Engelberg 14/15

Boujomo
2 inlägg
Boujomo 2 inlägg 4 år sedan

Tjena!!
Vi är två taggade tjejer (23, 26) som drar ner till engelberg inom 2 månader och leta efter andra bummare och boende smile
Tips på jobb o boende är också välkommet!

Let there be snow!

Svar

jbjohannes
8 inlägg
jbjohannes 8 inlägg 4 år sedan

Tjabba!
Jag och min flickvän är rätt vilsna men peppade på Engelberg i vinter! Har försökt kika lite på boende, men tyskan från högstadiet är inte vad den en gång varit. Vi har också tänkt att jobba, men letar just nu boende för fullt. Har ni fått nått napp än?

Vi är 20 och 25 år och delar gärna boende om det skulle vara intressant?

Judithbergstrom
2 inlägg
Judithbergstrom 2 inlägg 4 år sedan

Hej! Jag har precis fått jobb i Engelberg, så nu letar jag och min pojkvän efter boende! Vi åker antagligen ner i mitten av november. Är det nån som har några tips? smile
Pöss

Thorslund
2 inlägg
Thorslund 2 inlägg 4 år sedan

Hej,

Jag och min pojkvän letar också efter boende för säsongen, är det någon av er som har hittat något mer som man kan dela med sig?

Vore tacksamma för all information!

Rebecka och Ludwig

Boujomo
2 inlägg
Boujomo 2 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Boujomo (4 år sedan)

Nej vi har tyvärr inte hittat ngt än, men kul då försöker vi hitta boende modell större!

johanna-sundstrom
3 inlägg
johanna-sundstrom 3 inlägg 4 år sedan

Hej jag o en kompis har en lägenhet pågång, ska bara skriva under kontraktet, men det är en fyra och behöver två till. Vi åker ner 4 november och vill gärna om du/ni är intresserade att ni kommer ner senast december! Vi tänker även stanna till april! Nån som är intresserad?

MBurestam
449 inlägg
MBurestam 449 inlägg 4 år sedan

johanna-sundstrom :

Hej jag o en kompis har en lägenhet pågång, ska bara skriva under kontraktet, men det är en fyra och behöver två till. Vi åker ner 4 november och vill gärna om du/ni är intresserade att ni kommer ner senast december! Vi tänker även stanna till april! Nån som är intresserad?

Jag är intresserad! Jag kommer jobba i baren på skilodge engelberg från och med sista veckan i november så det är då jag kommer ner! smile vad är prislappen och hur ser det ut?

Ground Touch Media Citera
johanna-sundstrom
3 inlägg
johanna-sundstrom 3 inlägg 4 år sedan

Halloj där!

Tyvärr är vårat extrarum fullt nu.. Vi ses där nere!

Harqen
5 inlägg
Harqen 5 inlägg 4 år sedan

Tjenare, vi är två killar, 24 år, från Stockholm som söker boende i Engelberg för perioden 20e januari till början/mitten av april. Vårt fokus ligger på pudrig åkning, god öl och skönt umgänge! Vi räknar med att klara oss på sparade pengar och istället ladda batterierna inför sista året på universitetet. Om någon sitter på kontakter eller har några platser över vore jag grymt tacksam för ett PM! big_smile

Hörs!
/Erik

PuderluderDelux
3 inlägg
PuderluderDelux 3 inlägg 4 år sedan

Vi är 3 grabbar på 19 år som tar oss ner till Engelberg i slutet på november och tänkte köra en säsong där! Två av oss har varit där massor med gånger innan (vi har ett hus där) men aldrig gjort en säsong.

Så nu ser vi fram emot bra åk, god öl och skönt häng med bummare!

PS. Om någon vet ställen som anställer så tar vi gärna emot förslag!

// Andre

bilec
2 inlägg
bilec 2 inlägg 4 år sedan

Jag är kille på 23 år från Stockholm som söker boende över jul och nyår i Engelberg. Just nu kliar det mycket i skidåkarmusklerna men i brist på tid kan jag inte göra en hel säsong(heltidsjobb + heltidsstudier). Det ger mig ett spann över jul och nyår när jag är helt ledig och självklart vill jag spendera den tiden i ett snöigt Engelberg. Jag kommer åka själv och undrar om någon har plats för en till kille? Jag är rumsren och lagar gärna mat.

Tar gärna emot förslag på boenden.

/Martin

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook