Bäst fest i alperna?!

Firre88
3 inlägg
Firre88 3 inlägg 4 år sedan

Som rubriken lyder; vart hittar man bäst fest i alperna? Självklart förstår jag att det festas på alla skidorter, men någon med lite erfarenhet måste ju ha koll på vart det är bäst smile Och JA vi är ett grabbgäng som åker, och JA vi undrar också vart det är bäst brudar smile Vore även intressant att veta vilka veckor det är bäst drag. Antar att det är sportlovsveckan? Vi velar lite mellan Val Thorens och Sankt Anton, är vi helt ute och cyklar eller kan ni väga för- och nackdelar orterna i mellan.

Svar

fredrisch
378 inlägg
fredrisch 378 inlägg 4 år sedan

Val Thorens. Hur go fest som helst hela vintern. Vill du ha tjejer födda 97; välj v9, annars vilken annan vecka som helst!

Firre88
3 inlägg

fredrisch :

Val Thorens. Hur go fest som helst hela vintern. Vill du ha tjejer födda 97; välj v9, annars vilken annan vecka som helst!

Tack för tipset! Har du erfarenhet från Sankt Anton också, eller har du enbart varit i Val Thorens? Haha -97 funkar, vissa av oss är runt 18 år. Men kanske är tjockt med folk och hypade priser lovveckorna? Kör nog någon vecka innan eller efter.

mxeman
72 inlägg
mxeman 72 inlägg 4 år sedan

Firre88 :

fredrisch :

Tack för tipset! Har du erfarenhet från Sankt Anton också, eller har du enbart varit i Val Thorens? Haha -97 funkar, vissa av oss är runt 18 år. Men kanske är tjockt med folk och hypade priser lovveckorna? Kör nog någon vecka innan eller efter.

Om du inte är så kinkig med hur du bor så åk med Rollin' snow billigt till och med på sportlovet

Lenrik
144 inlägg
Lenrik 144 inlägg 4 år sedan

Anton har ju främst sin apres ski som är schysst. Utelivet i stan är inte så klubbigt direkt. Finns kandahar och bobos om du vill dansa. Typ. Annars är det skönt barhäng som gäller

Olichor
189 inlägg
Olichor 189 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Olichor (4 år sedan)

Tycker du är helt rätt ute.

Både ställena har sina positiva och negativa sidor.

Afterskin vill jag nog säga att Val T tar (La Foulie Douce).
Dock är St Anton fortfarande väldigt bra med!!

Utelivet på kvällarna är bättre i Val T, där har du en ordentlig klubb (brukar dock vara extremt packat med folk).

Vill inte säga att St Anton riktigt har en klubb, som säsongare så hade jag det grymt kul i St Anton ändå.

V.8 var klart bäst på båda orterna. V.9 var ok, men v.8 är klart bättre.

Väldigt svårt val, men det är klart en av dessa orterna som ni ska ta om fest är viktigt! Kan dock inte säga vad jag hade valt om jag fått möjlighet, ska dock ner till St Anton över sportlovsveckorna samt nyår så personligen ligger nog St Anton lite närmare hjärtat ändå! big_smile

EDIT: Och vad gäller skidåkningen så är den väldigt lik. Det ända som utmärker Val T lite är att parken är något bättre. Men i pist- och offpistväg så finns det riktigt bra möjligheter på båda orterna. Hör av dig om du har några frågor!! big_smile

Cbez
70 inlägg
Cbez 70 inlägg 4 år sedan

Själv var jag i Val Thorens förra året och Bad Gastein året innan. (Inte St Anton men Österrike i alla fall.) Jag tyckte att BG var bättre än VT på de flesta punkterna, även om där inte heller finns någon "riktig" klubb. Österrikiskt gemyt och skönt barhäng slår helt enkelt snorkiga fransmän på fullsmockade källarklubbar och att priserna är dubbelt så höga i Frankrike är ju inte ett plus. Dessutom har de mycket sämre öl. Sen är det ju svårt att tävla mot VT:s lättåtkomliga offpiståkning men det vägdes upp av att BG hade pister som faktiskt preparerades på morgonen (fransmän vet inte vad en pistmaskin är).

Brudar lär det ju finnas mer än gott om på båda orterna!

Själv har jag siktet inställt på St Anton i år och hoppas på den perfekta mixen av VT och BG, får se om det blir fullträff!

Firre88
3 inlägg

Tack alla för bra svar, får helt enkelt singla slant wink

AnteeL
187 inlägg
AnteeL 187 inlägg 4 år sedan

Ni har glömt att nämna priset. Val T är betydligt dyrare än Bad Gastein och St Anton. Om du åker till Österrike så tipsar jag för Spar Budget Weizwein eller Ottakringer biran. Själv tycker jag att både BG och Anton har betydligt skönare feststämmning. Inte lika mycket nattklubbsdans men skönt häng helt enkelt.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook