Afterlame

Dupa

Ny medlem
Oh my god...
Jag tror jag blir religiös! ALL BOW DOWN BEFORE THE MIGHTY ROBOTFOOD FILMS!
Ok...
Ska försöka lugna ner mig...
Det är lite svårt då jag för första gången set världens snyggaste, underbaraste och absolut bästa extremsportsfilm någonsin.
Alltså jag är fanimig mållös.
Filmen är så perfekt balanserad mellan en slags halvdokumentär och vanlig snowboard film med så sjukt snyggt foto så allt annat känns väldigt gammalt. Blandningen och avsaknaden av riktiga delar gör helhets upplevelsen till en enda lång njutelse.
Och Robotfood grabbarna visar en gång för alla att stil går före teknik. Jamenar i filmen kanske det finns några 900s men dom går räkna på en hand. Istället har vi helt sjuka 540s, 360s och andra trick som görs med en sådan perfektion och utsökt stil att man bara sitter och gapar.
Sedan att våra svenska åkare får rätt mycket screentime och enormt mycket extramaterial är ju inte helt fel!

Så Köp den nu! Det är frågan om det någonsin blir bättre än så här...

Dupa

Ny medlem
ehrm. är du bara estetiskt okunnig eller blind?
Snyggare bildkomposition och härligare känsla får man leta efter...

HARS

Ny medlem
fan, jag hade sjukt höga förhoppningar på afterlame innan, å det här inlägget gjorde inte saken bättre. måste få tag på ett ex snart! lame är nog den bästa snowboardfilm jag nånsin sett.

såg för övrigt love/hate idag. 90% rails, blir lite tråkigt i längden. enda riktigt grymma där är när mikey leblanc hoppar över ett sjukt högt taggtrådsstaket...

Dupa

Ny medlem
Jo. afterlame har en lagom blandning av rails och annat. har även en helsjuk rail på slutet som är typ 3,4 rails uppsatta efter varandra!

HARS

Ny medlem
stämningen i love/hate är skön, men åkningen saknar variation.
promo copy imponerade inte heller, men pop är riktigt skön.

Dupa

Ny medlem
OK ingen som har nåra vettiga argument/har ens sett den som säger att den suger?

HARS

Ny medlem
hehe, jag med :)

chulksmack då, tyckte den var ganska trevlig också. vilka andra av årets filmer ska man se?

Dupa

Ny medlem
Pop som du redan nämt.
Promo copy var ju sådär. Positron har jag här hemma på DVD och ska kolla på senare, verkar vara en hel del sick backcountry på den. och annars mja. vill se dropstitch bara för att kolla hur en All girls snowboard film kan bli. har sett trailern och den är jävligt snygg dock verkar det inte vara Uberåkning.

HARS

Ny medlem
jo, den var faktiskt så bra som jag väntat mig. fan, de lyckas placera kameran på helt rätt ställe hela jävla tiden. det är vackert.

Dupa

Ny medlem
mjaaa det var ju inte dig jag menade. du han ju svara medans jag skrev brevet som var riktat mot niklas

Speciahlberg

Ny medlem
jo afterlame är riktigt bra inget snack om saken.plus för bendeks och dirksens puder åk i alaska.jo skoj för hamp ich jakob att dom fått med en hel del trick.travis kör lika smood som vanligt.Enda nackdelen är ju att wittlake ej är med och att musik inte är i samma klass som lame.

peace!

niklas_mattsson

Ny medlem
kollade nyss igenom Robotfoods tre filmer i kronologisk ordning och det blev då tydligt hur pierre och jess och deras bildspråk/teknik utvecklats på bara två år. Afterbang känns av de tre filmerna mest som en "traditionell" snowboardfilm även fast den innehåller Robotfoods skönt avslappnade stil och känsla. Lame är i mina ögon mästerverket av de tre filmerna, filmen där allt klickar. åkningen, kameraarbetet, den avslappnade humorn - allt. Afterlame må vara snäppet bättre producerad, men kommer ändå inte upp i Lames klass tycker jag. däremot står det klart och tydligt att denna filmtrilogi toppar det mesta som gjorts inom actionsportgenren, även MSP:s filmer.

pinn

Ny medlem
jag har nu inte sett den här filmen nni diskuterar..

men..

jag har ju sett alla filmer med min favvodirector.. MDP

Mack Dawg productions har ju släppt en hel massa sköna filmer och vill ni se de hetaste åkarna i de skönaste filmerna (lite överdrivet, jag vet) så titta på MDP filmerna..

får ni tag på den underbara filmen "Upping the ante" från way back in the days, så var lyckliga.

annars kan jag starkr rekomendera följande fina roliga filmer av MDP:

Chulksmack = mycket rails och backcountry kickers (FETA) tyvärr nästan bara det. 6/10

Pulse

Shakedown

Gameshow

Nixon Jibfest = ja ni förstå... NIxon Jibfest e rolig att titta på.. bara rails å jibbing

Stand and Deliver

True Life = skön rulle dedikerad till några åkare som skadade sig rejält och kom tillbaks

Amp

The Resistance

Technical Dificulties

Decade

Simple Pleasures

jag har sett alla... men kommer inte ihåg vad alla innehöll... ;)

/Kalle

Dupa

Ny medlem
Njae. Mack dawg är duktig men hans filmer är ju som en "slideshow" med bara hopp på hopp på rail på drop på rail...
Robotfood har mycket mer känsla och härliga inslag och enorm glädje i klippning och filnmning.
MDP har halkat efter, dom har inte utvecklats nämnvärt de senaste åren...

rief

Ny medlem
Jag har sett Väldigt många snowboardfilmer, och jag ser och har sett Väldigt många vanliga filmer. Det är väldigt få spelfilmer och ännu färre snowboardrullar som jag riktigt upplevt som fullbordade.. Jag skulle nog inte få för mig att säga såhär om någon annan film, åtminstone inte ngn snowboardrulle, men..

För mig är det obegripligt hur man kan undgå att totalt gripas av Afterlame!?!?!?!

Robotfood har ju för faen nått perfektion nu! Det är som att..... bättre än så här blir det inte!
Robotarna har tagit för tredje året i rad tagit snowboardfilmindustrin till en ny level..
Det finns för mycket som är bra med den för att börja rada upp här, men klippningen är grymt effektfull och de ser ut att ha så jävla skoj!

Det enda negativa som jag kan komma på är att åkarnas delar inte är uppdelade i varsitt block som det alltid brukar vara, så det är lite svårt att hålla reda på vem som åker, i alla fall första gången man ser den.

De två timmarna med extramaterial håller också toppklass...

Riktigt kul att Hampus och Henrik har fått så pass stora delar... jävligt kul i extras när de drar till vegas och super....

Soundtracket sätter sig som ett klibba på hjärnan och när jag kör runt i bilen och lyssnar på det ser man ju klippen framför sig! Just nu finns det ingen bättre musik att åka till.....

I alla fall en film som gör en jävligt glad, perfekt blandning av dokumentär/snowboardrulle och skapar en egen genre bland de filmer som finns på marknaden..

Johnett

Ny medlem
Jag blev helt stokad över Afterlame rullen också ! Allt är ju så underbart. Dom presenterar en dag på jobbet osv. åker lite skateboard osv. Det går inte nämna någon bättre film ska jag lova.

deza

Ny medlem
JAg tycker den hade kass musik och åkningen var inget man höjde på ögonbryna åt, men klippning är ju alltid snygg gjord när det gäller robotfood.
Jag gillar Lost in Transition bättre, förutom småglin delen då.

En sak jag undrar är vart alla brudar tagit vägen i årets snowboardfilmer?
Finns ju några som kör hur bra som helst.

Haha, ruskigt skön känsla över filmen. Hela filmen och att Pennywise spelas i trailern påminner om hur filmerna såg ut för 10 år sedan. Någon som kommer ihåg världens bästa snowboard rulle Project six? Afterlame ger mig samma känsla, och de är inget dåligt betyg...

rief

Ny medlem
Alltså, musiken i sig är kanske inte det bästa.. Men det som de har gjort av musiken är något helt annat... Jag tycker att musiken passar som handen i handsken till bilderna i afterlame.. Det är kul också att de med afterlame och även afterbang & lame började använda helt annorlunda musik än vad man tidigare gjorde.. Kolla på MDP t.ex.. De har kört fatwreck-skatepunk i alla år, plus mer och mer hiphop mot slutet. Likaså har de flesta andra snowboardfilmer på senare år fastnat i en mall av musikval, som blivit så jävla tröttsamt till slut... Jag kommer ihåg att jag var hemskt skeptisk till Lame när jag såg den första gången eftersom de kör typ lam musik genom hela filmen, men sen började jag se att det passade in.. Många av årets filmer försöker ju apa efter lame rätt mycket, t.ex lost in transition mfl, men det känns ändå blekt och bara som upprepning, och då tycker jag också att afterlame har utvecklats en del jämfört med lame, musikmässigt...

Jag håller med om att de inte fokuserar på hardcoresuperteknisk åkning, men när jag tänker på MDP och hur de bara håller på att tok-mata råavancerade trick det ena efter det andra... om man ska generalisera så tycker jag att snowboard handlar mer om det robotfood visar än vad de flesta andra filmer innehåller... och jag mycket hellre på robotfoods filmer, även om de totalt har färre snurrade varv runt alla axlar...

Alla robotarna i afterlame har ju så grymt sköna stilar.. Och förutom att alla åkare har kör snyggt, så höjer jag i alla fall ögonbrynen åt benedeks off-axis-flippar...

deza

Ny medlem
En sak till vad fan är det med dom där midjeväskorna som sitter runt bena???, ser så jävla fult ut, men åker man som dom gör så blir det ju ok ändå.

Dupa

Ny medlem
Hela grejen med robotfood är ju att åkarena i deras filmer inte kör ubertekniskt eller helt våldsgalet men dom har mer stil i en 360 än många andra får in på en hel säsong.
Musiken är ju underbar. Den enda som lyckats lika bra med lite alternativ musik är Happy Hour(älskar den tyska poppen under gigi). Sedan är det så jävla skönt att slippa "ghetto" filmningen med ubervidvinkel i 96% av klippen. Afterlame har lyckats balansera alla snowboard element helt underbart. Lite dokumentär, lite stylish snowboarding och lite feta park moves.
Robotfood är de främsta bland alla extremfilmare. snyggare än allt...
Sen är det ju alltid skönt att hampe och wilhelmsson får en massa utrymme i filmen.

Dessutom har ju DVDn så enormt mycket extramaterial, för ni har väl dvd:n? vi sitter väl inte och tittar på nåt som slutar på .avi ;-)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp