Skidguide

FriidaN
10 inlägg
FriidaN 10 inlägg 4 år sedan

Hallå!
Jag har blivit erbjuden jobb som skidguide på Slopetrotter, Northlander och väntar fortfarande på svar från Langley.
Jag undrar om någon bär på några värdefulla tips i mitt val om företag??

Tack på förhand!

Svar

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 4 år sedan

Har någon av dem sagt vilken ort du kommer hamna på? Det kan ju vara relevant om du har något favoritställe sedan innan. Eller om någon av dem har en viss ort/land som inte de andra har eller så.

Lönemässigt borde de vara ganska lika, alla tre är danskregistrerade företag och betalar löner utifrån danska avtal.

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
FriidaN
10 inlägg

Enbart Nortlander, alpe d'huez. De andra verkar lämna besked efter kursen man ska gå...

jawohl
3 inlägg
jawohl 3 inlägg 4 år sedan

Jag har bara hört gott om Northlander... De ska vara schysta att ha att göra med.

Tusen hål i nacken! Citera
Vrp
4 inlägg
Vrp 4 inlägg 4 år sedan

Gjort 2 säsonger för slopetrotte, ska i väg på en tredje och Rekomenderar dom starkt!

Nortlander är också bra, men jag skulle inte rekomendera langly. har inte hört allt för bra saker från dom. Även om det nog kommer bli bättre iår då de har bytt guide chefe till en som är riktigt duktig.

Men rekomenderar som sagt slopetrotter. Sant att du får besked efter kursen men det är bara ca 5-10 som inte får jobb och då ska det vara en god anledning. plus att du får tillbaka lite mer en hälften av de du betalar för kursen om du inte får jobbet smile

FriidaN
10 inlägg

Med risk för att verka blåst...
Men jag har inte en garanterad plats fast jag blivit erbjuden jobbet och tackat ja? smile

utflykten
36 inlägg
utflykten 36 inlägg 4 år sedan

Jag har jobbat både för nortlander och langley. Norlander är att föredra enligt min menig, skulle aldrig återvända till langley. Har här skrivit om min till på Langleys hotell Le Petit Prince. http://matildacarlssons.blogspot.se/201 … ey-le.html

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook