Men?

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan

Heddious :

Leder :

ondgör inga, bara en iakttagelse att det enkla blir krångligt. Detsamma gäller val av utrustning, grogg och bild som ska läggas upp på insta....

Blergh, Insta. big_smile

Hur ska världen veta att man åkt skidor annars?
"Jag instagrammar, alltså finns jag" - René Descartes
#YOLO #GucciGucci #weoutchea

skistore.se/mtbstore.se Citera
Vattendroppe
3040 inlägg
Vattendroppe 3040 inlägg 4 år sedan

G-arle :

Hur ska världen veta att man åkt skidor annars?
"Jag instagrammar, alltså finns jag" - René Descartes
#YOLO #GucciGucci #weoutchea

Dagens ungdomar... Eller nåt.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
iSooLi
868 inlägg
iSooLi 868 inlägg 4 år sedan

Det sägs ju att de första femtio åren av ungdomen är de svåraste... så följdfrågan blir ju; när/hur vet man när den är passerad..?

The older I get, the faster I was. Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 4 år sedan

@xSooLx
När man inte känner sig som tolv år i huvudet längre?

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
iSooLi
868 inlägg
iSooLi 868 inlägg 4 år sedan

Jibberisch :

@xSooLx
När man inte känner sig som tolv år i huvudet längre?

Jähä, då är det alltså bara att fortsätta att vänta då...

The older I get, the faster I was. Citera
JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 4 år sedan

Leder :

"My nude bongo playing days are far from over" @JCM

Det kommer bli en hel del naket i alperna denna vinter.

Leder
484 inlägg
Leder 484 inlägg 4 år sedan

JCM :

Leder :

"My nude bongo playing days are far from over" @JCM

Det kommer bli en hel del naket i alperna denna vinter.

Då ses vi säkert, känner igen dina svängar...

Hang loose. @jcm

Leder Citera
Jarle
3975 inlägg

Jag hittade en så fin gif
http://img-9gag-lol.9cache.com/photo/avZOg6X_460sa.gif

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 4 år sedan

mycket vacker!

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
N-E
6 inlägg
N-E 6 inlägg 4 år sedan

jävlar i havet vad lång denna tråd hann bli innan jag såg den. Jag hade ett äldrekonto på freeride sen 2010, men slopade det för jag tyckte det var så sjukt segt här, jag håller mig till Newschoolers 24/7 i princip

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Heddious (4 år sedan)

Nu har det varit för många seriösa trådar aktiva på ett tag. Jag behöver en daglig dos navelludd! Hjälp mig!

Bifogar även ett gäng möjliga diskussionsämnen:

1. Taylor Swift dissar Spotify. Smart eller osmart?
2. ICA Kvantum i Liljeholmen (08-land) inför mindre storlek på godispåsar på helgerna.
3. Funkar det att ha bushings från höga Indytruckar på låga Indytruckar? Jag gillar inte de med rak "underdel".
4. Det snöar överallt utom där jag är. Eller ja, det känns så iallafall.
5. Tajt, baggy eller mittemellan?
6. Vilket är det bästa äta-i-backen-godiset, alt. är Milka godare än Marabou?
7. Kan Nöjesguiden bli hipstrigare än vad den redan är? Den som lever lär få se.
8. SL-reklamen. To meme or not to meme, det är frågan.
9. När får vi en freeski/snowboard-soffsittare i Vinterstudion?
10. Hur gör man en korrekt hoppsväng, egentligen?
11. När kommer det sprutinnerskor med "överlappning" (typ Dalbello/Fulltilt)?

Edit: Inser att nummer 3,6,9,10 och 11 kan tolkas som seriösa diskussionsämnen. Ber om ursäkt.

Vattendroppe
3040 inlägg

Snickers är bäst i backen. Speciellt friterade sådana. Also: Salsa, tequila, corazon cerveza, muy bueno!

Heddious
1781 inlägg

Vattendroppe :

Snickers är bäst i backen. Speciellt friterade sådana. Also: Salsa, tequila, corazon cerveza, muy bueno!

FRITERADE?!

Är du från Texas eller nåt?

Vattendroppe
3040 inlägg

Heddious :

Vattendroppe :

FRITERADE?!

Är du från Texas eller nåt?

Det var min första reaktion också, sen testade jag en gång när jag var i Skottland. Det är gott. Så in i helvete. Tur att det är så omständigt att göra, annars skulle jag aldrig kunna hålla en vikt under 120 kg.

Heddious
1781 inlägg

Vattendroppe :

Det var min första reaktion också, sen testade jag en gång när jag var i Skottland. Det är gott. Så in i helvete. Tur att det är så omständigt att göra, annars skulle jag aldrig kunna hålla en vikt under 120 kg.

Kan du beskriva proceduren? För jag antar att man inte bara släpper ner dem i fritösen, för då borde ju chokladen bara förångas, eller?

Vattendroppe
3040 inlägg

Heddious :

Vattendroppe :

Kan du beskriva proceduren? För jag antar att man inte bara släpper ner dem i fritösen, för då borde ju chokladen bara förångas, eller?

Man drar på en schysst fluffig frityrsmet, tror även en väl kyld snickers underlättar (tror t o m ståndet jag köpte ur drog den rakt upp ur en frysbox).

Heddious
1781 inlägg

Fluffig frityrsmet låter oroväckande gott smile

Vattendroppe
3040 inlägg

Kollade upp det lite närmare, en del verkar förespråka amerikansk pannkakssmet. Insåg också att deep-fried mars bar har en egen Wikipedia-artikel XD Fast mars baren tyckte jag blev för söt. Snickers däremot, mumma!

Heddious
1781 inlägg

Mars? Usch nej, där håller jag med. Alldeles för sött.

HeLium
214 inlägg
HeLium 214 inlägg 4 år sedan

Hänger på topic 2. Vem bryr sig om att Ica Liljeholmen byter till småpåsar när de serverar kvalitetsviner i vinbaren till priser som påminner om välgörenhet? Finns det någon restaurang som kan servera ett glas Sito Moresco för 90kr? Eller kan poppa en bättre Rioja från 1982 för 150kr glaset?

Fel fel fel fel fel.... den här ska bort! Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (4 år sedan)

@vattendroppe @heddious

Friterad Snickers är fantastiskt. Figurerar flitigt i Alabama. Att säga att någonting är för sött är så jävla @jarle...#väninna

Ingen åsikt. Vem är människan? Men jag får trummis i metallica-vibbar av upplägget och det är aldrig någonsin bra. Ur något perspektiv, i någon kontext.

2. ICA Kvantum i Liljeholmen (08-land) inför mindre storlek på godispåsar på helgerna.
Jag har redan mailat Ica och frågat hur i helvete man tänker när jag som oskyldig godisätare skall drabbad av föräldrar som inte kan säga nej till sina barn. Jag har även frågat om det är så värst lämpligt att ha individer med sådan dålig självkontroll i närheten av livsmedel. Samt undrat varför dom anställt Willy Wonkas farsa som ansvarig för konfektyren. Det sjukaste och tramsigaste jag hört på länge. Supervalåret inkluderat.

3. Funkar det att ha bushings från höga Indytruckar på låga Indytruckar? Jag gillar inte de med rak "underdel". N/A

Det snöar inte här heller. Frågan är om det är bra eller dåligt.

Det hela är väldigt kontextberoende. Ovanstående blir därför omöjligt att relatera till.

Snickers. Fungerar även bra på sjukhus.

7. Kan Nöjesguiden bli hipstrigare än vad den redan är? Den som lever lär få se.
Vad är nöjesguiden?

#Trams Står M:et i MTR för Misantropi?

Aldrig, förhoppningsvis.

You fuck it, don't shit it.

Bryr mig inte! Åker Lange! Lange!!!1

Jibberisch
1540 inlägg

HeLium :

Hänger på topic 2. Vem bryr sig om att Ica Liljeholmen byter till småpåsar när de serverar kvalitetsviner i vinbaren till priser som påminner om välgörenhet? Finns det någon restaurang som kan servera ett glas Sito Moresco för 90kr? Eller kan poppa en bättre Rioja från 1982 för 150kr glaset?

Jag bryr mig. Rör inte mitt godis! Eller mina möjligheter att inhandla godis är allt jag säger. Godis skämtar man inte om. Det ska jag säga er. Godis använder man inte som ammunition för att avfyra uppmärksamhetens otäcka vapen.

Det här kommer att sprida sig sanna mina ord. Fyfan säger jag. Det här jävla förmyndarsamhället gör mig ledsen, chockad och arg. Vi, vi, vi kanske ska ha små glasspaket också!? Va?!

snorkel
968 inlägg
snorkel 968 inlägg 4 år sedan

Heddious :

Mars? Usch nej, där håller jag med. Alldeles för sött.

Japp skall det vara!

Heddious
1781 inlägg

Neeej inte Japp. Twix, Snickers eller möjligen Powerbreak om godis-Max är i krokarna.

Jarle
3975 inlägg

Heddious :

Nu har det varit för många seriösa trådar aktiva på ett tag. Jag behöver en daglig dos navelludd! Hjälp mig!

Bifogar även ett gäng möjliga diskussionsämnen:

3. Funkar det att ha bushings från höga Indytruckar på låga Indytruckar? Jag gillar inte de med rak "underdel".

Edit: Inser att nummer 3,6,9,10 och 11 kan tolkas som seriösa diskussionsämnen. Ber om ursäkt.

1 Vem bryr sig om människan?
2 Tards gonna tard
3 vet inte
4 Ja, så är det alltid, välkommen till min värld tongue
5 Det man trivs i
6 Snus, nötter
7 Nöjesvadå?
8 Jag är övertygad om att majoriteten av saker som kommer från kollektivtrafiken i detta land är lagom efterblivet, alltså meme
9 Aldrig hoppas jag
10 vilken typ av hoppsväng tänker hon sig?
11 Oklart, har Intuition (som levererar till Dalbello, fulltilt, K2, Scarpa osv) patent på konstruktionen?

Heddious
1781 inlägg

Jarle :

4 Ja, så är det alltid, välkommen till min värld tongue

naaw, rain man då smile

Vattendroppe
3040 inlägg

@heddious
Om jag dyker på freerides kontor med friterade snickers, får jag bonuspoäng då?

Heddious
1781 inlägg

Självklart @Vattendroppe

Vattendroppe
3040 inlägg

Då har jag ett mission ifall jag skulle ha ont om jobb när jag dyker upp i Sverige igen i början av april! Härligt!

HeLium
214 inlägg
HeLium 214 inlägg 4 år sedan

Jibberisch :

Jag bryr mig. Rör inte mitt godis! Eller mina möjligheter att inhandla godis är allt jag säger. Godis skämtar man inte om. Det ska jag säga er. Godis använder man inte som ammunition för att avfyra uppmärksamhetens otäcka vapen.

Det här kommer att sprida sig sanna mina ord. Fyfan säger jag. Det här jävla förmyndarsamhället gör mig ledsen, chockad och arg. Vi, vi, vi kanske ska ha små glasspaket också!? Va?!

@jibberisch Sockerabstinensen är påtaglig (och apropå friterade candybars): "You´re turning to a right diva when you´re hungry."

Det bevisar bara att rent socker är en värre drog än fermenterade dito. Sockerknarkare!

Heddious
1781 inlägg

HeLium :

"You're turning to a right diva when you're hungry."

Jag hoppas verkligen att någon anmälde den pissreklamen till RO.

HeLium
214 inlägg
HeLium 214 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad HeLium (4 år sedan)

@heddious Japp (Götlaborg). Det har någon gjort. Bra va!

FETT MED ANMÄLD

Heddious
1781 inlägg

@HeLium jaha är det Joan Collins. visste att det fanns en känd tant som hette så men inte att det var hon i Snickersreklamen. nu tänker jag roa mig med att klura ut hur den reklamen fast med omvända könsroller hade kunnat se ut. smile

snorkel
968 inlägg
snorkel 968 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad snorkel (4 år sedan)

Heddious :

@HeLium jaha är det Joan Collins. visste att det fanns en känd tant som hette så men inte att det var hon i Snickersreklamen. nu tänker jag roa mig med att klura ut hur den reklamen fast med omvända könsroller hade kunnat se ut. smile

Miljöbyte till typiskt kvinnlig miljö, någon typ av ätstörning samt en manlig överspelad diva?

Tjejtoa, bulimi och Borat?

http://images.smh.com.au/2014/06/18/5521868/borat-620x349.jpg

ByB3rg
146 inlägg
ByB3rg 146 inlägg 4 år sedan

Tänk Snickers reklamen med skidtema.

Reine, Jackie och Kantermo står och snackar ute i backen. Var vid Jon Olsson kommer in sladdande och utbrister. "Vem av er tänkte hoppa naken i mitt hopp!!!" "Ska du inte inte träna inför OS?" svara Reine. Jon härmar då med löjlig röst. "Ska du inte träna inför OS". Då tar Kantermo fram en snickers och ger den till Jon, samtidigt som han säger. "Ta och ät snickersen Erik." Jon säger då "Varför?" Kantermo "Jo för varje gång du blir hungrig så blir du en sån jäkla diva" Jon tar en tugga utav snickersen. Kantermo frågar då "Känns det bättre?" Var vid Jon är borta, och framför dom står Demonen med en snickers i handen. "Japp mycket bättre"

Adrenalpin Movement Citera
Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Heddious (4 år sedan)

ByB3rg :

Reine, Jackie och Kantermo står och snackar ute i backen. Var vid Jon Olsson kommer in sladdande och utbrister. "Vem av er tänkte hoppa naken i mitt hopp!!!" "Ska du inte inte träna inför OS?" svara Reine. Jon härmar då med löjlig röst. "Ska du inte träna inför OS". Då tar Kantermo fram en snickers och ger den till Jon, samtidigt som han säger. "Ta och ät snickersen Erik." Jon säger då "Varför?" Kantermo "Jo för varje gång du blir hungrig så blir du en sån jäkla diva" Jon tar en tugga utav snickersen. Kantermo frågar då "Känns det bättre?" Var vid Jon är borta, och framför dom står Demonen med en snickers i handen. "Japp mycket bättre"

Citat Byrådirektör H.K. Bergdahl: "Det där var förbannemig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades."

Svinbra.

Edit: Citat rättat enl. nedan.

Vattendroppe
3040 inlägg
Vattendroppe 3040 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 år sedan)

ByB3rg :

Men shit så bra! Jag kan inte annat än instämma i ovan citerades H.K. Bergdahls inte allt för djupa stämma.

Jibberisch
1540 inlägg

@Heddious @vattendroppe

Jag vill egentligen inte vara sån. Men han säger: "Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades!"

Man kan ju inte citera folk och sedan citera fel. Då får vi ju någon sorts jävla anarki.

Heddious
1781 inlägg

Jag tackar ödmjukast för rättelsen @Jibberisch

PS. Vi ses tydligen ikväll. Aron sa öl, jag sa okej.

Jibberisch
1540 inlägg

Heddious :

Jag tackar ödmjukast för rättelsen @Jibberisch

PS. Vi ses tydligen ikväll. Aron sa öl, jag sa okej.

Fett!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook