Är denna Arcteryx-sidan fejk?

Viktornording

Ny medlem
Hej!

Jag ska köpa en arcteryx dunjacka och hittade sidan: arcteryxstockholm "punkt" com

Där säljs bla deras dunjackor till halva priset, detta är dunjackor som det normalt sett väldigt sällan är rea på. Hemsidan ser liite märklig ut, någon som vet om jag kastar iväg 1500kr eller om den riktig?

rabbit

Aktiv medlem
Hej!

Jag ska köpa en arcteryx dunjacka och hittade sidan: arcteryxstockholm "punkt" com

Där säljs bla deras dunjackor till halva priset, detta är dunjackor som det normalt sett väldigt sällan är rea på. Hemsidan ser liite märklig ut, någon som vet om jag kastar iväg 1500kr eller om den riktig?
på arcteryx-stockholm "punkt" com är det bara 800:- till fri frakt och samma "google-translate"-språk överallt och ingen av domänerna listas på arcteryx officiella hemsida, varken den "svenska" eller den "internationella".
jag skulle inte ta i nån av dom sajterna med tång.
#fwiw #fwiw

a128

Medlem
man kan amäla fejksidor:
detta svar fick jag:
Hello Xxxxxx,

I can confirm that https://www.arcteryxstockholm.com/ is not an authorized Arc’teryx retailer and we do not advise purchasing anything from this website. We do not recommend purchasing any Arc’teryx products from websites other than arcteryx.com or outlet.arcteryx.com and other licensed retailers.

In particular, sites offering very large discounts should always be checked with us here before purchasing. In case of purchase, please contact your bank with a copy of this email to request a reimbursement of funds from this order.

Thank you for informing us of this website and if you would like any further information please do not hesitate to contact us again.

Best regards,

Xxxxxxx

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp