Åka goofy och normal

Ruuge

Ny medlem
Jag har börjat att åka lite park med brädan. Jag ska börja med snurrar o sånt. Jag undrar om det är viktigt att kunna åka på båda sidorna, dvs goofy och normalt ifall man gör en 180. Tacksam för svar!

Emil-T

Ny medlem
Klart att det underlättar om du kan åka med "fel fot fram", du kommer ju ändå rimligtvis landa så om du gör en 180.

SolarCircle

Ny medlem
Ja, att kunna ta några skär samt kunna göra en duglig ollie switch (tvärtom mot vad du brukar åka/baklänges)) är grundläggande om du ska börja snurra. Ta dig till backarna som du tycker är lätta (blå?) och lär dig köra dem "baklänges" Det kommer gagna dig i längden. Fast en fs180 är inte överdrivet svår i låg hastighet, det är när du kommer upp i större hopp, dvs mer fart, som du önskar att du var säker på att köra switch.

riccweee

Ny medlem
du menar att åka switch. och enligt mig, lär dig bara åka rakt länge nog så du tar dig iväg från hoppet/jibben sen reverta till att åka vanligt, du lär resten av switch åkandet med tiden.
så onödigt när folk sätter stop för sin egen utväckling med att "träna switch" åkning i flera veckor innan dom börjar prova 180 och andra spins, prova om du känner att du har bra koll på bad du ska göra!

riccweee

Ny medlem
typ. alltså, enda switch träningen jag har e typ när jag landar switch, sällen jag bara åker switch för att "träna" fast det e väl bra också antar jag, ut och kör bara! :D

Andreas80

Ny medlem
Håller med riccweee, bäst är att få till lite switch åkning utan att behöva träna på det :D

Är man seriös kan man ju lägga in ett switch åk i uppvärmningen innan man börjar ladda i parken. Annars kan man ju köra switch om man åker med folk som åker sakta.

T

Thomsson

Guest
Inte så branta backar och transportsträckor är ju guld för swtichträning.

sCaz

Ny medlem
Jag tycker du ska åka switch i liften för lite extra träning. Se även till ha någon form duck-stance. Jag körde +21 / +6 förut men har sakta gått över till +18 / -9 nu under vintern och det underlättar rejält vid switchåkning och jag imbillar mig även att det ibland underlättar vid grova "det-här-var-jag-inte-beredd-på-tåsvängar" i lössnö.

Mvh
Peter

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp