Adobe illustrator cs3

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Hej!

Jag är nybörjare och jag undrar hur man färlägger hela bakgrunden?

Har en liten skidåkare som gör en mutegrab och jag vill ha ljusblått som en hel bakgrund (det kommer mer på bilden efter bakgrunden)
Men som frågan lyder... Hur färglägger jag en hel bakgrund?

Har en till fråga när jag ändå är igång, ska ta ett kort på mig från magen och uppot som ska täcka ca: halva bilden, runt den vill jag att det ska va ca: 7mm som ser ut som att det vore en utriven bild. hur gör jag det?

Tack på förhand /TheFibertech

Senast ändrad:

bois

Ny medlem
du borde använda photosop istälet för illustator. Illustator används oftast vid vektor grafik

B

bifteksupernova

Guest
Förlåt om jag bumpade som in i helvete, men..

Du kan inte ha en bakgrund i Illustrator på samma sätt som du kan i Photoshop eftersom att linjerna du ser i Illustrator är bara guide-linjer, det är inget som tar stopp, om du behöver kan du gå över linjerna. Jag är inte riktigt säker på om det kommer synas när du sparar men då är det bara att expandera ramarna, om du vill ha en bakgrund får du göra ett lager med en rektangel i den färg du vill ha så stor som du vill att din bild ska vara, och för att underlätta kan du låsa det lagret, för i Illustrator kan man hoppa mellan lagrerna trots att man är i ett annat. Illustrator är väldigt svårt och det går att göra ungefär samma effekt i Photoshop, så jag föredrar Photoshop...

Fiberteknologi

Aktiv medlem
bifteksupernova sa:
Förlåt om jag bumpade som in i helvete, men..