Skräcködlan
Medlem
2023 Åre - snöläge?
Tänkte besök Åre för första gången på tisdag men fick info idag om att det var riktigt hårt i pisterna sista dagarna. Någon annan som kan bekräfta/dementera?
Ser ut att bli soliga dagar och kalla nätter till veckan, precis som det var nu i helgen. Kan säkert upplevas hårt i skuggan på förmiddagen men absolut inte isigt och inget som lite tryck med stålkanterna inte biter på. Kanonfina backar så bara köra på och ha roligt!⛷️Tänkte besök Åre för första gången på tisdag men fick info idag om att det var riktigt hårt i pisterna sista dagarna. Någon annan som kan bekräfta/dementera?
Låter fantastiskt!Ser ut att bli soliga dagar och kalla nätter till veckan, precis som det var nu i helgen. Kan säkert upplevas hårt i skuggan på förmiddagen men absolut inte isigt och inget som lite tryck med stålkanterna inte biter på. Kanonfina backar så bara köra på och ha roligt!⛷️
Idag var en riktigt bra måndag i Åre. Ser ut att bli superfint några dagar till.Låter fantastiskt!
Håll ut, snart påsklov….Det här håller inte längre 😩
Inte en kö i sikte, bara att åka in i liftarna. Jag får ju aldrig stå och vila, är helt slut på eftermiddagen.
Sol och glest med folk i pisterna så det är bara att trycka på, och då blir jag ännu tröttare i benen.
Problem, problem……😉
Alltid bra i Duved/Tege.Som grönjöling i pisten och i Åre så är jag sjukt nöjd över dagen hittills. Valde Duved/Tege, dels för priset samt pga att det inte verkar vara lika mycket folk. Vilket har stämt in ganska bra.
Har 3 timmar hit och 2 till Vemdalen. Tveksam om jag åker till Vemdalen igen.
Som grönjöling i pisten och i Åre så är jag sjukt nöjd över dagen hittills. Valde Duved/Tege, dels för priset samt pga att det inte verkar vara lika mycket folk. Vilket har stämt in ganska bra.
Har 3 timmar hit och 2 till Vemdalen. Tveksam om jag åker till Vemdalen igen.
Tväråvalvet?Duved och Tväråvalvet är mina favoriter. När allt stämmer där så är det svårslaget, och våren är bäst. Grattis!
Jodå, åker man dit på lågsäsongveckorna kan det vara fint.Duved och Tväråvalvet är mina favoriter. När allt stämmer där så är det svårslaget, och våren är bäst. Grattis!
Fina förhållande är bara förnamnet just nu. Guldväder o backar sedan en vecka o verkar hålla i sig ytterligare några dagar. Det enda är att offpisten är lite väl fast för att vara kul.Hans Olsson och Maria Pietilä Holmner gör en genomgång av systemet på Skistar Åres Instagramkanal i stories (dvs de temporära videor man kommer åt om man klickar på loggan) över dagen. Ser ut att vara riktigt fina förhållanden nu.
![]()
SkiStar Åre (@skistar_are) • Instagram photos and videos
45K Followers, 63 Following, 1,784 Posts - See Instagram photos and videos from SkiStar Åre (@skistar_are)www.instagram.com
Ta med båda. Det är stenhårt på morgonen, men lär nog bli mjukt o puckligt framåt dagen. Stort skidfodral så klämmer man in 2 par lagg.Fråga till er som är på plats. Åker upp nu med nattåget och stannar till To.
Funderar på vilka skidor jag ska välja. QST 106 eller mina Völkl RTM 84.
Dvs luta förhållandena mer år vårslush och inte så hårt eller är det lite hårdare?
Gäller offpisten också. Bägge skidorna har ju ett relativt brett register men åt olika ändar.
Ser väl ut som att vara ungefär samma förhållande nu några dar framöver.
Tack men det var väl just det jag helst ville undvika. Jag lutar lite åt RTM:erna för dom är ju absolut inte 100% pist.Ta med båda. Det är stenhårt på morgonen, men lär nog bli mjukt o puckligt framåt dagen. Stort skidfodral så klämmer man in 2 par lagg.
Kunde inte fått ett bättre svar, tack!Den ofiltrerade sanningen
![]()
Åre Lavincenter (@arelavincenter) • Instagram photos and videos
8,537 Followers, 701 Following, 1,349 Posts - See Instagram photos and videos from Åre Lavincenter (@arelavincenter)www.instagram.com