Flickvän har köpt kineskopia ELLER riktiga A-frames - jag blir inte riktigt klok..

assr
462 inlägg
assr 462 inlägg 4 år sedan

Tja.

Min tjej har köpt ett par goggles på tradera roll. Det är ett par Oakley A-frame Jet black / Fire irid.

Jag har själv ägt 6-7 par Oakleys och tycker att de här känns ..."fel".. på något sätt.
Det var något som saknades.

Efter lite googlande på goggles ( smile ) så ser jag att outriggersarna ser riktigt flummiga ut och att det inte är någon silikonsträng på insidan av gogglestrapen. I övrigt är plasten precis där outriggers ska fästa väldigt mjuk och luktar otroligt mycket plast. Det medföljde box och påse, och de ser i mina ögon autentiska ut.

Gogglarna ser ut som följande länk:
http://www.arniesairsoft.co.uk/reviews/ … g_1365.jpg

Jag orkar inte ta en bild på dem att lägga upp. De är identiska med ovan, med samma bag & box och så vidare. Det är alltså där strapen möter goggle som det borde se annorlunda ut med en annan "fästannordning" med en outrigger som sitter i två hål, ett uppe och ett nere, istället för som dessa hon köpt där de är "pluggade" i mitten av goggleframen.

Kan någon ha sålt en early-model av A-frame till henne? Typ någon "beta-modell"?
Kan det vara någon speciell japan-fit eller liknande?
Kan det vara någon annan specialmodell, typ armémodell, skjutmodell, MB-modell eller ngt sånt? Skotermodell?
Har någon här inne sett något liknande?

Jag blir inte klok på detta. Jag brukar inte ställa dumma frågor. Snälla hjälp mig - borde jag försöka få köpet att återgå och kräva pengarna åter osv? De kostade 550 kr, så i sammanhanget är det väl "ok" för ett par 7-8 år gamla new-old-stock som jag tror dessa ska föreställa/är

Mvh
Hans

Hans Citera

Svar

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad linder (4 år sedan)

Jag får inte upp bilden men jag har två olika versioner av A-frames, varpå båda saknar silikonsträng

edit: googlade på img_1365.jpg oakley a-frame och fick då upp bilden.

Det där är garanterat äkta, ser ut som mina första som jag köpte för ~8-9 år sen?

70NA5
16 inlägg
70NA5 16 inlägg 4 år sedan

Kolla här på aliexpress
Massa kopior av diverse märken, just denna länk är dock bara oakley:
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat … ey+goggles

Är väldigt lätt att köpa kopior, har märkt att det finns mycket av dessa varor på tradera, allt från googles till multiverktyg och all annan skit.

Bejnan
160 inlägg
Bejnan 160 inlägg 4 år sedan

Skulle man missta nån av dom där gogglarna i aliexpress länken för äkta så får man skylla sig själv.. inte direkt snarlika lol

starberger
72 inlägg
starberger 72 inlägg 4 år sedan

Som linder säger, de lär vara äkta. Jag har haft flera par A-frame själv för många år sedan och då såg outriggersen ut så och silikonsträngen på strapen fanns inte förr. Det är troligtvis en äldre modell.

/Fredrik

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 4 år sedan

70NA5 :

Kolla här på aliexpress
Massa kopior av diverse märken, just denna länk är dock bara oakley:
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat … ey+goggles

Är väldigt lätt att köpa kopior, har märkt att det finns mycket av dessa varor på tradera, allt från googles till multiverktyg och all annan skit.

"Sorry, your search ' oakley goggles ' did not match any products. A partial match of your keywords is listed below."

Provade att söka på enbart Oakley

"Home > All Categories > "oakley" 3 Results"

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook