15 timmar på ett tåg? Alternativ?

Dave_Spruce

Medlem
Nån som vet nåt billigt alternativ till tåg från Helsingborg till Åre? 15 timmar verkar jäääävligt av att sitta på ett tåg...

Sittplats kostar 1700 t/r vilket är nice, och flyg går loss på runt 3000.. Som riktlinje kan ni ju ha det ska gå under eller runt 15 timmar så gå, lifta, stylthoppa, fakie-gå, cykla, moped, kitesurfa, skateboarda, landskida och andra sådana förslag har jag redan funderat på..

Danbilzerian

Ny medlem
kolla upp hur mkt det kostar att ta buss till göteborg sen flyg/tåg eller tåg till sthlm sen flyg osv osv! där kan du tjäna mkt tid och om du har flyt pengar

WITMatrix

Ny medlem
Slå ett slag för miljön, ta tåget ändå. 15h kan man genomlida...
0.0047 kg CO2 utsläpp tur och retur!

Åkte Helsingborg-Narvik i julas...ca. 28h...då börjar det bli segt! ;)

RickePuff

Ny medlem
Kör du X2000 finns det el vid alla platser. Ta med dig en dator, och trådlöst internet om du har, så kan du må som en prins hela vägen. Annars kan du köpa internet på tåget, men det är rätt dyrt.

Dock så går det inte så många X2000 Sthlm - Åre, men det händer ;-) Annars har alla Intercity i förstaklass också ström.

jet

Aktiv medlem
Nattåget från Göteborg är ju grymt. Går på eftermiddag runt 16 och man är framme strax innan 09 vill jag minnas. Sova brukar ju inte vara så segt... :)

RickePuff

Ny medlem
Twelvee: Varför åka till GBG? Känns ju vettigare att flyga från Ängelholm/Helsingborg.

När man flyger ska man dock tänka på transferavgifter till och från flygplatser.

Gurra_ski

Ny medlem
Fan 15 timmar är väl inte så farligt. Se till att ta med en god bok eller det där skolarbetet som du aldrig tar itu med. Slå ett slag för miljnön och ta tåget!!

floorfilla

Ny medlem
Sluta klaga, 15 timmar är inget om du åker natt-tåget! ta en buss till malmö sen tåget därifrån. Går ca 17:17 på torsdagar och är framme 08:07 på fredagen, så du hinner tom. ut i backen samma dag du kommer fram..

min budgetresa som jag är på i skrivande stund (Åre) är:

Tåg: 1700 (tur-retur)
Boende: 1750
Liftkort: 1750 (8-dagar bokat online)
Mat: ~1000-1500 (i princip resturangmat varje dag)

Pris: 6200 (exlusive skidhyra).

Rimligt för 8 dagar, fredag-lördag.

OskarHolmblad

Ny medlem
floorfilla sa:
Sluta klaga, 15 timmar är inget om du åker natt-tåget! ta en buss till malmö sen tåget därifrån. Går ca 17:17 på torsdagar och är framme 08:07 på fredagen, så du hinner tom. ut i backen samma dag du kommer fram..

min budgetresa som jag är på i skrivande stund (Åre) är:

Tåg: 1700 (tur-retur)
Boende: 1750
Liftkort: 1750 (8-dagar bokat online)
Mat: ~1000-1500 (i princip resturangmat varje dag)

Pris: 6200 (exlusive skidhyra).

Rimligt för 8 dagar, fredag-lördag.
8 dagars boende för 1750? Tältar du eller?

Jibberisch

Aktiv medlem
15 timmar? Det sover man ju utan någon form av sömn-meducin. Drick lite Unterberg när resan börjar bara.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp