2020 års skidtestardagar är inställda!

unsuspected

Aktiv medlem
"2020 års skidtestardagar är inställda!
24 september kom besked från myndigheterna om att vi inte fick någon lättnad på 50-regeln i Sverige och med all sannolikhet kommer vi inte se någon förändring av denna restriktion förrän tidigast i början av nästa år. Våra event faller under denna regel vilket gör att vi inte kan kommunicera/genomföra dem förrän 50-regeln lättas. Vi befinner oss också i en situation där ett stort fokus är att Corona-säkra vår drift hela säsongen. Utifrån detta har vi tagit beslutet att ställa in Ski Test Weekends/Skidtestardagar på samtliga SkiStars skidorter. Vi för dialog med Svenskt Sportforum om ett upplägg för en annan variant av Ski Test Weekend/Skidtestardagar i vår. Utvecklingen av Corona samt dialogen med Svenskt Sportforum och dess leverantörer får avgöra vart vi landar med denna idé.
Med vänliga hälsningar
SkiStar AB (och Svenskt Sportforum)"

Tur att man själv har 40+ brädor så kan fixa mina egna brädtestardagar, tyvärr inte lika nya men det får gå ändå.

Redaktionen

Aktiv medlem

Skidtestarhelgerna i Vemdalen, Sälen och Åre markerar starten på vintersäsongen för många inbitna skidåkare. I år blir det inget sådant arrangemang pga corona.

Läs hela artikeln:

kappakomplett

Aktiv medlem

Skidtestarhelgerna i Vemdalen, Sälen och Åre markerar starten på vintersäsongen för många inbitna skidåkare. I år blir det inget sådant arrangemang pga corona.

Läs hela artikeln:
Ingen större förlust kanske med tanke på att all skidor är så tråkiga nu?

chrillelille

Aktiv medlem
Någon som vet om de liftar som brukar vara öppna i Åre vid lucia-helgen kommer vara öppna i vanlig ordning, även om skidtestarhelgen är inställd? Vi har en liten tradition att åka upp och smygstarta säsongen vid denna helg. Skidtest, likaså afterski på Dippan, kan vi säkert klara oss utan.

chrillelille

Aktiv medlem
Ringde idag Skistar och de sa att de öppnar som vanligt om snön finns. Jag vet inte hur jag ska tolka det mer än att man får boka med is i magen och förhoppning om att det snöar :)

Nån som har hört nåt mer/annat?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Ringde idag Skistar och de sa att de öppnar som vanligt om snön finns. Jag vet inte hur jag ska tolka det mer än att man får boka med is i magen och förhoppning om att det snöar :)

Nån som har hört nåt mer/annat?
Brukar inte vara några problem att boka boende i sista veckan för skidtestarhelgerna, så jag tror att det behövs inte boka så himla tidigt i detta år heller.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp