Åka iväg själv och lära sig surfa en vecka

Tacdel01

Ny medlem
Hej!

Till sommaren är jag sugen på att ta mig iväg på egen hand för att träffa lite nya människor och uppleva en annan kultur än den monotona som finns här hemma. Jag har också alltid velat lära mig att surfa någorlunda sen innan och anser att de två dagar jag totalt har "surfat" på Bali inte är nära tillräckligt. Där av tänkte jag försöka kombinera dessa två.
Tanken är att vara borta i ungefär en vecka nån gång i juni-augusti. Eftersom att jag faktiskt är student(läs: fattig) så är ett ekonomiskt alternativ alltid trevligt. De jag vet med mig sen innan är surfakademin, men hur det är att vara där får gärna någon fylla i. Alla tips är hjälpsamma! Allt ifrån ordnade former, som ex surfakademin, till mer oordnade former som att själv åka ner till ex Portugal ta det lite som det kommer.
Hit me up! Vad som!

Tack för hjälpen!

Vänliga hälsningar,

Limpthepimp

Medlem
Tjena !
Om du söker ett mer organiserat camp liknande Surfakademin så är Lapoint kanske ett alternativ? Deras veckopriser är lägre, så om du vill ha alla måltider, pool, en del glatt folk på campet och surflektioner så kolla på det. Södra Europa e ju grymt vid den tiden.. så kika in Lapoints camp i Portugal, ericeira. Sen har du också ett annar tips - Dreamsea surfcamps. Där möter du knappt någon svensk :) jättemysiga charmiga camps i spanien, portugal och Frankrike. Och där är det camping eller glamping som gäller.
Har själv jobbat på alla deras camps och min favorit är portugal.

sen finns det ju gott om surf hostels ! Bara att checka in och ut som du vill, och där kan du välja om du vill ta surflektioner då dom erbjuder det! Plus att ni ofta e ute o äter ihop om man vill hänga med på det! Du blir aldrig ensam :)

Fråga på om det e något du undrar över

Tacdel01

Ny medlem
Limpthepimp sa:
Tjena !
Om du söker ett mer organiserat camp liknande Surfakademin så är Lapoint kanske ett alternativ? Deras veckopriser är lägre, så om du vill ha alla måltider, pool, en del glatt folk på campet och surflektioner så kolla på det. Södra Europa e ju grymt vid den tiden.. så kika in Lapoints camp i Portugal, ericeira. Sen har du också ett annar tips - Dreamsea surfcamps. Där möter du knappt någon svensk :) jättemysiga charmiga camps i spanien, portugal och Frankrike. Och där är det camping eller glamping som gäller.
Har själv jobbat på alla deras camps och min favorit är portugal.

sen finns det ju gott om surf hostels ! Bara att checka in och ut som du vill, och där kan du välja om du vill ta surflektioner då dom erbjuder det! Plus att ni ofta e ute o äter ihop om man vill hänga med på det! Du blir aldrig ensam :)

Fråga på om det e något du undrar över
Tack för ett supersvar!
Surf hostel låter helt klart mest spännande! Vart tror du är bästa stället att ta sig till under sommaren? Gärna Europa. :)

Pirmin79

Ny medlem
Var i Galicien med Surfakademien för fem år sedan och kan inte annat än rekommendera det! Vet inte hur deras övriga camps är, men i Galicien bodde vi ca 15 pers i en stor villa. Vi turades om att laga mat på kvällarna och åt bara ute en kväll på hela veckan, så även om prislappen på resan/boendet var hög så sparade vi ju in några slantar där. Väldigt socialt och trevligt också såklart, särskilt om en reser själv.

Seriösa surflektioner (heldagar) med videoinspelning, där vi kollade tillsammans några av kvällarna, så att vi kunde se oss själva och hur vi egentligen gjorde - inte bara hur vi kanske trodde att vi gjorde...

Surfakademin kör för övrigt bara longboards (eller gjorde då i alla fall), så är du mer intresserad av korta brädor och ”shit stance” än av avslappnad elegans och hanging ten så kanske någon annan arrangör passar bättre!

En sak att tänka på vid valet av plats: kalla strömmar gör vattnet längs den här delen av Atlantkusten rätt bistert, så det är våtdräkt som gäller även under sensommaren. Gäller såvitt jag vet även uppåt Biarritz. Kanske bättre i Portugal, men det får någon som varit där svara på.

Limpthepimp

Medlem
Norra Spanien i cantabria är en favorit plats, så vackert. Där har du Dreamsea surfcamp och Star surf tror jag.. googla på det. Dom surfar runt Oyambre. Du surfar med 3,2 våtdräkt eller tunnare- shorties ibland funkar också. I franrike så finns det ju Biarritz.. om du gillar dyrt och mer stad. Men finns fina vågor men mycket folk. Har vart i moliets också där det finns blad annat Dreamsea surfcamp. Dom har också i Portugal vid praia de gale. I Frankrike kan du surfa med allt från bikini till 3,2 suit. Beror på dagar o väder

Portugal e min favorit alltid. Har surfat, bott o levt där fram o tillbaka i 4 år. Hela kusten är fanatisk, o vacker. Hyra en bil o campa eller ta in på hostels längs vägen. Om du vill bo i en mysig by är Ericeria ett tips, massa surfspots. Söderut har du alentejo och algarve kusten där det kryllar av fantastiska stränder och surfspots.
Lagos och sagres är också nice.

Billigare och mer genuint o skön stämning i portugal. Pittoreskt o mysigt. I spanien har du som sagt cantabria eller galicien.

mattiaas

Ny medlem
Lånar tråden lite, ute efter lite samma sak jag med men svårt att avgöra vilket som blir mest ekonomiskt. Är även jag en solo seglare och vill lära mig jaga vågor.

Mest inställd på Portugals kust men osäker ifall man skall bo på hostel med kurs eller ett tar man kan hyra bräda och bara bege sig ut och ta en eventuell en dags kurs.

Limpthepimp verkar orienterad i ämnet, vad rekommenderar du?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp