4frnt ryktestråd

Blidee

Medlem
http://www.4frnt.com/node/151

Ryktet går om nya turinriktade skidor från 4frnt nästa år, HOJI. Gjorde utifrån EHP och Renegade, någon som har hört nått spännande? Skidorna kommer finnas på GAH freeride camp och efter det lär det ju välla in en del spionbilder, ska bli väldigt intressant.

För min del hoppas jag på något som EHP var för ett par säsonger sen, de svarta, med rejält nerskalad vikt men liknande rockerprofil som Renegade, något mindre kanske. What say you?

Gazza1

Aktiv medlem
Jag lyfter av hatten. Jag såg mig själv som en prylbög deluxe men du kollar in nästa säsongs grejer innan ens alla nya grejer för i år har kommit ut. Skulle inte vilja vara din plånbok :)

Blidee

Medlem
Gazza1 sa:
Jag lyfter av hatten. Jag såg mig själv som en prylbög deluxe men du kollar in nästa säsongs grejer innan ens alla nya grejer för i år har kommit ut. Skulle inte vilja vara din plånbok :)
Ja jag ska inte sticka under stol med att jag är ganska om mig och kring mig när det gäller skidutrustning, jag vet flera stycken som är likadana.

Förövrigt, check it out ftp://4frnt.com/Artwork/1213/1213_Detail_master.pdf redan på gång ;)

PNyberg

Ny medlem
det som vart lite "fult" med Renegade är att han har haft ett par lättare som turskida och ett par tyngre styvare som chargeskida. Så återigen så är det alltså inte skidan som han kör på som du får i butiken...iaf exakt den skidan. :P

Sry for the buzzkill.

PNyberg

Ny medlem
Ett par Hoji i 195 och ett par Codys så är man rätt happy :)

För övrigt VÄRLDENS bästa topsheet på Hojis. Old Style Pilsner!

Blidee

Medlem
Kan du säga ett fall där det inte är så? Jag tror inte Seth Morrison har dundrat runt på 98mm Seth i alla år innan 110orna kom heller.

Förövrigt så tycker inte jag att det spelar någon roll, så länge som det är sjyssta skidor. Inte så att man kommer åka som Hoji bara för att man har hans skidor ;)

Senast ändrad:

Heinz_p

Aktiv medlem
Blidee sa:
Kan du säga ett fall där det inte är så? Jag tror inte Seth Morrison har dundrat runt på 98mm Seth i alla år innan 110orna kom heller.
Ryktet säger att han ibland åkte på Pontoons, med top sheet som Seth...vad vet jag :)

Senast ändrad:

Blidee

Medlem
Gjorde han säkert, eller så hookade Anja Persson upp honom med ett par av sina Super-Glagg, hur som helst hade vi nog inte sett någon större skillnad på hans åkning ;)

PNyberg

Ny medlem
Blidee sa:

Förövrigt så tycker inte jag att det spelar någon roll, så länge som det är sjyssta skidor. Inte så att man kommer åka som Hoji bara för att man har hans skidor ;)
Haha ne jag vet. Tror inte att han kör på ObSethed "nudlarna" heller när han kör hårt i Alaska.

pAcmAn1

Medlem
Förstår jag det rätt att Hoji kommer vara 112 mm under foten (1 cm less then Renegade)? Lite lite smalare än dagens EHP.

Hursom - intressant inför nästa säsong. Vem tar in 4frnt då tro och vem gör det nu?

Blide

Medlem
Sweet, men vad kommer Hoji väga? Väger de in runt 2000g ser jag ett par med Dynadukes i min framtid.

MrLarsen

Ny medlem
Nice.. Her sitter vi med oversikt over 4Frnt ski for 12/13 sesongen før 11/12 sesongen har kommet skikkelig i gang :D

Hoji høres jo ut som et bra konsept. En litt smalere, lettere EHP..

PNyberg

Ny medlem
pAcmAn1 sa:
Förstår jag det rätt att Hoji kommer vara 112 mm under foten (1 cm less then Renegade)? Lite lite smalare än dagens EHP.

Hursom - intressant inför nästa säsong. Vem tar in 4frnt då tro och vem gör det nu?
Just nu är det VPG.no som har 4frnt i nor/swe. Så bara att manna upp och ta det själv ;)

Gamlagamla EHP var ju 112 under foten och precis som Blidee sa så är det kanske den bästa skidan jag har haft så länge det fanns möjlighet att få ner kanterna relativt enkelt. Sen att den var otrooooligt dålig i pisten eller när det var riktigt hårt.

edit: jösses vad dåligt det var skrivet!

PNyberg

Ny medlem
Mått:
179cm at 129/112/120
187cm at 130/112/121
195 cm at 133/112/125

R=30m:ish

Gamla 193an (2006-2008)
130-112-118

193orna åren efter
132/116/122

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
PNyberg sa:
MrLarsen sa:
Nice.. Her sitter vi med oversikt over 4Frnt ski for 12/13 sesongen før 11/12 sesongen har kommet skikkelig i gang :D
Välkommen till Freeride.se. Östeuropas bästa skidsida! ;)
Östeuropa??? Vilken sida är då västeuropas bästa sida?

För övrigt så tror ja att nästa års skidor är ute för länge sedan..

!*Visslar och kollar på nästa års Skidor*)

Lee-nus

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
PNyberg sa:
MrLarsen sa:

Och vad är i så fall Nordeuropas bästa skidsida...?

PNyberg

Ny medlem
Lee-nus sa:
Hasse_Lindborg sa:
PNyberg sa:

Och vad är i så fall Nordeuropas bästa skidsida...?
Åhh..ni fattar ju inte! Det är ett norskt skämt. Sverige = EU/Östeuropa. Kom in i matcheeeen!

PNyberg

Ny medlem
Hasse_Lindborg sa:
PNyberg sa:
MrLarsen sa:

Så du sitter och tittar på 2013/2014 skidorna alltså? Wheeyy coool.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Mmm skall inte skriva när man är så där trött.. Var tydligen 2012/13 prewiev från två märken och inte 13/14... Fast 13/14 borde ju sättas under protypproduktion snart ;)

MrLarsen

Ny medlem
PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:
PNyberg sa:

Har hørt rykter om en ny Pollard pro model fra Line.. Nå går de ned til 90mm midtbredde, mindre taper, mindre rocker, stivere og lengre. Og Jason Levinthal vil stå på SIA og skryte at de er "way ahead of all the other companies" :P

PNyberg

Ny medlem
MrLarsen sa:
PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:

Har hørt rykter om en ny Pollard pro model fra Line.. Nå går de ned til 90mm midtbredde, mindre taper, mindre rocker, stivere og lengre. Og Jason Levinthal vil stå på SIA og skryte at de er "way ahead of all the other companies" :P
Länk till vart du har hört detta kan du sätta i den här tråden.

MrLarsen

Ny medlem
PNyberg sa:
MrLarsen sa:
PNyberg sa:
Länk till vart du har hört detta kan du sätta i den här tråden.
HAHA :P

PNyberg

Ny medlem

Blide

Medlem
För er som missat, Hoji in action:

Notera det förstärkta spännet över foten på TLT5P :)

cookaduck

Ny medlem
Det vore som göttmos i bamban om Dynafit kunde släppa hans boots till nästa vinter.

Senast ändrad:

Blide

Medlem
Mhm, men jag hade fått för mig att det skulle bli någons sorts Titan-hybrid.
Usch, jag som just köpt ett par TLT5P, vilken ångest det blir om de blir bättre redan till nästa år ;-)

Lintan1

Aktiv medlem
Är det någon här som åkt på the hoji? skulle vara roligt med ett par nya skidor nästa år :)

Lintan1

Aktiv medlem
Låter som en mycket kompetent skida. om jag är snäll i år så kanske tomten kommer med ett par :D

Edit.
på tgr finns fler diskussioner och kommentarer av folk som åkt skidan:
länk 1
länk 2
länk 3

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp