Säsong whistler 15/16

Liiindgren
9 inlägg
Liiindgren 9 inlägg 3 år sedan

Hej!

Jag ska till whistler o jobba i vinter. Någon mer som ska dit? Någon som är sugen på att dela boende?

/ Lisa

Svar

ebodin
2 inlägg
ebodin 2 inlägg 3 år sedan

Jag ska dit!! smile När åker du dit?

Liiindgren
9 inlägg

Slutet av oktober/ början av november smile du då?

ebodin
2 inlägg
ebodin 2 inlägg 3 år sedan

Snyggt, jag kommer direkt från Australien dit och borde vara där ungefär mitten av nov!

JacobGood
4 inlägg
JacobGood 4 inlägg 3 år sedan

hur tänkte du styra boende? jag och två polare tänkte åka!

Liiindgren
9 inlägg

Jag vet inte, är öppen för allt! Ni då?

JacobGood
4 inlägg
JacobGood 4 inlägg 3 år sedan

min brorsa åkte för fem år sedan och då bodde dem på hotell i en vecka och letade efter boende i tidningsannonser och så, inte samma risk för att bli blåst och man kan titta på stället irl vilket är schysst!

Jakemilkshake
4 inlägg
Jakemilkshake 4 inlägg 3 år sedan

Hej!

Vi är tre killar i 22-års åldern som också tänkt att åka till Whistler till vintern.

Vi har lite problem med att hitta just boendebiten och skulle mer än gärna slå ihop oss med några andra om det skulle underlätta!

dannitravels
2 inlägg
dannitravels 2 inlägg 3 år sedan

Hej hallå! Jag är Danni, 22 vintrar gammal och är på G till Whistler! Åker i början på november men söker lite tak över huvudet för säsongen.. Varit i Canada i ca. 11 månader 2011/2012, de två senaste vintrarna har jag pumpat i Val Thorens.

Frida1
12 inlägg
Frida1 12 inlägg 3 år sedan

Heejsan!

Frida heter jag, 21 år och bor just nu i Storulvån/Åre. Säsongade i Kicking Horse vintern 13/14 och är sugen på att åka tillbaka till Kanada! Tänkte börja kolla boende för lite olika orter om någon är sugen på att dela? smile

Liiindgren
9 inlägg

Jag är öppetn för allt! Delar gärna boende! Jag drar i slutet av oktober smile

puckwald
1 inlägg
puckwald 1 inlägg 3 år sedan

Tjenare!

Jonatan heter jag, är 22 år och tänkte precis som ni köra en säsong i Whistler. Har ni i tråden kikat något på delat boende än? Hoppar gärna på det tåget i så fall! Har hört av kompisar som var där över förra vintern att boendet är det som är svårast, jobb är jämförelsevis lättare, så delar jättegärna med några av er om ni är sugna. Jag kommer åka dit solo, så även om man hamnar på olika adresser så hade det varit schysst att ha några att åka med när man är nyanländ. Har bott i Vancouver sedan i våras men ska hem till Sverige nu nästa vecka och jobba fram till mitten av november (det är otroligt nog värt det, dåligt betalt här...).

Jag har bil här i BC redan som jag tänkte använda i vinter (om boendet har parkering) och planerar att jobba i alla fall deltid. Pluggar i vanliga fall i Lund men har uppehåll ett år med syftet att åka skidor. Säger inte nej till en öl eller sju men har som mål att hålla i slantarna en aning (Whistler är dyrt). Anser mig själv vara en bra skidåkare (relativt sett taskig i parken dock) och är, som de flesta av er antar jag, ute efter puder. Har fixat turprylar till säsongen men har inte turat så mycket tidigare utan mest åkt där man kommer åt från liften eller en kort promenad med skidorna på axeln.

Har kollat lite på craigslist (typ blocket) men det mesta som är ute nu är inflyttning 1 oktober eller tidigare. Antar att det inte är superbråttom än heller. Tänker mig något i stil med: http://whistler.craigslist.ca/apa/5198799759.html

//Jonatan

JBJ
2 inlägg
JBJ 2 inlägg 3 år sedan

Hej allihopa!

Ska också till Whistler nu i vinter och letar boende. Verkar som sagt inte vara helt lätt att hitta boende än eftersom det mesta på craigslist är inflyttning 1 oktober(kommer dit slutet av oktober). Men ska kolla vidare och om jag hittar nått så skriver jag här i tråden smile Om nån annan hittar nått och behöver en person till så är det bara att höra av sig. Är öppen för alla lösningar!

Peppa snart är det skidsäsong!!

/Jakob

esterberggren
2 inlägg
esterberggren 2 inlägg 3 år sedan

Hallå där!

Även jag kommer att åka över till Whistler i vinter. Blir nog första november ungefär. Det blir första gången i Kanada och är mycket öppen för förslag när det kommer till boende. Hört att det är bäst att fixa boende på plats men om du/ni behöver fylla ut en lägenhet/rum/hall kan ni skicka ett litet meddelande till mig! Åker även själv så lite nya polare är alltid trevligt!

Ha det fint!

Ester

loweaspeqvist
59 inlägg
loweaspeqvist 59 inlägg 3 år sedan

esterberggren skrev:

Hallå där!

Även jag kommer att åka över till Whistler i vinter. Blir nog första november ungefär. Det blir första gången i Kanada och är mycket öppen för förslag när det kommer till boende. Hört att det är bäst att fixa boende på plats men om du/ni behöver fylla ut en lägenhet/rum/hall kan ni skicka ett litet meddelande till mig! Åker även själv så lite nya polare är alltid trevligt!

Ha det fint!

Ester

I Whistler är det definitivt sämst att fixa boende på plats, kaos med boende där. Fixa det nu snarare än senare är mitt tips. smile

Djos
4 inlägg
Djos 4 inlägg 3 år sedan

Hello!

Verkar vara ett gäng som alla söker boende! Jag är göteborgstjej (23 år) som drar till Whistler i vinter, kommer i mitten av oktober och kommer då leta bonde på plats. Sedan skall jag bila runt lite med min bror och är tillbaka i Whistler i början av november. Är sugen på att bo med ett gott gäng. Tänkte jobba resturang, festa men samtidigt fånga många timmar åkning! Någon som har tips på boende eller en plats över till en lättsam och glad tjej i ett kollektiv!?

/ Josefine

jonasvez
4 inlägg
jonasvez 4 inlägg 3 år sedan

Tjenare gänget!

Jag är en kille på 20 bast som tänkte säsonga i Whistler till vinter. Jag åker bräda och brukar hänga i parken, dock inte på pow-days såklart! Jag tänkte att fixa boende och sånt innan jag drar dit, så man kan börja ha kul direkt man kommer dit. Jag åker dit själv, så just nu letar jeg efter boende och (rums)kompisar! Hör av er om ni vill veta mer om mig och/eller vill styra ihop boende smile

Ha de gött!

Jonas

elsajulia
6 inlägg
elsajulia 6 inlägg 3 år sedan

Hej!

Jag bor för tillfället i Vancouver men var i Whistler för några veckor sedan och det var ju såklart svinbra. Så funderar på att tänka om lite och dra dit istället. Jag är ingen superrutinerad skibum men gjorde förra säsongen i St Anton och känner mig inte helt klar (som om man nånsin kommer göra det). Är det någon här som råkar ha en plats över i något soft boende eller någon som vill leta lite boende ihop? Jag är 20år, ok på skidor och ganska lättsam, tror jag haha. Hör gärna av er om ni skulle vilja dra ihop nåt!

// elsa

96jakob
1 inlägg
96jakob 1 inlägg 3 år sedan

Hej,
Jag och en kompis drar till whistler i slutet av oktober/början av november och letar boende så tänker att det är värt att hora ut sig här på freeride. Om någon har något förslag på boende är det bara säga till! smile

//Jakob

Nils_vk
3 inlägg
Nils_vk 3 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad Nils_vk (3 år sedan)

Hej!

Jag är 19 år, heter Nils och tänker åka till Whistler i vinter! Åker ensam och letar boende och skibumkompisar! Jag åker skidor och snowboard, framförallt skidor och då både offpist, pist och park, snowboard håller jag på med lite vid sidan av! I övrigt så har jag många intressen (mer än jag har tid för) men jag tycker om longboarding, skateboarding, surfing, friluftsliv, musik, barhäng och böcker! Är lättsam och social, och har lätt för att umgås med alla typer av människor!

Hör av er om ni är intresserade av att dela boende och hänga i vinter!

malhor
3 inlägg
malhor 3 inlägg 3 år sedan

Tja,
Malcolm, 25, telemark, offpiståkare som diggar att tura. Åkt lite överallt, från japan och pakistan till kosovo och kolorado. E fett sugen på whistler i 2-3 månader denna säsong. Kör from. januari hade jag tänkte. Jag delar gärna något med några. Ju fler dessto trevligare.
Peace!

Nils_vk
3 inlägg
Nils_vk 3 inlägg 3 år sedan

Nils_vk skrev:

Hej!

Jag är 19 år, heter Nils och tänker åka till Whistler i vinter! Åker ensam och letar boende och skibumkompisar! Jag åker skidor och snowboard, framförallt skidor och då både offpist, pist och park, snowboard håller jag på med lite vid sidan av! I övrigt så har jag många intressen (mer än jag har tid för) men jag tycker om longboarding, skateboarding, surfing, friluftsliv, musik, barhäng och böcker! Är lättsam och social, och har lätt för att umgås med alla typer av människor!

Hör av er om ni är intresserade av att dela boende och hänga i vinter!

Update, det är jag och en till polare Emil, också 19, som kommer åka till Whistler i vinter! Jag åker i november och Emil kommer lite senare i december/januari! Vi letar fortfarande folk att dela boende och hänga med! Båda åker framförallt skidor och har tänkt tura så mycket som möjligt i vinter!

emol96
26 inlägg
emol96 26 inlägg 3 år sedan

Hej!
Jag är 19 år, heter Emil och landar i vancourver 10 januari med 2 polare (och nej jag är inte vännen till nils_vk även fast jag passar in obehagligt bra på beskrivningen). Vi ska stanna 3 månader och åka puder istället för att jobba. Har fixat allt utom boende vilket verkar vara svårt om man kommer så pass sent då de flesta hyr ut 6 månader f.o.m noverber. Nån som har tips?
Kan även tillägga att de kan va trevilgt att möta upp er andra som oxå ska bumma å pumpa puder och ta 1-7 afterskiöl!

johanleoalex
6 inlägg
johanleoalex 6 inlägg 3 år sedan

Hej!
Jag heter Johan och är 19 och ska även jag till Kanada i vinter! Har troligen fixat ett boende tillsammans med en polare men behöver 1 eller 2 att fylla ut lägenheten med. Vi är två lättsamma goa grabbar som gärna träffar lite nytt folk. Dock är detta i Revelstoke och inte i Whistler så fel tråd kanske. Men om några är sugna att hänga med till Revelstoke i vinter så hör av er!

Ha det gott!

Cyklar
38 inlägg
Cyklar 38 inlägg 2 år sedan

Hejsan!

Jag och min bror ska åka till Whistler i vinter och har i princip löst allt utom just boende. Vi är två skidåkare på 19 & 22 år som helst av allt åker puder och tänkte tura en del under vintern. Vi betraktar oss själva som bra skidåkare även om parkskillsen lämnar en del övrigt att önska wink Likt de flesta uppskattar vi en öl lite nu och då men fokus för vår del kommer ligga på åkningen och inte på festandet. Min bror landar i Kanada nu i mitten på december men p.g.a. jobb kommer jag i början på januari.

Vi är helt enkelt ute efter en good time och förhoppningsvis en drös nya bekantskaper! Hör gärna av er om ni är sugna på att dela boende, eller har tips om något fräscht!

Fridens!
/Jakob

KajsaCecilia
4 inlägg
KajsaCecilia 4 inlägg 2 år sedan

Hej,

Vi ar 2 pers som letar boende for 3 natter i Whistler 29dec -1 jan. Hor av er om ni har ngt ledigt boende att dela med er av, allt av intresse och vi betalar bra!

For att atergalda det far ni garna komma och bo gratis hos oss i San Francisco!

-Kajsa-

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook