ABS ryggsäck

Lundblom

Medlem
Hej, Har köpt en ABS ryggsäck och har lite funderingar kring utlösarhandtaget och gaspatronen. Om jag har fattat rätt så är sista förbrukningsdatum på mitt handtag maj 2019 och på patronen 2023. Om det inte är så att man har varit tvungen att utlösa luftkuddarna så måste man alltså byta handtaget oftare än patronen. Så var brukar ni köpa bara handtag? Jag kan bara hitta sett med patron och handtag ihop.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Många har det, men tror ingen har ställts inför problemet, så det finns nog ingen här som har svar. Maila abs och fråga.

niillle

Medlem
Borde det inte räcka med att "ladda om" handtaget?
Då behöver man väl inte köpa nytt, eller har jag fattat fel?

Bjersing

Ny medlem
Test dra den en månad innan och byt patron och handtag för en 30€, känns väldigt omständligt att sköta det separat för handtag och patron.

finallywinter

Ny medlem
Du bör kunna hitta ett nytt handtag för runt hundralappen i skidbutik som säljer abs-prylar.

Rekommenderat är väl att du testar ryggan i början på säsong, och iom det får ny patron och handtag.
Tippar på att det går på runt 300 spänn för det.

Lundblom

Medlem
Tack för svaren.

Finns det någon i Sverige som fyller på eller måste det skickas utomlands?

finallywinter

Ny medlem
Lundblom sa:
Tack för svaren.

Skidbutiker som säljer ABS-ryggor bör kunna hjälpa dig med det.

Det funkar så att du köper nytt handtag och patron i butik för runt 300 kr och lämnar in din använda patron. Butiken skickar sen den använda patronen till ABS (?) som fyller på den och den återanvänds.

Lundblom

Medlem
finallywinter sa:
Lundblom sa:
Tack för svaren.

Det funkar så att du köper nytt handtag och patron i butik för runt 300 kr och lämnar in din använda patron. Butiken skickar sen den använda patronen till ABS (?) som fyller på den och den återanvänds.
Verkar inte som det inte finns någon butik här i Västerås som det går att byta in patron och handtag. Outdoorexperten som både säljer ABS ryggsäckar och lösa patroner byter inte in, och XXl där jag köpte ryggsäcken säljer inte ens lösa patroner.

finallywinter

Ny medlem
Lundblom sa:
finallywinter sa:
Lundblom sa:
Tack för svaren.

Verkar inte som det inte finns någon butik här i Västerås som det går att byta in patron och handtag. Outdoorexperten som både säljer ABS ryggsäckar och lösa patroner byter inte in, och XXl där jag köpte ryggsäcken säljer inte ens lösa patroner.
Kolla med denna

https://abs-airbag.com/en/dealer/

Lundblom

Medlem
finallywinter sa:
Lundblom sa:
finallywinter sa:

Kolla med denna

Det var där jag såg att Outdoorexperten sålde ABS grejer. Närmaste verkar var Stockholm, om någon där byter in, annars blir det att skicka iväg dom.

Det är ju inte så jag behöver byta in patron och handtag nu men jag ville bara ha lite koll hur det fungerar och var man kan byta in den dan det blir aktuellt.

eriC1

Medlem
Lundblom sa:
finallywinter sa:
Lundblom sa:
Kolla med denna

Det var där jag såg att Outdoorexperten sålde ABS grejer. Närmaste verkar var Stockholm, om någon där byter in, annars blir det att skicka iväg dom.

Det är ju inte så jag behöver byta in patron och handtag nu men jag ville bara ha lite koll hur det fungerar och var man kan byta in den dan det blir aktuellt.
Du kan nästan garanterat gå in på Naturkompaniet i Västerås och få det fixat, men kan inte lova på rak arm. Naturkompaniet har kontakt med Klingheim AB som är återförsäljare och har hand om servicen på ABS ryggor i Sverige. Men kan inte säga vad det kostar eller tidsåtgång.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp