Pjäxor för jibb?

Macksey
14 inlägg
Macksey 14 inlägg 3 år sedan

https://www.freeride.se/img/photo/n/cfdfaf0f0a6bf3c6844a1414f6d743f7.jpg

Tjena! Jag har haft dessa pjäxor sen 2011 ungefär, och kör fortfarande med dom.
Mina fötter har växt under denna tid, och väger också mer idag, ca 90kg.

Pjäxorna är Salomon X-Wave 80 står det. Ska, enligt Salomon själva, motsvara ca 80-85 flex.
Då är min fråga, är detta bra för parkhäng? kör på boxar och rails, inte särskilt mycket hopp.

Pjäxorna gör ont efter ett tag i backen, och trycker ordentligt.
Min tanke är då att, antingen lämnar jag in dom och får dom tryckta (eller vad det kallas), uppvärma osv, så att dom då ska sitta bra.
Eller ska jag bara köpa nya? Med mer flex kanske? Tips på bra jibb-pjäxor isåfall!

All hjälp uppskattas! Tack på förhand big_smile

Svar

Macksey
14 inlägg

bump

Macksey
14 inlägg

Albinsamuelsson
63 inlägg
Albinsamuelsson 63 inlägg 3 år sedan

Jag har kört med Salomon SPK i två år och dom är galet softa. breda, vilket jag tycker är skönt och med dämpning typ överallt.
I år har jag köpt Salomon Ghost fs 90, för mina spk har blivit för små.

Lip on blind 2 Citera
Macksey
14 inlägg

ARMADAABBE :

Jag har kört med Salomon SPK i två år och dom är galet softa. breda, vilket jag tycker är skönt och med dämpning typ överallt.
I år har jag köpt Salomon Ghost fs 90, för mina spk har blivit för små.

Tycker du 90 är skön flex? ghosten ska tydligen vara rätt så breda, tycker du det? har ganska breda fötter.
Har läst att det är en rätt bra parkpjäxa, för bra pris också.

Albinsamuelsson
63 inlägg

De gamla Ghost är breda. Dom nya är 100mm i lästen, vilket jag tycker är något snålt.
Om du vill ha en bred parkpjäxa som är billig och skön så ska du ha Salomon SPK utan tvekan.
De tillverkas inte längre men det går alltid att hitta på blocket eller här på freeride

Lip on blind 2 Citera
Macksey
14 inlägg

ARMADAABBE :

Dom verkar riktigt schyssta! Men det finns lite olika flex och modeller osv.
Jag tänker mig spk 100 skulle passa? för 75 verkar va för lite flex tycker vissa.
104 i lästen har spk och det blir nog perfekt. Det finns några sidor som säljer dom än idag, värt att köpa nya? eller försöka hitta begagnade?

Macksey
14 inlägg

ARMADAABBE :

De gamla Ghost är breda. Dom nya är 100mm i lästen, vilket jag tycker är något snålt.
Om du vill ha en bred parkpjäxa som är billig och skön så ska du ha Salomon SPK utan tvekan.
De tillverkas inte längre men det går alltid att hitta på blocket eller här på freeride

Hittade ett par spk 100 i rätt storlek på blocket, köpte direkt! Väntar på att få hem dom nu. Tack för hjälpen!

Albinsamuelsson
63 inlägg

Macksey :

ARMADAABBE :

Hittade ett par spk 100 i rätt storlek på blocket, köpte direkt! Väntar på att få hem dom nu. Tack för hjälpen!

Lungt, du kommer gilla dem

Lip on blind 2 Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook