2011-2012 setup

linder

Ny medlem
Vore det inte smartare att frågat innan? :D

Kan säga att brädan ser ut att vara för smal

qtus

Ny medlem
Personalen påstod sig ha ca 10 års erfarenhet i backen vardera så man antar ju att dem ska leda en på rätt väg..
dessutom så finns ju kvittot kvar :)

någonting possitivt med dessa prylar?

Slignell

Ny medlem
Förlåt att jag stör men har aldrig gjort ett forum inlägg förut! e helt blind men kan någon förklara för mig hur man gör? tack :)

Förlåt för onödigt inlägg!

BTW: Nice setupp där :)

linder

Ny medlem
Något positivt är väl om du är nöjd! Men jag som har storlek 42 tycker att den bredden känns lite tight men då har jag hyffast rak stance (+12 / -12) och gillar att carva djupt :)

Senast ändrad:

Doughboy

Ny medlem
Allvarligt talat! Vilken personal som påstår sig kunna snowboard säljer en 159:a som inte är wide till en kille med dina specs??

En 163:a är väl typ det minsta du ska köra på och en midjebredd på över 26.

Lämna tillbaka och skaffa något annat.

Senast ändrad:

qtus

Ny medlem
Får helt enkelt ta mig en tur till stan och höra vad dem har att säga... ( annan affär denna gång i samma kedja )
Den här brädan skulle ju kunna passa, men finns inte i 163 på Jyard

Senast ändrad:

linder

Ny medlem
Senast ändrad:

Coldis

Ny medlem
Alltid lika kul att höra hur "experter med lång erfarenhet" får folk att köpa helt fel skit, det är fan sorgligt och händer varje jävla dag.

qtus

Ny medlem
Var och mätte mina fötter med en tumstock nyss, högra foten är nästan 29cm lång från stortå till häl ( ståendes ) och den andra typ 28.5.. Funderar på om man ska byta in bootsen och prova 1 mindre storlek .. gick omkring i dem i 30 min igår och följde guiden här på FR.se tyckte att ja inte snuddade vid kanten med stortån som det stod att det bör göra direkt man sätter ned fötterna.

Skunk Ape 165W

Verkar helt okey faktiskt, riktigt bred(26.8), hyffsat lång (124cm åkyta) stabil etc.. men hur pass bra kan den fungera i parken?

Skate Banana 159W

Kortare bräda 120 åkyta med mer flex och pop ( kanske en liten nackdel med tanke på 95kg, går neråt dock)

DARK SERIES C2BTX 164W

126cm åkyta, stabil.. men hur kan den fungera i parken?

Doughboy

Ny medlem
Skunk Ape har jag själv åkt en hel del på och tycker att den är klockren som allround/parkbräda.

Skunk Ape 165 kommer att bli perfekt för dig. KÖP!!

linder

Ny medlem
Tror inte det är speciellt mycket pop i skate bananen då det är en rocker bräda sen att du väger 95 så lär det inte vara mycket av den poppen kvar ;)

Andreas80

Ny medlem
Passa dig för att köpa för små boots, prova stå stilla med dem i stället för att gå runt, finns det minsta tendens till bort domning i fötter köp större.

qtus sa:
Var och mätte mina fötter med en tumstock nyss, högra foten är nästan 29cm lång från stortå till häl ( ståendes ) och den andra typ 28.5.. Funderar på om man ska byta in bootsen och prova 1 mindre storlek .. gick omkring i dem i 30 min igår och följde guiden här på FR.se tyckte att ja inte snuddade vid kanten med stortån som det stod att det bör göra direkt man sätter ned fötterna.

Skunk Ape 165W

Verkar helt okey faktiskt, riktigt bred(26.8), hyffsat lång (124cm åkyta) stabil etc.. men hur pass bra kan den fungera i parken?

Skate Banana 159W

Kortare bräda 120 åkyta med mer flex och pop ( kanske en liten nackdel med tanke på 95kg, går neråt dock)

DARK SERIES C2BTX 164W

126cm åkyta, stabil.. men hur kan den fungera i parken?

linder

Ny medlem
Andreas80 sa:
Passa dig för att köpa för små boots, prova stå stilla med dem i stället för att gå runt, finns det minsta tendens till bort domning i fötter köp större.

qtus sa:
Fast kollar man på burtons storlekar så köpte ju qtus 46,5'or vilket enligt storlekstabellen på junkyard blir 30.5cm så har han ju lixom 1.5cm för stora boots...

44'or ligger på 29cm vilket skulle vara optimalt men det bästa är ju att prova ett par 45or (11.5 / 29.5cm)

qtus

Ny medlem
ska prova att gå omkring i dem igen, såg nu att de bara var 3 dagar öppet köp.. bummer, men får säkert byta dem när jag inte har taigt bort nå lappar o har kartongen kvar och kvitto.. med tanke på att affären ligger 20 mil bort så är de ju inte bara fara o prova hejflux

linder

Ny medlem
Vågar man fråga vilken skitbutik du köpt på?

Eftersom dom både sålt hyffsat fel saker till dig samt endast gett dig 3 dagars öppet köp?
Brukar ju minst vara 30 dagar :S

linder

Ny medlem
http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Beställa och ladda ner/Lathundar/lathund_konsumentköplagen.pdf

Fel på varan
En vara kan vara felaktig på olika sätt. Det är till
exempel fel på varan om den
• inte är på det sätt som säljaren och köparen
har kommit överens om, till exempel när det
gäller varans egenskaper och skick
• inte motsvarar vad köparen rimligen kan
förvänta sig
• inte är på det sätt som säljaren påstått

Tycker ju helt klart att något av detta borde vara till användning om dom nu skulle tjafsa :D

qtus

Ny medlem
Stale är butiken jag var in på (känner inte till någon annan i umeå då jag typ varit där typ 5 gånger)
Blir mest troligt att åka ned nu på lördagen och se om ja hittar några andra.
Jag provade nyss bootsen igen, följde guiden här på FR och tyckte inte att ja kände att tårna nuddade fronten på bootsen.. tryckte även ned handen för att känna hur de skulle kännas att ta där så att säga.. men inte vad ja kände med foten.

Blir att ringa ned till STALE och höra om det går bra att byta.

Nu till en annan fråga, finns det några fler butiker som säljer snowgear och prylar i centrum? (då bilen är för kass för att köras ned till umeå blir det buss)

Även tips på andra märken som har bra kvalla o pris på boots.. Ambush bootsen låg på 2500 antar att det är ett rimligt pris för ett par bra boots?

T

Thomsson

Guest
Konstigt det här med "bra" butiker. En säljar på Curb i Falun sa till mig att en TRS skulle vara bra för mig med strlk 46 på skorna.

Visserligen funkar det, men inte kul med toedrag.

qtus

Ny medlem
exakt i piteå! kalle är riktigt trevlig o bra me tips o så.. men dem säljer inte boots där, var inne med bräda boots o allt och frågade vad han tyckte.. han sa att de orvar på stale i umeå satt dit såg bra ut.. samt att orvar och viktor där borta hade massa mer experience än honom.

magnusericsson

Ny medlem
Usch, då är han sämre än vad jag befarade. Men dina specs så funkar inte den där setupen. Men lyssna på doughboy, han kan sina saker!

Skandinaven

Ny medlem
orkade inte kolla dom andra kommentarerna men skulle själv säga att 161 e lite väl kort för din längd, jag kör 161 i park o e 188.

qtus

Ny medlem
kalle på stale i piteå kör själv 157 denna säsong, förra 160 och han är 190.. i dunno ska ned till ume i helgen

qtus

Ny medlem
Blev inte att fara då Lördag vär en röd dag..
Fredag i veckan ser lovande ut dock.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp