Snöläge kring narvik/gränsen

Vattendroppe
3045 inlägg
Vattendroppe 3045 inlägg 4 år sedan

Jag har varit långt borta länge och har inte hört mycket hemifrån utom vissa skräckhistorier från Alperna (och USA, även om det inte är "hemifrån"). Finns det någon vänlig själ som kan uppdatera mig på snöläget kring Narviksfjällen? Jag är sugen på campingresa lagom till jag landar hemma i norden igen.

Ps. Om någon undrar så gav jag upp på nosebutters, det tog för mycket tid.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera

Svar

Kgis
1194 inlägg
Kgis 1194 inlägg 4 år sedan

Hört rykten om att det är riktigt bra med snö där nu, åker ner på söndag så ska försöka komma ihåg att uppdatera då!

robinrobin
34 inlägg
robinrobin 34 inlägg 4 år sedan

Just i detta nu är det sjukt mycket snö och massor av sånt där puder.

Död åt regn! Citera
onda_ogat
28 inlägg
onda_ogat 28 inlägg 4 år sedan

Har varit en historiskt dålig vinter i Narvik, men det kom en dryg dm på söndagen och enligt rapporter kommer det att vara väldigt bra på baksidan av Narvikfjellet när toppliften öppnar till helgen. I Riksgränsen var det riktigt bra med snö i lördags, och bör ha fyllts på igen på söndagen.

Går själv inte på tur (gud måste haft en tanke när han skapade gravitationen), men konstaterar att det fortfarande såg lite tunt ut på den vindexponerade framsidan i Narvik - kanske bättre att vara på den svenska sidan?

free_fall
100 inlägg
free_fall 100 inlägg 4 år sedan

Vattendroppe :

Ps. Om någon undrar så gav jag upp på nosebutters, det tog för mycket tid.

Jag tror bestämt jag satte 50 spänn på alternativ 2 i förra tråden ? big_smile #offtopic

Hellre pist med puderlagg än puder med pistlagg! Citera
onda_ogat
28 inlägg
onda_ogat 28 inlägg 4 år sedan

Ordentligt snöfall igen idag i Narvik-trakten. Ser ut som att det kan bli lite vinter i år trots allt!

JKampe
61 inlägg
JKampe 61 inlägg 4 år sedan

https://www.freeride.se/img/photo/n/d6d3cafd373b1e5c873b340ca03563be.jpg

Snöläget i Gränsen... And it keeps falling...

dannedieharder
209 inlägg
dannedieharder 209 inlägg 4 år sedan

Det är skitdåligt, åk inte dit...........
Eller?

https://www.freeride.se/img/photo/n/4da771ec39e4b83f0811677cf7fa0526.jpg

Bild från i lördags.

Vattendroppe
3045 inlägg
Vattendroppe 3045 inlägg 4 år sedan

Är ytterligare lite tid innan jag kommer kunna åka, hoppas på schysst vårsnö för att pricka av lite rännor jag tittat på. Det ser ju onekligen ut att vara värt ett försök iaf!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook