Townsends håriga couloir - First descent eller?

HeLium
214 inlägg
HeLium 214 inlägg 4 år sedan

Forum - du heliga källa till kunskap!

En närstående person har, i min ödmjuka åsikt, uttryckt sig som en jävla pajas på facebook angående Cody Townsends couloirstörtlopp:

Citat: "Står det "line of the year" över hela skärmen så kaaaaaaanske det inte är läge att skryta med det när han inte var först i linjen." Slut citat.

Påståendet är ju i sig en ren idioti oavsett first decsent eller inte. Dessvärre är min normalt högpresterande google-fu inte med mig.

Kan någon ge belägg för om Townsend var först eller vem det var som gav sig på den först?

Fel fel fel fel fel.... den här ska bort! Citera

Svar

Pillard
3120 inlägg
Pillard 3120 inlägg 4 år sedan

Har ingen aning om någon varit före men sen finns det ju lite olika sätt att vara först också. Att hoppsvänga sig nerför en colouir med visst repellerande är ju inte detsamma som att straightlinea densamma...

Bjersing
219 inlägg
Bjersing 219 inlägg 4 år sedan

Man ser ju spår från någon tidigare åkare. Sedan om han åkte en gång, vurpat 200m efter han kom ut och valde att göra om det så det blev snyggt eller om någon annan snubbe varit där lär man ju inte få veta om man inte var på plats.

HeLium
214 inlägg
HeLium 214 inlägg 4 år sedan

Det här är principiellt viktigt. smile Jag är så trött på hur enkelt det är att på sociala medier slänga ur sig skitpåståenden om ditten och datten utan egentligen kunna belägga någonting.

@pillard Absolut, det håller jag verkligen med om, det handlar mer om principen att bensäkert hugga ner Powder Awards "Line of the year" med argumentet att Townsend ändå inte var först, utan att kunna belägga det.

@Bjersing, sant, jag tänker dock att oavsett om han testade flera gånger och tomahawkade direkt utanför utblåset (för om han står på huvudet inne i röret så lär han inte försöka igen, inte på ett tag i varje fall) så spelar det kvitta. Då har han ju ändå gjort det, inte sant?

Om det är så att någon annan har gett sig på projektet de senaste tio-femton åren utan tanke på att dokumentera galenskapen så vore det ju märkligt, med tanke på hur mycket dokumentationstekniken medger nuförtin... Eller hur?

Mvh
//Häxan Surtant

PS Det är A och O att ha med sig fart ut på flacken...DS

Fel fel fel fel fel.... den här ska bort! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook