Är Vail bra?

Chrille-82

Ny medlem
Jag ska eventuellt över och jobba i Vail nästa år!! Är det ngn som har varit där, är det ett grymt ställe??

Teddan

Ny medlem
grymt ställe?

har du läst om det på recentionerna? stället är himmelskt!
hur har du fårr jobb där? och som vad?

Chrille-82

Ny medlem
Förhandlingar pågår, så inget är klart än. blir väl i ngn skidbutik eller nåt!! Är det USA:s sörsta skidort? Har du varit där eller?

stadion

Ny medlem
Jag har varit där sommartid och det ser ju ut att kunna va ett riktigt bra ställe. Nära till andra orter som Beaver Creek där jag bodde.

PuderYetin

Ny medlem
Jag stödjer teorin om att Vail är USAs största skidort. Enligt mina amerikanska kompisar så gick Vail om närmsta konkurrenten (undrar om det var Mammoth?) i och med att man öppnade upp Blue Sky Basin.

Vail är ett rätt mysigt ställe faktiskt, och deras "back bowls" är riktigt trevliga. När det snöar, eller har snöat nyligen så är Outer Mongolia Bowl helt himmelskt.
Som på de flesta amerikanska skidorter så "orkar" inte den normale skidåkaren hika, så hikar man så har man rätt stora chanser till orört.

Eftersom stället är rätt exploaterat och utbyggt så lär du ju dock få samsas med en hel del andra människor, men det är inte värre än nån annan internationellt erkänd skidort.

Vail är inte så våldsamt billigt dock, så bo gärna utanför själva orten om det går - det lär säkerligen spara pengar, såvida du inte får boendet "inpå" din anställning.

Summering: Det blir nog bra det där med Vail. Tröttnar du så finns 5 andra skidorter av rang på pendelavstånd med bil.

//Jonas.

klarar

Ny medlem
eller, ja, alltså alla de skidorter i colorado som jag varit i är super bra. stora ytor och massor att åka på. sen att pudersnön är torr o virrvlande och helt enkelt jätte bra är ju inte fy skam. vail mixtrar ju med moder natur och ser till att det dumpar fett varje vinter. problemen med nordamerika är ju att man inte får åka "out of bounds" men dom brukar ordna catskiing och då får man "lagligt" komma upp och få sig schyssta åk. det finns en hel del bra trädåkning där också samt en bra park. om du får ett full-time-season pass kan du även åka beaver creek ( där det finns rulltrappor upp till liftarna !), Breckenridge ( en av de bästa parkerna ), Keystone (mitt eget lilla "skötebarn", lite mindre men grymt bra skogsåkning), A-basin (puuder puder o öppet till juni) samt Heavenly vid lake Tahoe ( ja, ett av dom bästa skidområdena i världen, näst efter colorado) eftersom dom alla tillhör concernen vail resorts! jag kan varmt rekomendera stället!

sen är det ju samma gamla visa att jobbar man där så får man rabatter och discounts överallt, bor i employe housing osv och det blir inte så dyrt. sen att dollarn är låg är ju också plus!

hör av dig om du vill veta mer !

tjena.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp