Ännu en tråd om att välja skidor

Ewk429

Ny medlem
Hej!
Jag har läst en del om olika skidor men har beslutsångest. Ligger 95 % + i pisten men jag vill samtidigt ha ett par skidor som klarar uppkörda backar. Jag är endast 170 cm lång och väger ~65 kg varav valet försvåras. Min nivå ligger runt medel-avancerad. Har tidigare åkt Salomon x-drive.
Följande skidor har jag tittat en del på:
- Völkl kanjo: 168 eller 175 cm (vilken längd föreslår ni?)
- Völkl deacon 80
- Salomon xdr 80
Vilka tror ni passar mig bäst?
Ytterligare förslag?

Tacksam för svar!
Mvh
Emil

Bohica

Medlem
Jag är kanske helt fel person att råda, men jag åker ungefär samma fördelning av pist.
Varför inte prova Nordica Enforcer 93?
Tycker mina har imponerat så pass på mina att jag funderar på att lämna mina Racetiger GS'er hemma, just för att 93'orna går så bra i allt man råkar ut för i pister hela dagen, mjukt hårt, isigt uppkört. Medan Racetigers är fantastiska tills det blir uppkört, sen mindre skoj.
Utveckligen har gått framåt, och många av dagens allmountainskidor fungerar utomordentligt bra i pist, men med tillägget att de klarar pist hela dagen, inte bara förmiddagen.
Men vad vet jag? Bästa tipset är iaf att prova innan köp, och upptäck vad DU trivs med.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp