Säsong Alperna 2015/2016

Sebastiannordenfelt
4 inlägg
Sebastiannordenfelt 4 inlägg 3 år sedan

Tjena forumet! Även jag är en kille på 20 år som alla andra också verkar vara, är från Malmö och är riktigt sugen på att säsonga nu i december till någon av mars-april månaderna.
Jag är rätt så inställd på Österrike! Har åkt skidor sedan jag var liten, både i sverige och österrike, och anser att jag är helt okej på skidorna!

Heter Sebastian Nordenfelt på fejjan!

OskarNystroom
1 inlägg
OskarNystroom 1 inlägg 3 år sedan

Tjena! Vi är två killar som har två platser över i en lägenhet på Gasthof i Mayrhofen. Låter det intressant så tveka inte för att höra av er! Kom och spela beerpong! cool

Sebastiannordenfelt
4 inlägg
Sebastiannordenfelt 4 inlägg 3 år sedan

OskarNystroom :

Tjena! Vi är två killar som har två platser över i en lägenhet på Gasthof i Mayrhofen. Låter det intressant så tveka inte för att höra av er! Kom och spela beerpong! cool

Tjena! vet inte om du sett mitt pm men är smått intresserad av det!

Apoy
2 inlägg
Apoy 2 inlägg 3 år sedan

Hej igen! Jag och Sebastian Nordenfelt (användarnamn Seabstiannordenfelt) har pratat ihop oss och är sugna på Bad Gastein. Vi mailade Nilshusse om lägenhet (läs hans annonsinlägg längre upp i tråden).

Det hade varit kanon om vi blev två till så att vi kan dela lägenheten på fyra! Hör av er till mig eller Sebastian, vi finns även på Facebook!

Mvh, Axel Apoy

prinsguldlock
11 inlägg
prinsguldlock 11 inlägg 3 år sedan

Jag har tankar på Chamonix eller Val Thorens i vinter med början november/december.

Söker boende och någon/några att bo med.
Planerar att ta bilen ned så samåk går också att ordna. big_smile

Är en 22 årig snubbe som jobbar i försvaret, gillar styrketräning, dataspel och pudersnö.
Mest inriktad på att åka MASSVIS med skidor, men är inte den som tackar nej till ett bra krök då och då. tongue

antonjerna
3 inlägg
antonjerna 3 inlägg 3 år sedan

Raggesbrorsa :

Jag har tankar på Chamonix eller Val Thorens i vinter med början november/december.

Söker boende och någon/några att bo med.
Planerar att ta bilen ned så samåk går också att ordna. big_smile

Är en 22 årig snubbe som jobbar i försvaret, gillar styrketräning, dataspel och pudersnö.
Mest inriktad på att åka MASSVIS med skidor, men är inte den som tackar nej till ett bra krök då och då. tongue

Tja, du är inte sugen på att dra till Val Di'sere?

If so, så är jag smått intresserad på att haka på!
Jag är 21 bast, och är väl ute efter djupsnö. Styrketränar inte men det kanske man kan överleva utan när man är i alperna? Haha

Kan även tänka mig att samåka, har körkort så skulle kunna hjälpa till att köra!

tengan
3 inlägg
tengan 3 inlägg 3 år sedan

Tja jag är en kille på 26 år, det är inte så att jag är efterbliven för att jag är så gammal utan jag har bara fått förhinder tidigare vintrar. Jag söker boende i Alperna, öppen för allt utom St Anton där jag har varit.

Jobbar som styrman till sjöss så jag är ledig typ hela vintern och har tänkt göra det mesta i Alperna förutom att jobba. smile

Colarium
2 inlägg
Colarium 2 inlägg 3 år sedan

Tjena! Vi är ett gäng på 3-7 gubbar runt 20-23 år som gillar puder, mariocart och öl. Vi har säsongat tidigare i Norge men har gått över till att säsonga i alperna. Mest med Fokus på Österrike. Om någon har ett boende som de vill dela så är vi öppna för förslag. St. Anton eller Bad Gastein är det som är mest intressant. Eller tips på hur man hittar ett bra boende. Finns att nå här eller på facebook (Carl-Johan Johansson, Hemsedal).

hannathomas
170 inlägg
hannathomas 170 inlägg 3 år sedan

Til Jer som vil til Val Thorens kan jeg hjælpe med senge plus gode råd har haft 14 seasoner der

Min mail er fogsgaard@yahoo.com

Skriv om der er noget i undre

RobbanGran
5 inlägg
RobbanGran 5 inlägg 3 år sedan

Tjena! Är ohyggliga 28 år gammal och söker lite skönt folk som funderar på att dra en säsong i alperna. Jag kan bidra med fantastiska livshistorier från när jag var ung på 1500-talet, en trevlig jävla inställning till livet och lögner om att jag sätter en triple cork. Nu tänker ni "varför åker inte gubben med sina egna vänner", kort svar på det är att alla har gått och blivit lattefarsor och husägare. Val thorens, st Anton, ischgl, det spelar ingen större roll. Har vi lite tips här för en sugen äldre herre? Boende, jobb osv
Mange takk!
Robban

eSund
8 inlägg
eSund 8 inlägg 3 år sedan

Hej!

Kille på 19 år från Kalmar som just tagit studenten. Suktar efter frihet och äventyr efter många år i skolan och vill därför testa på en säsong i alperna.

Är ute efter mycket skidåkning, skönt umgänge och fest. Hade även tänkt jobba en del. Funderar på att åka ner tidigt (oktober) för att lättare hitta jobb/boende. Har störst erfarenhet av Österrikiska alperna där St Anton ligger när till hands. Är dock öppen för det mesta. Söker alltså umgänge och folk att dela boende med.

Hör gärna av er om intresse, idéer och tips! Finns det andra forum/trådar att ragga runt på? Facebook?

Glada hälsningar, Eric Sundquist!

ishink
3 inlägg
ishink 3 inlägg 3 år sedan

Hej.

Gammelfarfar i den här tråden (30), klar med alla studier och sugen på ett par månaders frihet.

Är ute efter mycket skidåkning, gärna djupsnö. Fokus är snö och skidåkning.

Tänker mig Cham, Val Thorens eller annan snö säker ort.

Finns på fb, Anders Hemberg.
Söker någon att dela boende och/eller snö med.

MVH Anders Hemberg

hannathomas
170 inlägg
hannathomas 170 inlägg 3 år sedan

Hej Anders

vi har nogle i den alder som skal jobbe for os i vinter plus nogle senge i overskud En seng for hele season 15/16 koster 2300 euro og 400 i depositum. Man bor i lejligheder med 5 personer i hver og de ligger meget centralt i byen til både pist og natteliv

Om dette har interesse eller du har nogle spørgsmål ang seng og lejlighed er du velkommen at ringe mig på

+46733097990

På forhånd mange tak

Thomas Fogsgaard
John´s Restaurant Val Thorens

Jocke92
15 inlägg
Jocke92 15 inlägg 3 år sedan

Tja!
Jag ska göra nästa säsong i val d’Isere och söker folk att dela boende med. Jag hade inte tänkt att jobba utan bara åka skidor hela tiden:) . Jag har fått tag på en 6 bäddslägenhet som ligger hyffsat bra i byn och ser schysst ut samt kostar inte allt för mycket. Tanken är att dra ihop ett litet kollektiv av sköna puderåkare. Puder före fest, men det ena utesluter inte det andra. Är du också ute efter grym offpist (du har lavinutrustning och vet hur man använder den + helst turutrustning också) är det bara att skicka ett pm så kan jag skicka bilder och mer info om lägenheten.
Vi hörs smile
/Jocke

punkhultan
5 inlägg
punkhultan 5 inlägg 3 år sedan

Tja!
Jag har en ledig plats i min lägenhet i Bad Gastein om någon är sugen på att dra dit i vinter smile PMa mig om någon känner sig sugen!

Matildestahl
9 inlägg
Matildestahl 9 inlägg 3 år sedan

Tja!!
Jag och min tjejkompis är två nittonåriga tjejer som SKA säsonga i Alperna nu 15/16. Vi söker sköna roommates som också är intresserade av grym skidåkning och att festa loss! Vi är öppna för förslag gällande skidort, men har hört att St. Anton t.ex. ska vara riktigt nice!
Om ni har platser över i någon lägenhet eller bara allmänna tips så får ni gärna höra av er, pma eller skriv på Facebook (Matilde Ståhl)!
Undrar även lite hur man ska göra för att lättast få jobb, kan vara vilket jobb som helst!

Hör av er goa människor därute! wink

ztoffe3
47 inlägg
ztoffe3 47 inlägg 3 år sedan

Matildestahl :

Tja!!
Jag och min tjejkompis är två nittonåriga tjejer som SKA säsonga i Alperna nu 15/16. Vi söker sköna roommates som också är intresserade av grym skidåkning och att festa loss! Vi är öppna för förslag gällande skidort, men har hört att St. Anton t.ex. ska vara riktigt nice!
Om ni har platser över i någon lägenhet eller bara allmänna tips så får ni gärna höra av er, pma eller skriv på Facebook (Matilde Ståhl)!
Undrar även lite hur man ska göra för att lättast få jobb, kan vara vilket jobb som helst!

Har gjort en säsong i Bas Gastein och där finns både bra skidåkning och bra uteliv. Men har hört gott om St.Anton oxå. Inte varit där själv dock. Tips på jobb kan ju vara att söka aktivt här hemma redan nu och fram tills du får jobb/åker ner. Får du inget här ifrån så får du troligtvis något där nere :-)

Matildestahl
9 inlägg
Matildestahl 9 inlägg 3 år sedan

ztoffe3 :

Matildestahl :

Tja!!

Har gjort en säsong i Bas Gastein och där finns både bra skidåkning och bra uteliv. Men har hört gott om St.Anton oxå. Inte varit där själv dock. Tips på jobb kan ju vara att söka aktivt här hemma redan nu och fram tills du får jobb/åker ner. Får du inget här ifrån så får du troligtvis något där nere :-)

Tack för tipsen! smile
hur gjorde du själv med jobb och boende m.m.? kan vara skönt att höra från någon erfaren!

ztoffe3
47 inlägg
ztoffe3 47 inlägg 3 år sedan

Matildestahl :

ztoffe3 :

Matildestahl :

Tja!!

Tack för tipsen! smile
hur gjorde du själv med jobb och boende m.m.? kan vara skönt att höra från någon erfaren!

Erfaren o erfaren vet ja inte men xD Jag fick jobb på plats genom en instruktörsutbildning jag gick i Bad Gastein, sen fick jag boende genom skidskolan då...så det löste sig efter hand för mig. Hade väl lite tur antar jag tongue Åkte mest ner för att utbildningen verkade kul, sen blev det som det blev och jag vart kvar i 3,5 mån smile

idaho_per
20 inlägg
idaho_per 20 inlägg 3 år sedan

Mitt tips är att säsonga i Val Thorens, Frankrike av följande anledningar:
Världens största skidsystem = man får aldrig tråkigt, efter 10 säsonger hittar jag fortfarande nya åk.
Europas högsta skidort = alltid snösäkert.
10+ svenska artister som kommer ner och lirar på Panda = grym fest.

Hjälper gärna till med att fixa säsongsboende i Val Thorens, maila mig på per.mann.selander@gmail.com :) Citera
Sofie_Noren
2 inlägg
Sofie_Noren 2 inlägg 3 år sedan

Hej!

Jag är en tjej på 19 år och är helt förälskad i alperna och i att åka snowboard så är grymt taggad på att säsongjobba i alperna!

Är lite sugen på St.Anton eller Val Thorens, spelar egentligen inte så stor roll. Någon som har samma planer?

Det skulle vara roligt att åka ett gäng och dela boende! smile

Hör gärna av er om ni är intresserade! Min Facebook: https://www.facebook.com/sofie.noren.16

sonjanilsson
1 inlägg
sonjanilsson 1 inlägg 3 år sedan

Hej!

Är en tjej på 19 år, åkt en del alpint så pisten är hemmaplan men vill gärna utvecklas inom offpiståkningen. Vill göra en säsong, eventuellt något kortare, i alperna där jag framförallt kollat på Val Thorens, St Anton och Verbier men är öppen för förslag. Om någon har tips med boende eller söker roomies är de bara att skicka iväg ett PM eller skriva på Facebook.

Hör av er! smile

carolinet
65 inlägg
carolinet 65 inlägg 3 år sedan

Heeej!
Der här var ju en rätt lång tråd, kul hehe! tyvärr är jag lite för lat för att läsa igenom alla svar haha, så jag slänger iväg min fråga: Är det någon som har funderat på Schladming/Dachstein till vintern? Har gjort 3 säsonger i Mayrhofen, vilket ahr vart hur grymt som helst. Men tänkte att det var dags att pröva något nytt nu och har fått jobb i Schladming smile

michaeldana
13 inlägg
michaeldana 13 inlägg 3 år sedan

Tja tja!
Är en kille på 24 år som älskar att åka bräda, och bara ha gött häng samt festa lite big_smile
Har varit grymt sugen på att säsonga en vinter i alperna men fått förhinder förra år.

Kommer åka själv och letar efter någon man kan planera med och kolla upp saker, blir ju lite lättare och roligare ju fler man är.
Och i nu läget vet jag inte alls hur man går tillväga men efter allt mer och mer läsning på internet så börjar man ju fatta.

I Alla fall vore grymt kul och komma i kontakt med någon som är inne på samma spår. big_smile

Dra gärna iväg ett pm på Facebook https://www.facebook.com/MichaelEzioDana

Danielrr
11 inlägg
Danielrr 11 inlägg 3 år sedan

Tjena gladad pågar o töser.

Hur ser jobbsäsongen ut iår i Alperna? Är det så pass mycket folk som åker neråt Alperna iår att det kan vara ont om jobbplatser kanske?
/Daniel, oerfaren.

Viro
1 inlägg
Viro 1 inlägg 3 år sedan

Tjenatjena!

Även jag är jävligt sugen på att göra en säsong någonstans i alperna! Nybörjare på sånt här så om någon vill göra det tillsammans eller har plats till en som är helt okej (för en skåning) på att åka både skidor och bräda så hör av dig! Öppen för det mesta - Viktor Rosén på Facebook.

elsaostlund
3 inlägg
elsaostlund 3 inlägg 3 år sedan

Hej!
Ska jobba som skidlärare i Verbier i vinter och söker både boende och roomies!
Är född 96, kommer från Stockholm och gått skidlärarutbildning genom Friluftsfrämjandet. Känner fler som ska ner dit men som dock redan har boende. Någon som är intresserad, har boende på gång och söker roomie eller har allmänt bra fakta om Verbier, skriv gärna antingen PM eller på Fb! smile

Jingvars
5 inlägg
Jingvars 5 inlägg 3 år sedan

Hej!

Är en grabb på 22år som ska ner och säsonga nu i vinter. Har inte bestämt ort helt än så är öppen för det mesta. Är självklart ute efter puderåkningen och festen smile Jag är för närvarande på jakt efter boende i någon skön ort i Alperna, är lite intresserad av Val D, eller St.Anton (fast kan lätt tänka om). Har åkt skidor hela mitt liv och gjorde en säsong i Bad Gastein 2013/2014.

Tror jag klarar mig utan att jobba men är inte helt säkert än.

Är ute efter några/någon att dela boende med som har utrustning och förmåga att åka riktigt schyst puder under säsongen. Vill vara med folk som man kan lita på i backen och som vet att de klarar av att åka bort vilken bakfylla som helst smile

Känner du igen dig och vill samma som jag, skicka gärna ett PM eller på Fb

/Johannes Ingvarsson

Hannes1887
5 inlägg
Hannes1887 5 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad Hannes1887 (3 år sedan)

Hejsan. Jag är sugen på att dra ner efter nyår någongång, främst till frankrike och då inte nödvändigtvis de stora orterna. Jag har gjort tidigare säsong, och är väl sugen på en 2-3 månader i år. Jobbar som kock i Sverige, och kan lätt bidra med bra käk. Gillar puder, tur och kanske lite fest. Har en flickvän som ev. vill komma några veckor. Har du en eller två platser över så hör av dig för guds skull.
Går även bra att kontakta mig på Facebook: https://www.facebook.com/NilsHannes
Ha det gött.

Fredrik-Berg
3 inlägg
Fredrik-Berg 3 inlägg 3 år sedan

Hej!

Är en 19-årig kille som är väldigt sugen på en säsong i alperna! Har åkt skidor hela livet, men mest i pist och skulle vilja utvecklas på alla fronter inom min skidåkning. Är såklart där även för att festa och ha det allmänt gött smile har varken någon idé om vart i alperna jag man bör åka, har hört mycket om val thorens, st Anton mm, men är öppen för förslag. Är även på sökande efter eventuella roomies smile

Om någon känner att de faller in på någon av dessa kvalifikationer får ni gärna hör av er på FB, namnet var Fredrik Berg smile och om det finns någon grupp för detta på FB skulle jag gärna läggas till i den också, samma namn där då smile

amandahed
1 inlägg
amandahed 1 inlägg 3 år sedan

Hej alla människor!

Jag kom in på tråden nu och undrar om några av er drog och säsongade i alperna? Jag tänkte själv dra till vintern och skulle vara sjukt tacksam om någon hade lust att skriva hur det var (jobb, boende osv).

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook