Bra skogsåkning nära Les 2 Alpes?

Duderino
26 inlägg
Duderino 26 inlägg 4 år sedan

Vi är några som åker till Les 2 Alpes imorgon. Med tanke på väder och lavinfara så tänker jag att det kan vara en fördel att spendera ett par dagar i skogen. Finns det någon närliggande ort som har bra skogsåkning? Gärna ett ställe med lite mindre puderhets.

Rockin to the beat Citera

Svar

Magngan
238 inlägg
Magngan 238 inlägg 4 år sedan

45 minuter till Serre....

Pillard
3094 inlägg
Pillard 3094 inlägg 4 år sedan

Och inte mycket längre till Montgenevre. Vill du ha bra skog, utan trängsel så rekommenderar jag det före Serre. Om det snöar och är problem med laviner skulle jag dock kolla upp så att col du Lautaret är öppet innan jag sätter mig i bilen...

Anzom
Online 567 inlägg
Anzom 567 inlägg 4 år sedan

Precis. Har inte alp´d huez helt ok skogsåkning om passet är stängt? Såg att serre hade en 4:a på lavinriskskalan för övrigt.

Den som väntar på något gott.... Citera
la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 4 år sedan

Pillard :

Och inte mycket längre till Montgenevre. Vill du ha bra skog, utan trängsel så rekommenderar jag det före Serre. Om det snöar och är problem med laviner skulle jag dock kolla upp så att col du Lautaret är öppet innan jag sätter mig i bilen...

Det är minst dubbelt så länge till Montgenevre. Det är gränsfall att åka dit över dagen från La Grave, och det är väl 20-30 minuters körning LG-L2A.

Nosskire
914 inlägg
Nosskire 914 inlägg 4 år sedan

Anzom :

Precis. Har inte alp´d huez helt ok skogsåkning om passet är stängt? Såg att serre hade en 4:a på lavinriskskalan för övrigt.

Alp'd Huez har inte så bra skogsåkning enligt mig, väldigt lite skog.

Steenberg
12 inlägg
Steenberg 12 inlägg 4 år sedan

Har ni 6 dagars liftkort? Ta heli över till Alpe D'huez och åk i OZ området. Det är såååå magiskt just nu.

Mku
48 inlägg
Mku 48 inlägg 4 år sedan

Steenberg :

Har ni 6 dagars liftkort? Ta heli över till Alpe D'huez och åk i OZ området. Det är såååå magiskt just nu.

Är i Alpe d'Huez just nu. Var i Oz ligger stället? Försökte kolla längst pisterna i Oz men hittade inget vettigt.

STORPOTATEN
625 inlägg
STORPOTATEN 625 inlägg 4 år sedan

Tjaa, kolla in Chamrousse....

STORPOTATEN - Lite saftigare.. lite godare.... Citera
gubbfan
694 inlägg
gubbfan 694 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad gubbfan (4 år sedan)

STORPOTATEN :

Tjaa, kolla in Chamrousse....

Eller Alp du Grand Serre. Inte att förväxla me Serre Chevalliere

gubbfan Citera
la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 4 år sedan

Steenberg :

Helikopter?

Alpe d'Huez.

Ant000n
8 inlägg
Ant000n 8 inlägg 4 år sedan

Sjuk dump nu alltså!! Kör själv les 7 laux hela helgen, men vill ni ha bra skogsåkning så skulle jag köra serre chevalier som många andra också rekommenderat!

Nidhugg
46 inlägg
Nidhugg 46 inlägg 4 år sedan

La Grave! Bara nöta P2 till P1, brant och bra skog! Med snöfallet är det dumt att riskera att hamna på fel sida Col de Lautaret om ni har boende i Deux Alpes.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook