2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?

PNyberg

Ny medlem
Samla allt i en tråd ang nästa års lagg?

Är det någon som har hört/sett något mer om Atomic Automatic? Stod lite TGR om dem, och det låter riktigt bra!
Korsning mellan BentChetler och Atlas.

Hoji

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Ryktas om skida som är efterfrågad från många på TGR oxå från ett märke jag säljer... Ännu en "skandinavia" skida på 196 cm.... Hot Mess ;)

Senast ändrad:

Eric_W

Aktiv medlem
Dana in action på Automatic. "It is basically a 186 and 192 cross somewhere between the Bentchetler and the Atlas. This ski has been changing my life…I think people are going to like it."

Låter ju bra! ;)

Senast ändrad:
Rossignol Sweet 7 har vi stående i butiken, Sport Jennewein, St Anton

Bara kollat kort på den. men lite bredare är Super 7 och vitare i designen

Corin

Aktiv medlem
Jesper-am-Arlberg sa:
Rossignol Sweet 7 har vi stående i butiken, Sport Jennewein, St Anton

Bara kollat kort på den. men lite bredare är Super 7 och vitare i designen
Sweet 7? Det var något nytt! Har bara sett Soul 7 förut.

Jarle

Aktiv medlem

JL76

Aktiv medlem
jag trodde Automatic skulle få lägre tailrocker än Bent Ch men vara smidigare än Atlas. I videoklippet ser ju dessa ut att ha lång rocker i tip och tail med en rejält uppböjd tail, vad tillför den isåfall? Mer puderorienterad än BentCh behövs liksom inte?

Utter

Aktiv medlem
Då ska vi se!

Petit Pro=Pettitor (tänk Predator fast Petit). Blir nog lite ersättare till ObSethed, men helt nytt bygge. Mer jibbiga som väntat. Som sagt tidigare, liknande en hårdare, smalare Hellbent (runt 120mm+- midja) med mindre och flackare rocker. Ser sjuuuukt fina ut. Han ville tydligen ha en massa saker i grafiken som inte fick ok hos K2 :) (tänk snusk, Conan Barbaren och sånt) men det blev till slut lite rovdjursmotiv.

Seth verkar hamna på sideteamet istället (kanske inte så oväntat efter The Ordinary Skier) med en Sideseth, liknande mått tror jag men helt annat konstruktion. Ser ut som en riktigt fin tur/åkskida.

Line verkar bli lite hårdare och stabilare (och längre verkar det som) på sina funshapes och de bredare twinsen verkar bli lite mer allround med rocker/early rise och bättre konstruktion.

Är överlag mycket mer pepp på K2 nästa år än jag någonson varit tidigare. Vill ha ett par Pettitor

Jarle

Aktiv medlem
Utter sa:
Då ska vi se!

Petit Pro=Pettitor (tänk Predator fast Petit). Blir nog lite ersättare till ObSethed, men helt nytt bygge. Mer jibbiga som väntat. Som sagt tidigare, liknande en hårdare, smalare Hellbent (runt 120mm+- midja) med mindre och flackare rocker. Ser sjuuuukt fina ut. Han ville tydligen ha en massa saker i grafiken som inte fick ok hos K2 :) (tänk snusk, Conan Barbaren och sånt) men det blev till slut lite rovdjursmotiv.

Seth verkar hamna på sideteamet istället (kanske inte så oväntat efter The Ordinary Skier) med en Sideseth, liknande mått tror jag men helt annat konstruktion. Ser ut som en riktigt fin tur/åkskida.

Line verkar bli lite hårdare och stabilare (och längre verkar det som) på sina funshapes och de bredare twinsen verkar bli lite mer allround med rocker/early rise och bättre konstruktion.

Är överlag mycket mer pepp på K2 nästa år än jag någonson varit tidigare. Vill ha ett par Pettitor
Så seth får ny skida med? Spännande!
Det ryktas om en opus i ~190, sant?
Vem skvallrar om allt detta förresten? :P

Utter

Aktiv medlem
Jarle sa:
Utter sa:
Då ska vi se!

Just det, glömde säga att jag har Petit inlåst i källaren. Med lite "kreativa" frågesätt så kan man få reda på mycket! ;)
Eller...?

PNyberg

Ny medlem
Utter sa:
Jarle sa:
Utter sa:
Då ska vi se!

Just det, glömde säga att jag har Petit inlåst i källaren. Med lite \"kreativa\" frågesätt så kan man få reda på mycket! ;)
Eller...?
The moose is loose!
Det där lät ju helt fan-tastikt! :) Vill ha ett par Pettitor...tror jag :P

Blide

Medlem
^^ Snygga, nån som sett en profilbild på dessa? Hur är flexet? Har fått för mig att det skall vara Super 7 möter RC112..

Corin

Aktiv medlem
Blide sa:
^^ Snygga, nån som sett en profilbild på dessa? Hur är flexet? Har fått för mig att det skall vara Super 7 möter RC112..
Jag flexade dom en gång i våras, hade en Radict att jämföra med, och det var hyffsat lika. Dock mjukare än Bodacious, som jag minns att jag testade den dagen. Fick tyvärr aldrig åka Soul7 eftersom bindningen på dem var för stora. Min kompis pjux passade, men vi hann inte längre än 20 meter i liften, så gick den sönder. Så långt var dom tydligen sköna iaf.

Blide

Medlem
Hans TLT5 ser ju helt grymma ut, undrar om de turar lika fint med den gröna påbyggnaden på skalet, på skenbenet.
Gillar också spännet som finns på både TLT5 och Titan som skall hålla ner hälen, känns som ett smart grepp.
Synd att han inte höftade till någon vikt på Hoji... Hypen fortsätter att byggas upp helt enkelt :)

PNyberg

Ny medlem
Blide sa:
Hans TLT5 ser ju helt grymma ut, undrar om de turar lika fint med den gröna påbyggnaden på skalet, på skenbenet.
Gillar också spännet som finns på både TLT5 och Titan som skall hålla ner hälen, känns som ett smart grepp.
Synd att han inte höftade till någon vikt på Hoji... Hypen fortsätter att byggas upp helt enkelt :)
Det verkar ju som att vikten ska hållas nere iaf med tanke på att båda ska vara slackcountry/backcountry orienterade. Renegades i 186 väger in på 2,22kg enligt 4frnts hemsida. Så vad ska man tippa att Hoji 187 väger in på då? 2kg?

PNyberg

Ny medlem
Well...det här har inget med skidor att göra men. Haglöfs har ett sjukt fett ställ som kommer ut nästa år. Vassi....

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp