Dröm splitboarden?

nebben
3 inlägg
nebben 3 inlägg 4 år sedan

Hej har läst Freeride testet av splitboards, undrar vad ni erfarna användare tycker?

Karakorom VS Spark tesla. Det jag kunna t läsa mig till är att Sparken är softare än Karakorom men att K är bättre och lättare.

Mina huvudalternativ på brädor är: Jones solution (carbon om den inte är för styv), Buton Landlord split , Libtech Travice Rice split.

Så vilken combo och varför?

lr andra alternativ

Svar

Vattendroppe
3045 inlägg
Vattendroppe 3045 inlägg 4 år sedan

Är ingen brädåkare själv, men efter att ha sett inte mindre än 4 Jonesbrädor knäckta denna säsong i den lilla avgränsade plats i världen jag befinner mig är jag skeptisk mot deras kvalitet.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Karhu
13 inlägg
Karhu 13 inlägg 4 år sedan

Hej
Jag är inne på 4e säsongen med mina spark bindningar och dom är toppen, jättebra kvalité och lätta att använda även när det fasnar snö/is på brädan.

Kolla in Venture splitboard riktigt bra kvalité och sjukt kul att åka på. Jag kör på venture storm och älskar den!

Doughboy
1774 inlägg
Doughboy 1774 inlägg 4 år sedan

Jag skulle välja Spark alla dagar i veckan. En split från Lib, Gnu, Never Summer eller Smokin skulle nog inte vara fel. Venture, Gara och Prior är andra fina alernativ.

Säljer Smokin Snowboards i Sverige Citera
mabo
19 inlägg
mabo 19 inlägg 4 år sedan

Jag gillar verkligen mina spark magneto, enkelt handhavande och sköna. Drömsplitten är Burton Fish om den kom i 160 längd.

nebben
3 inlägg
nebben 3 inlägg 4 år sedan

Vattendroppe :

Är ingen brädåkare själv, men efter att ha sett inte mindre än 4 Jonesbrädor knäckta denna säsong i den lilla avgränsade plats i världen jag befinner mig är jag skeptisk mot deras kvalitet.

det låter ju kass, de har tre års garanti, men det hjälper inte långt uppe på fjället / branten...

Max_Faktor
332 inlägg
Max_Faktor 332 inlägg 4 år sedan

Håller split trenden i sig ett par år kanske det går att göra dröm-spliten på samma sätt som projekt opinion skidorna.

grimschold
44 inlägg
grimschold 44 inlägg 4 år sedan

Jag skulle välja Spark R&D framför Karakoram alla dagar i veckan om man åker i nordiska förhållanden. Detta för att de är väldigt mycket mindre krångliga att få dit när det sitter snö och is på brädan - som det oftast gör här. Kontaktpunkterna med Voilés system är färre. I Japan och Kanada är det ett icke-problem där snön är flyktigare. Sen att de nästan kostar det dubbla gör det ju inte enklare att motivera. Tycker du att Magneto är för mjuk finns ju Afterburner, den har hårdare bakkappa och straps (gjorda av Burton). Sedan förra året görs en Burton-labelad bindning de kallar för Hitchhiker. Det är i princip en Magneto under Burton-flagg.

I brädväg finns det mycket fint. Har inte sett några knäckta Jones i min närhet men antar att det finns, är inte säker på att de är mer frekvens av just Jones än andra märken dock.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook