hon fattar det eller? wink

EDIT: Borde väl klassa in som sarkasm snarare än ironi, så jag är safe på den?

Jibberisch
1540 inlägg

Jag är aldrig ironisk.

Heddious
1781 inlägg

Vattendroppe :

Jibberisch :

Tror du hon fattar det eller? wink

EDIT: Borde väl klassa in som sarkasm snarare än ironi, så jag är safe på den?

Kan vi inte bjuda in Grabbhalvorna, Robbit, Nator, Julius och Björn också så kan ni allesammans sätta er i en ring och skratta åt när jag inte förstår vad som är på skämt och vad som är allvar? wink

Ja. Jag fattade den.

Jibberisch
1540 inlägg

@heddious
Är det inte därför vi åker till Tandådalen?

Vattendroppe
Online 3040 inlägg

Heddious :

Ja. Jag fattade den.

Ironisk nu? :3

Heddious
1781 inlägg

Jibberisch :

@heddious

*le sigh*

Vattendroppe :

Heddious :

Ja. Jag fattade den.

Ironisk nu? :3

big_smile

JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 4 år sedan

Jibberisch :

@heddious

Va, åker ni till Tandådalen? Är det någon sån här gruppsession med magiska stenar och grejer?

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad G-arle (4 år sedan)

JCM :

Jibberisch :

@heddious

Va, åker ni till Tandådalen? Är det någon sån här gruppsession med magiska stenar och grejer?

Snarare en studie i mänskligt beteende. Hur mycket kan man härja med skistar? När anser patrullen i sälen att det är lavinfarligt? Kan en människa med något för högt promille träffa en kastrull med spyor? Förstår Hedda allvaret i ironi?

Givetvis är detta bara ett fåtal av studierna som utförs, vi jobbar ju inte statligt.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad G-arle (4 år sedan)

doppel

Leder
484 inlägg
Leder 484 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Leder (4 år sedan)

Nämen hej! @GNU @JCM @Glisseur

KHE, idrott för riktiga daredevils. Kidzen rakar sig, vi eldar. Endast aktieägarna i Gillette blir glada men underhållningsvärdet i rakning är noll.

Finns det kvar brantåkarhak som serverar ginåvodka på tapp och serverar Snickers to-go?

Fick Tisse ett dippankort, var jaktlyckan god, varför har Anders Borg klippt sig, varför pratar alla skidåkning men kör sociala medier....?

inväntar analys av @Ace_DG

/Leder

Leder Citera
GNU
594 inlägg

Leder :

Nämen hej! @GNU @JCM @Glisseur

KHE, idrott för riktiga daredevils. Kidzen rakar sig, vi eldar. Endast aktieägarna i Gillette blir glada men underhållningsvärdet i rakning är noll.

Finns det kvar brantåkarhak som serverar ginåvodka på tapp och serverar Snickers to-go?

Fick Tisse ett dippankort, var jaktlyckan god, varför har Anders Borg klippt sig, varför pratar alla skidåkning men kör sociala medier....?

inväntar analys av @Ace_DG

/Leder

Tjaba. Tror Fredde sa åt Anders att klippa sig. För övrigt har jag inget att tillägga. Förutom att ironin inte är död. Det är bara jävligt få som förstår den numer. Vilket öppnar upp för dubbel, och trippelironi.

Heddious
1781 inlägg

GNU :

Tjaba. Tror Fredde sa åt Anders att klippa sig. För övrigt har jag inget att tillägga. Förutom att ironin inte är död. Det är bara jävligt få som förstår den numer. Vilket öppnar upp för dubbel, och trippelironi.

Dubbelironi förstår jag!

Jibberisch
1540 inlägg

Heddious :

GNU :

Dubbelironi förstår jag!

Var det där trippelironi?

Vattendroppe
Online 3040 inlägg

Heddious :

GNU :

Dubbelironi förstår jag!

Tycker jag låter rimligt...?

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan

Heddious :

G-arle :

EDIT fick inte bädda in så den spelade upp på bestämda tidsangivelser. Gå till 1:36
watch?v=9LUv3kbmNfg

vad är det där för nåt?

http://stream1.gifsoup.com/view3/2094419/the-arnold-glare-o.gif

JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 4 år sedan

G-arle :

JCM :

Jibberisch :

@heddious

Snarare en studie i mänskligt beteende. Hur mycket kan man härja med skistar? När anser patrullen i sälen att det är lavinfarligt? Kan en människa med något för högt promille träffa en kastrull med spyor? Förstår Hedda allvaret i ironi?

Givetvis är detta bara ett fåtal av studierna som utförs, vi jobbar ju inte statligt.

Kommer ni också dryfta de eviga frågorna "hur brant är brant" och "hur lång tid tar det innan polisen kommer"?

GNU
594 inlägg

JCM :

G-arle :

JCM :

Kommer ni också dryfta de eviga frågorna "hur brant är brant" och "hur lång tid tar det innan polisen kommer"?

Jag har hört att raketer inne på HC är en bra inledning till den senare studien.

GNU
594 inlägg

Heddious :

GNU :

Dubbelironi förstår jag!

Nix. Seriöst. Dubbelironin hade gått dig förbi. Trippeln gjort dig förvirrad.

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan

GNU :

JCM :

G-arle :

Jag har hört att raketer inne på HC är en bra inledning till den senare studien.

Brant är dessvärre inte en fråga i Tandå, om vi diskuterar berg, sprit; ja.

Jag har länge misstänkt att svaret på fråga två är "väldigt fort". GNU verkar ha djupare insikt i detta?

Heddious
1781 inlägg

G-arle :

GNU :

JCM :

Brant är dessvärre inte en fråga i Tandå, om vi diskuterar berg, sprit; ja.

Jag har länge misstänkt att svaret på fråga två är "väldigt fort". GNU verkar ha djupare insikt i detta?

@GNU ge oss anekdoter! förgyll vår fredag! smile

Leder
484 inlägg
Leder 484 inlägg 4 år sedan

Det verkar som det planeras en faslig massa inför ungdomarnas skidresor. Det förbereds i månader och research sker i forumtrådar hit och dit.

En skidresa behöver inte vara krånglig, allt som behövs är:

- Försenat fly
- borttappat bagage
- kälkåkning
- tequila bang bang
- bongotrumma
- bar underkropp, förslagsvis på Victors eller Cafe Face alt.

man kan också träffa trevliga och pålitliga människor på resan. Som Ex Brunhilde. Det förgyller en resa. Gärna med tillhörande översvämning av studion man bor i, inte sant @GNU

"My nude bongo playing days are far from over" @JCM

/Leder

Leder Citera
Heddious
1781 inlägg

@Leder Cafe Face eller Dansken. Möjligen Moris, även om det är en bit att gå (förutom för UCPA-folk). På Victors hamnar en ju mitt bland de tillkrånglade ungdomarna ifråga. Hu!

Leder
484 inlägg

Heddious :

@Leder Cafe Face eller Dansken. Möjligen Moris, även om det är en bit att gå (förutom för UCPA-folk). På Victors hamnar en ju mitt bland de tillkrånglade ungdomarna ifråga. Hu!

Ungdomar? Vad har det men bar underkropp att göra?

Leder Citera
Heddious
1781 inlägg

Leder :

Heddious :

Ingenting, men ungdomarna du ondgör dig om i början av posten vistas i hög grad på Victors, varför jag anser det vara ett ställe jag inte gärna frekventerar.
(Kan också bero på att en kompis jobbar på Dansken, vilket automagiskt raderar eventuella köer där = trevligt.)

Leder
484 inlägg

Heddious :

Leder :

Heddious :

Ingenting, men ungdomarna du ondgör dig om i början av posten vistas i hög grad på Victors, varför jag anser det vara ett ställe jag inte gärna frekventerar.
(Kan också bero på att en kompis jobbar på Dansken, vilket automagiskt raderar eventuella köer där = trevligt.)

ondgör inga, bara en iakttagelse att det enkla blir krångligt. Detsamma gäller val av utrustning, grogg och bild som ska läggas upp på insta....

Leder Citera
Heddious
1781 inlägg

Leder :

ondgör inga, bara en iakttagelse att det enkla blir krångligt. Detsamma gäller val av utrustning, grogg och bild som ska läggas upp på insta....

Blergh, Insta. big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook