Åka Skidor - Gratis?

Vakteman

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
Nu när man gått och väntat. Väntat och väntat förresten, så damp den ner, nya Åka Skidor, i brevlådan och man läser rubrikerna. Rekord tjockt nummer, 33 julklappar som en pryltokig skidåkare inte kan vara utan, Torsk på Lofoten.

Vad är då detta?! Man blir bara så j...a less. Först är det 11 sidor reklam innan man över huvudtaget hittar något som relaterar till det aktuella nummret. Varpå det dröjer ytterligare 8 sidor till med mestadels reklam förutom ledare innan första artikeln uppenbarar sig, som visar sig vara ett heluppslag om Hahnenkamm- Rennen. Detta innehåller 140 ord mycket givande läsning(icke). Vi som följt Åka skidor i några år vet att detta reportage är årligt återkommande. Sedan följer tidningen det här upplägget med totalt 70 HEL- sidor reklam. Sedan kommer några lyckade reportage om verbier, borgafjäll som inbjuder till en stunds trevlig läsning. Dock så förgyller Felix & Felix nummret som alltid. När de är inblandande vet man vad man får ett gått skratt och riktigt bra bilder. Så till det kanske mest upprörande. Okej att Å-S redaktion ligger i Åre men man börjar ju undra om de inte är sponrade av Peak. Då deras parfym upperbarar sig inte mindre än fyra gånger. Porche i all ära men nog klarar vi skidåkare oss utan detta. Har väldigt svårt att se någon koppling till skidåkning över huvudtaget förutom fartupplevelsen.

Lofoten reportaget som inte borde kallas reportage är på 7 sidor med enbart bildtexter...torsk var ordet!

Måste bara gratulera Åka skidor till ett nytt rekordtjockt nummer! Med all den reklamen borde tidningen vara gratis.

sebber

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
Du är inte ensam om att ha tröttnat på ÅS. Jag har själv preumererat i 4 år och jag bestämt mig för att inte förlänga min prenumeration. Jag tycker helt enkelt att tidningen innehåller allt för många dåliga artiklar och på tok förmycket reklam. Angåenden vinsterna så har jag för mig att olika företag sponsrar med dem. Jag vann själv ett veckokort i åre och en klocka förra året. Klockan fick jag direkt från den svenska generalagenten, men liftkortet har jag inte fått ännu.

/sebbe

Jollen

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
Tack för den mycket utförliga recensionen.
Behövde någon busslektyr, så jag stod och dividerade med mig själv huruvida jag skulle iförskaffa magasinet då jag var en femma kort.
Den ingående återgivningen av tidningens innehåll gjorde mig nöjd över att jag ej spenderade mina födelsedagsslantar på en besvikelse.
Tack återigen!
Vore ytterst tacksam över förslag på en skidtidning värd prenumereration?
Är det den allmänna uppfattningen att Åka Skidor är en icke läsvärd reklamblaska?

Lössnö skier`s right om lyktstoplen¨

//Joel

Hans

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
lite onödigt inlägg då detta alltid kommer dagen efter en ny åka skidor...! det är väl bara å lägga ner tidnigen om man vill det men ni behöver ju inte nämna det en gång i månaden....! och med tanke på alla som ska lägga ber sin premunation så går de väl iaf. i kk snart....

FredrikCarlbom

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
Som det sades i någon annan tråd angående ÅS (tror det var förra numret) så verkar det som om ÅS håller på att byta målgrupp, i samband med att de bytte förlag och började säljas i de flesta affärer så började de rikta in sig allt mer mot "skidturisten". Då "skidturisten" är är mycket större målgrupp än "skidfantasten" så förstår man varför de satsar som de gör. Sen att vi entusiaster inte tycker om utveckligen är ju inte lika roligt men vi får väl börja läsa Brant som någon nämnde tidigare...

M

Monkey-Boy

Guest
Åka Skidor - Gratis?
Jag tycker att det börjar utvecklas till en gammal fin tradition det här med att såga nya ÅS nummret.
Här har vi en gemensam åsikt som förenar oss alla.

Man kan väl säga att det tredje och senaste nummret av Brant var det första riktiga skid nummret av tidningen. Jag tyckte det var fin läsning och jag diggade bilderna från Sunnmörsalperna skarpt!

spOnkan

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
Börja prenumerera på 2 freeskiing om ni tycker ÅS är dålig.

www.2freeski.com - bästa skidtidningen jag har läst. Och dessutom europeisk.

>> RR <<

Åka Skidor - Gratis?
Som det har sagts i tidigare inlägg när man klagat på ås "Inga Pengar ingen tidning" och reklam är den största inkomstkällan och därför behöver dom reklam!
Om man vill slippa reklam så måste staten driva tidningen å de vet ja ej om dom e så intresserade av....
Själv har ja insett detta å köper fortfarande men ja håller med om dom andra synpunkterna om deras material i tidningen.

//Kjell Rebell

Åka Skidor - Gratis?
Nu är diskusionen igång igen:(
Alla klagar och klagar på åka skidor....tröttnar ni aldrig? gör en egen tidning om ni är så jäkla duktiga!
Visst, ibland kan det bli lite för mycket reklam men om tidningen inte duger så kan ni väl skita i att köpa den!!!!!!!!

//Åka Skidor-läsare

M

Monkey-Boy

Guest
Åka Skidor - Gratis?
Dom är ju så jävla uppblåsta och självgoda på Åka Skidor att det går liksom inte att låta bli att hacka på dom.
När deras inställning är att dom är störst bäst och vackrast blir man upprörd helt enkelt.

Davids

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
hallå....
Finns det nån annan skön skid tidning då?
Det känns som det är lite torka på dom!!
Men men man kan jhu inte alltid få vad man önskar sig. Det bästa vore jhu om det kom en tidning helt på Läsarnas/åkarnas viljor.

David

BillyBobby

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
Tycker inte Åka Skidor ska läggas ner däremot bör redaktionen bytas ut. Brant suger och de tror jag inte överlever länge,

Åka skidor skulle kika lite på Freeze och powder en mix skulle va helt överlägsen.

Problemet är att Åka skidor säljer 40000 ex och powder och freeze 1 miljon därför lite klassskillnad. sluta gnäll och ställ för den enda tidningen i Sverige ( i andorra finns inte ens papper!!).

Benschamin

Ny medlem
Åka Skidor - Gratis?
men det är ju så i många sporttidningar.. te svensk golf och tennis blaskorna också ;( tycker i sånna fall om de ska ha reklam kan de ha det i en liten rutan längstner så det är både text och reklam på samma sida... de måste nog dom också förstå.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp