Mayrhofen 15/16

oskareriksson
3 inlägg
oskareriksson 3 inlägg 3 år sedan

Hallå!

Är två 20åriga och skidrutinerade grabbar från Nyköping som har bestämt oss för en trip till Mayrhofen i vinter. Planerar att åka från mitten av februari till slutet av april och letar runt efter boende. Kommer framförallt fokusera på skidåkningen men är aldrig bang på en utekväll. Har du tips på hur man kan hitta bra säsongsboenden eller vet någon som letar roomeis så släng iväg ett PM.

Någon rutinerade som har tips på mayrhofen? Allt från offpistrepor till schyssta bärshak är intressant!

Hare gött, Oskar!

Svar

Baarryy
3 inlägg
Baarryy 3 inlägg 3 år sedan

oskareriksson :

Hallå!

Är två 20åriga och skidrutinerade grabbar från Nyköping som har bestämt oss för en trip till Mayrhofen i vinter. Planerar att åka från mitten av februari till slutet av april och letar runt efter boende. Kommer framförallt fokusera på skidåkningen men är aldrig bang på en utekväll. Har du tips på hur man kan hitta bra säsongsboenden eller vet någon som letar roomeis så släng iväg ett PM.

Någon rutinerade som har tips på mayrhofen? Allt från offpistrepor till schyssta bärshak är intressant!

Hare gött, Oskar!

justemil
33 inlägg
justemil 33 inlägg 3 år sedan

Tjena! Jag och tre andra letar efter någon/några att dela boende med.

carolinet
65 inlägg
carolinet 65 inlägg 3 år sedan

justemil :

Emil! Vad kul att du ska tillbaka! Vilka åker du med? smile

justemil
33 inlägg

carolinet :

justemil :

Emil! Vad kul att du ska tillbaka! Vilka åker du med? smile

Blir att jag åker själv med några andra som ska göra sin första säsong, känner inte dem men har nog fått ett boende på gasthof igen.

murdi
21 inlägg
murdi 21 inlägg 3 år sedan

justemil :

Behöver ni några fler? Jag och min kompis letar boende

justemil
33 inlägg

murdi :

justemil :

Vi behöver en till för att fylla ut det, men jag flyttar inte in förresten efter jul så om ni vill bo där fram tills dess och underttiden leta boende så skulle det säkert gå bra. Boendet är på Gasthof Zillertal, bodde där förra säsongen och standarden är lite sådär. Men det går inte att bo på ett roligare ställe i Mayrhofen, man kan säga att det mesta kretsar kring Gasthof.

Bjoernaadal
8 inlägg
Bjoernaadal 8 inlägg 3 år sedan

justemil :

murdi :

justemil :

Vi behöver en till för att fylla ut det, men jag flyttar inte in förresten efter jul så om ni vill bo där fram tills dess och underttiden leta boende så skulle det säkert gå bra. Boendet är på Gasthof Zillertal, bodde där förra säsongen och standarden är lite sådär. Men det går inte att bo på ett roligare ställe i Mayrhofen, man kan säga att det mesta kretsar kring Gasthof.

Hei hei, ser dere søker en til for å fylle på Gasthof Zillertal, er plassen fylt?smilesmile

Bjoernaadal
8 inlägg

Tjena! Har planer om å dra til Mayrhofen, og har en venn som skal ditt, men jeg har ingen å bo med, så hvis noen er gira på å samle et crew til å dra ned, så si i fra. Tenker at vi bor på Gasthof Zillertal, må bare samle en gjeng først før vi tar kontakt om å bo der. Jeg har planer om å kjøre ned, og har mest sansynelig plass til 1 til. Så det er bare å hive seg med, ta kontakt enten her eller på PM.

Translation for those not skilled at norwegian.

Hey hey, I have planes to go to Mayrhofen, and have a freind going there aswell, but I have nobody to live with, so if someones pumped to form up a crew to go, then do tell. Im thinking we live at Gastof Zillertal, we just have to form a crew, before we take contact with Gastof Zillertal. I have plans to drive down, and most probably have space for atleast 1 more. So if you wanna form up, take contact either here or on PM.

Gustavtrorjag
1 inlägg
Gustavtrorjag 1 inlägg 3 år sedan

Jag är gärna med och skapar ett crew. Jag planerar att åka ner till Mayrhofen efter når och vara nere till mitten av februari, dvs c:a 6 veckor. Jag hoppas att vi kan hitta någon bra lösning för boende.
//Gustav

StrawMonkey
6 inlägg
StrawMonkey 6 inlägg 3 år sedan

Hej!

Vi är 2 st som också letar boende. Vi har kollat med Gasthof men det är fullt! Någon som har hittat något och letar efter roomies, eller kan tipsa om något annat?

//George

Bjoernaadal
8 inlägg

StrawMonkey :

Hej!

Vi är 2 st som också letar boende. Vi har kollat med Gasthof men det är fullt! Någon som har hittat något och letar efter roomies, eller kan tipsa om något annat?

//George

Gustavtrorjag :

Jag är gärna med och skapar ett crew. Jag planerar att åka ner till Mayrhofen efter når och vara nere till mitten av februari, dvs c:a 6 veckor. Jag hoppas att vi kan hitta någon bra lösning för boende.
//Gustav

Update, jeg holder på og sjekker rundt etter andre plasser og bo. Gustav, jeg tror kanskje 6 uker blir litt kort, men det fikser vi sikkert. Jeg har planer om å være der fra 26des/2Jan til 14-26april.

Abelin
82 inlägg
Abelin 82 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad Abelin (3 år sedan)

Jag planerar att göra säsong i Mayrhofen, mitten av dec till april. Är på att dela boende med lite skönt folk. Blir min andra säsong smile Hör av er om ni vill dela eller behöver en person som fyller ut lägenhet. Cheers

Abelin Citera
Bjoernaadal
8 inlägg

Abelin :

Jag planerar att göra säsong i Mayrhofen, mitten av dec till april. Är på att dela boende med lite skönt folk. Blir min andra säsong smile Hör av er om ni vill dela eller behöver en person som fyller ut lägenhet. Chears

Har planer om å være den samme perioden, men finner ingen plass å bo, som jeg forstår det, så er Gasthof Zillertal fult, du vet vel ingen om noen andre som leier ut så lenge?

Abelin
82 inlägg
Abelin 82 inlägg 3 år sedan

Nej men jag har inte kollat så mkt än. Funderar på att kolla om man kan få boende via jobbet annars. Vet inte hur lätt det är att hitta jobb hemifrån men jag har tyska som modersmål så det kanske förenklar lite..

Abelin Citera
agggiek
1 inlägg
agggiek 1 inlägg 3 år sedan

Jag och min sambo kommer åka ner i början på december och bli kvar fram tills april, min första säsong, hans 4e i Mayrhofen, smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook