Letar resesällskap till japan. Åker slutet av januari eller början av februari 2016

Emeeliee
7 inlägg
Emeeliee 7 inlägg 3 år sedan

Hej alla glada!

Jag är en tjej som är 21 år gammal som planerar att dra till asien nu i vinter. Kommer åka till varma ställen först för sol, bad och surf osv.

Men när jag ska vidare till Japan i slutet av Januari/början av februari så har jag ingen att åka med. Tänker att jag vill åka skidor i Japan i ca 3 veckor- till 5 veckor. Beror väl på plånboken. Söker en skön tjej eller kille som vill åka mycket puder i japan. Du ska väl också tycka om att ta en öl i bland också wink

Svar

PhilipC92
4 inlägg
PhilipC92 4 inlägg 3 år sedan

Hej!

Låter sjukt intressant smile, Har du någon aning vad kalaset kan komma att gå på?

/ Philip

Emeeliee
7 inlägg

PhilipC92 :

Hej!

Låter sjukt intressant smile, Har du någon aning vad kalaset kan komma att gå på?

/ Philip

Nice!! Ska kolla hur mycket Japan skulle bli att kosta. Beror ju lite på hur länge man vill vara där med smile men ska räkna på de. För överigt åker du bräda eller skidor?

PhilipC92
4 inlägg

ahh men hör av dig! Hört att det ska kosta en del så 5 veckor som du snackar om kanske är rimligt. Dock vill jag jättegärna resa till Japan utöver skidåkning så om det blir av måste vi dra till Tokyo och hänga big_smile big_smile

Åker skidor, precis köpt ett par Faction CT av årets modell! Du?

Emeeliee
7 inlägg

Ja men precis, 5 veckor känns ju rätt nice smile vill också till Tokyo i allafall 3-4 dagar. De ser ut som att man kan bo väldigt billigt i Japan om man inte är så kräsen typ ????hehe. Ofc åker jag skidor!

PhilipC92
4 inlägg

FY FAN vad taggad jag blev. Vi lär ju bara stanna hela säsongen? cool cool hehe. Hade du tänkt Tokyo innan eller efter?
Klart man inte är kräsen!

Lägg till mig på Facebook så kan vi snacka mer smile

https://www.facebook.com/philip.carlsson.52

karinimsvensson
15 inlägg
karinimsvensson 15 inlägg 3 år sedan

Hej!

Jag är också riktigt sugen på att uppleva pudret i Japan till vintern!! Är verkligen inte kräsen på boendefronten, har bott i trånga kollektiv etc förut smile

Gillar även öl och diverse andra drycker wink

/Karin

Frodo har ringen Citera
Emeeliee
7 inlägg

Tja Karin!

Härligt att höra! hur länge skulle du kunna tänka dig att vara i väg och åka skidor? smile

karinimsvensson
15 inlägg

Allt mellan några veckor till en hel säsong!! Vill bara åka så mycket skidor det går, men har inte bestämt om jag vill göra hela säsongen på ett ställe eller åka runt mellan olika platser smile

Frodo har ringen Citera
shivas
6 inlägg
shivas 6 inlägg 3 år sedan

Hej alla puder galningar! lol

Jag är en Kille på 23 år från Linköping, är extremt taggad på Japan i år!
Har försökt att få mina kompisar på samma spår, väldigt dyrt tycker de flesta:(
Jag följer jätte gärna med, någon som har en prisuppfattning dock?

Jag hade mina två första säsonger utanför Sverige säsong 13/14 samt 14/15.
Har heller aldrig upplevt den mängden puder som antagligen finns i Japan, vilket jag KRÄVER grovt.
Mina skidkunskaper är goda dock.big_smile

Är en go, glad och tacksam kille wink

ritsle
20 inlägg
ritsle 20 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad ritsle (3 år sedan)

Tjo

Jag är riktigt sugen på alla från 3-5 veckor i Japan för att bara ösa puder!
så om du/någon vill ha ressällskap så är jag på, jag kan åka närsom!!
Har du kollat upp något med boende o vart i Japan du tänkt åka?

Frida1
12 inlägg
Frida1 12 inlägg 3 år sedan

HEEJ!

Jag heter Frida Lindfors, 21 år och kommer från Luleå! Bor just nu i Åre/storulvån och letar för fullt efter folk att åka skidor med i vinter. Säsongade i Kicking Horse Kanada 13/14 och Kittelfjäll nu i vintras. Är megataggad på Japan och skidåkning! Kan tänka mig att vara allt från några veckor till hela säsongen. big_smilebig_smile

Jag tänker börja kolla boende nu. Målet är ju att hitta ett någorlunda billigt, SÅ hur många är vi som är på?big_smile Kanske kan starta en grupp på fb så KÖR VII big_smile

HADE så länge! big_smile

karinimsvensson
15 inlägg

Jag vill gärna va med i fb-gruppen!! big_smile

Facebook.com/karinsvensson315

Frodo har ringen Citera
ritsle
20 inlägg
ritsle 20 inlägg 3 år sedan

Jag vill oxå vara med i gruppen om någon fixat något smile
Mikael Ritsle

Emeeliee
7 inlägg

Jag med!! Nice med grupp, bra idé juu smile Emelie Friberg

ztoffe3
47 inlägg
ztoffe3 47 inlägg 3 år sedan

Finns det plats för en go o glad skidinstruktör i gruppen?? Jobbat en vinter som skidinstruktör men kom inte iväg nu i vintras och saknade det något sjukt mycket!! Är sugen på en resa för att bara åka skidor och träffa härligt spontana människor som älskar livet! Och såklart åka skidor från morgon till kväll!!! Det är prio ett, även om afterski är kul de med ^^ Vill utveckla min skidåkning och deöar gärna emd mig av tips till de som vill ha^^

https://www.facebook.com/kristofer.p.persson

Som sagt lägg gärna till mig!

Timakesson
1 inlägg
Timakesson 1 inlägg 3 år sedan

Hej Emelie,

Jag har precis tagit ledigt från jobb för att just kunna åker ner till Japan i början på Februari för att åka lite skön puder.

Lägg gärna till mig på FB så att vi kan föra diskussionen vidare smile

https://www.facebook.com/tim.akesson.5

ritsle
20 inlägg
ritsle 20 inlägg 3 år sedan

Är det någon som har gjort någon grupp på FB än? smile

Vore ju en jätte bra idé!

karinimsvensson
15 inlägg

Jag har inte sett röken av ngn grupp än iaf...

Frodo har ringen Citera
loweaspeqvist
59 inlägg
loweaspeqvist 59 inlägg 3 år sedan

karinimsvensson :

Jag har inte sett röken av ngn grupp än iaf...

Verkar vara ont om grupp än så länge men känns som om det är sjukt mycket folk som vill till Japan på freeride i år, många trådar så något löser sig nog med folk!

Frida1
12 inlägg

Heej igen!

Här kommer gruppen: https://www.facebook.com/groups/906410719406334/

Seppuccu
120 inlägg
Seppuccu 120 inlägg 3 år sedan

Kul att se! Bli bara inte en svensk högljudd mobb, snälla.

Det är inte dyrt att alpina i Japan jämfört med Europa. Ni kan räkna med att hitta helt ok boende för 300-400 kr per natt. Budgetera 300 kr per dag till mat. Det går att hålla så länge ni håller koll på ölkontot...

Obs att de japanska skidorterna i allmänhet inte är några partyställen. Vill ni partaja bör ni åka till Niseko eller Hakuba.

Lycka till!

Frida1
12 inlägg

Jag tror att de flesta åker dit för skidåkningen smile Det gör jag i alla fall! Anticrobotic, har du varit i Niseko? Har du tips på vart man hittar boende för 300-400kr/natten? Jag hittar mest 480 och uppåt.. Vilket känns saftigt.

Seppuccu
120 inlägg

Fridalindfors :

Jag tror att de flesta åker dit för skidåkningen smile Det gör jag i alla fall! Anticrobotic, har du varit i Niseko?

Ni *borde* åka för åkningen - och maten och kulturen. Är det bara åkningen som är det viktiga så ska Niseko vara ett av de bästa ställena i landet. Men förbered dig på horder av buffliga australiensare. Över 90% icke-japaner, huvudsakligen aussies, i Niseko. Jag har själv inte varit i Niseko men har hört tillräckligt om det för att inte vilja åka dit - men så är jag Japanofil och har varit i Japan 4 gånger, huvudsakligen av andra anledningar än åkningen. wink

Fridalindfors :

Har du tips på vart man hittar boende för 300-400kr/natten? Jag hittar mest 480 och uppåt.. Vilket känns saftigt.

Boende för 3-400 kr/natt hittar man...utanför Niseko. smile Jag skulle rekommendera er att åka till flera olika orter om ni ska stanna så länge som 5 veckor. Några intressanta orter som är billigare och kan vara värda att kolla upp är Zao Onsen, Nozawa Onsen, Gala Yuzawa, m.fl. Det finns mindre orter som är jättefina också, men då får man vara beredd att kommunicera lite på japanska.

loweaspeqvist
59 inlägg

Anticrobotic :

Fridalindfors :

Jag tror att de flesta åker dit för skidåkningen smile Det gör jag i alla fall! Anticrobotic, har du varit i Niseko?

Ni *borde* åka för åkningen - och maten och kulturen. Är det bara åkningen som är det viktiga så ska Niseko vara ett av de bästa ställena i landet. Men förbered dig på horder av buffliga australiensare. Över 90% icke-japaner, huvudsakligen aussies, i Niseko. Jag har själv inte varit i Niseko men har hört tillräckligt om det för att inte vilja åka dit - men så är jag Japanofil och har varit i Japan 4 gånger, huvudsakligen av andra anledningar än åkningen. wink

Fridalindfors :

Har du tips på vart man hittar boende för 300-400kr/natten? Jag hittar mest 480 och uppåt.. Vilket känns saftigt.

Boende för 3-400 kr/natt hittar man...utanför Niseko. smile Jag skulle rekommendera er att åka till flera olika orter om ni ska stanna så länge som 5 veckor. Några intressanta orter som är billigare och kan vara värda att kolla upp är Zao Onsen, Nozawa Onsen, Gala Yuzawa, m.fl. Det finns mindre orter som är jättefina också, men då får man vara beredd att kommunicera lite på japanska.

Hur är det med liftkort om man ska till flera ställen? Antar att det är okej i Japan?
Och hur tar man sig runt? Buss som gäller eller? Låter ju rätt nice att dra runt lite.

tresmagummor
6 inlägg
tresmagummor 6 inlägg 3 år sedan

Hej! Jag är en 20årig tjej från Uppsala som också är grymt taggad på Japan i vinter. Verkar vara en otrolig upplevelse!! Åker dit främst för skidåkningen men livet omkring är ju en underbar del av skidåkningen också! Gjorde säsong i st Anton i vintras men är taggad på något ställe där det är fler som åker dit för skidåkningen och mindre för supandet... Skickar en förfrågan om att gå med i gruppen! Ha det gott/ Helene Wallberg

Seppuccu
120 inlägg

loweaspeqvist :

Hur är det med liftkort om man ska till flera ställen? Antar att det är okej i Japan?
Och hur tar man sig runt? Buss som gäller eller? Låter ju rätt nice att dra runt lite.

Större orter som består av flera liftsystem, såsom Niseko, har liftkort som kan användas till flera orter, men de är såklart lite dyrare en de som är för enskilda liftsystem. Förra vintern åkte jag sammanlagt 10 dagar och köpte vanligen en- eller tvådagarskort för specifika liftsystem varje gång. Kostade ca 300 kr/dag. Skidorterna har vanligen bussar som servar liftsystemen. Om du snackar om att åka runt rent allmänt finns det flera lösningar beroende på budget - buss, lokaltåg eller snabbtåg (shinkansen). Själv är jag ett stort fan av Japan Rail Pass som finns i en mängd olika utföranden.

loweaspeqvist
59 inlägg

Anticrobotic :

loweaspeqvist :

Större orter som består av flera liftsystem, såsom Niseko, har liftkort som kan användas till flera orter, men de är såklart lite dyrare en de som är för enskilda liftsystem. Förra vintern åkte jag sammanlagt 10 dagar och köpte vanligen en- eller tvådagarskort för specifika liftsystem varje gång. Kostade ca 300 kr/dag. Skidorterna har vanligen bussar som servar liftsystemen. Om du snackar om att åka runt rent allmänt finns det flera lösningar beroende på budget - buss, lokaltåg eller snabbtåg (shinkansen). Själv är jag ett stort fan av Japan Rail Pass som finns i en mängd olika utföranden.

Låter ju rätt bra, ska kika på det.
Annars, hur är priserna kontra skidåkning? Hittade billigt boende i hakuba på typ 200 spänn natten men Hakuba känns ju rätt populated, man vill ju ha så mycket puder för sig själv som möjligt, inte Whistlerköer varje powday haha!

Seppuccu
120 inlägg

Jag tycker att åkningen är bra, men man ska ta i beaktande att jag inte på något sätt är en erfaren åkare (bräda, inte plankor). Bergen är mer att jämföra med de svenska fjällen snarare än alperna, men snön... Det är snön som gör den stora skillnaden. Dessutom är såväl mat som service i en helt annan liga än i både fjällen och alperna.

Frida1
12 inlägg

Tjoho gruppen!

Jag och några till är i princip redo att boka både boende och flyg! Hur många är intresserade att följa med? Flyg 27 dec- 14 feb ca 5200kr. Boende 5400kr/månaden (delade rum)! big_smile Bli med i gruppen som jag länkade innan isåna fall!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook