Säsongsboende i Åre 15/16

Lisafg
5 inlägg
Lisafg 5 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad Lisafg (3 år sedan)

Hallåhej!
Jag är en skidgalen tjej på 23 år som söker Säsongsboende i Åre. Om det är någon som har tips på vart jag ska kolla så uppskattas det. Jag kan även tänka mig att dela lägenhet om det är någon som vill ha en trevlig rumskompis smile Jag är öppen för alla tips och förslag!
Mvh Lisa

Svar

Marolo
1 inlägg
Marolo 1 inlägg 3 år sedan

Hej Lisa!
Hur har det gått för dig med boende? Jag letar med säsongsboende så om du har hittat något och vill ha en rumskompis så är jag fett på!smile

Mvh Maria

Jacob_Bolin
4 inlägg
Jacob_Bolin 4 inlägg 3 år sedan

Hej Lisa och Maria!
Jag har två lägenheter i Tegefjäll som jag tänker hyra ut över säsong 15/16. De är båda på 40 kvm, fullutrustade med två separata sovrum, badrum med bastu och grym utsikt över Åredalen. Förra säsongen hyrde jag ut en av dem per vecka så ni kan kika på stugaitege.wordpress.com för att se bilder etc. Ett bra boende helt enkelt om ni kan tänka er att bo några km utanför Åre by.
Ring om detta låter intressant så kan vi prata om det!

/Jacob
070-259 63 87
jacob.bolin@gmail.com

Lisafg
5 inlägg
Lisafg 5 inlägg 3 år sedan

Hej, tack för svar men jag behöver bo nära byn då jag kommer börja jobba tidigt på morgonen och jag ej har någon bil. Jag letar fortfarande smile

karinimsvensson
15 inlägg
karinimsvensson 15 inlägg 3 år sedan

Hej!

Jag (+ en till) är i samma sits och leta boende för fullt! Kommer nog jobba typ hlvtid och ha kul o leva lajf på halvtid. Delar gärna boende med flera så man blir ett riktigt skönt gäng!

Problemet är ju bara att få tag på lägenhet/hus så tips på var man ska leta? Eller kanske är någon som har en lägenhet och behöver några sköna roomies? Hör av er!

Peace!

Frodo har ringen Citera
Purrp
5 inlägg
Purrp 5 inlägg 3 år sedan

Hej!
Jag har också haft svårigheter att fixa säsongsboende i Åre. Efter mycket jobb så fick jag äntligen ett ställe att bo på. Jag löste det igenom Facebook, så ifall ni inte är medlemmar i Gruppen Boende i Åre så kan jag verkligen rekommendera att ni går med där. Hoppas att vi syns både i backen och på byns alla trevliga Krogar i vinter.

Xo Xo Fablo delaplaya

SofieBroder
27 inlägg
SofieBroder 27 inlägg 3 år sedan

Hej!

Jag heter Sofie, 24 år och är en glad, trevlig och skidälskande människa som söker boende i Åre över vintern. Mitten av dec-mitten april. Allt är av intresse; rum, lägenhet, stuga osv. Delar väldigt gärna boende med likasinnade.
Har bott i delade boenden flera gånger innan så vet vad det innebär med ordning och ansvar, och visar såklart respekt för lägenheten och mina roomies smile

Hör av er på pm eller mejl (sofie.p-b@hotmail.com)

Allt gott!

/Sofie

michaeldana
13 inlägg
michaeldana 13 inlägg 3 år sedan

Tjena!
Är en kille på 24 år som är grymt sugen på att säsonga!
Letar nu efter boende och har tänkt att söka jobb medans jag är där.
Allt är utav intresse!

Lånar tråden lite och frågar de som har säsongat tidigare i åre.
Går det att lösa jobb på plats eller är detta en stor risk?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook