Åkare sökes.

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
Ny sport startad i världen.
Jag är en kille som åkt detta i 18år och har nu fått möjligheten att starta TeamSweden i denna sport.
Www.sleddogsbonefight.com
Detta görs alltså med godkännande av svenska skidförbundet.
Jag kommer att vara åkare själv till nya yngre åkare piskar mig i baccken då går jag över till endast tränare och team leader.

Så om det finns intresse hör av er i pm.
Mvh Richard Norén //Tränare,åkare//

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
Oj något vart fel i länken.
Www.Sleddogsbonefight.com
Ja det är en riktigt rolig sport

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
Bjersing sa:
http://sleddogs.com/bonefight/

Den länken du vill ha eller?

Bygger detta på att någon blivit trött på att snowblades är för långa eller hur uppkom detta fenomen?
Dettq kom redan på 90 talet. En äldre man som inte kunde springa efter sina hundar när han höll på med hundspan.
Då hqn spikade på två plankor på fötterna och helt plötsligt så fans en ny grej. Sedan har produkten utväklats och växer kopiöst just nu.

Comme

Ny medlem
Åkare sökes.
Såg att dom brände bra med deg på ISPO... Med en brandad nightliner buss och Brand New Awards osv.

Om vi lär av historien så är det här fullständigt dödsdömt.

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
Comme sa:
Såg att dom brände bra med deg på ISPO... Med en brandad nightliner buss och Brand New Awards osv.

Om vi lär av historien så är det här fullständigt dödsdömt.
Okey roligt att höra att du är insatt men där tror jag att du har fel.
Det växer i väldigt många länder och det är redan nu många länder som startar tävlingar i detta.

Vissa grabbar från jack ass kör detta nu och deltog i första tävlingen i usa.

Canada,Usa,korea,Frankrike,österike mm,mm ärnågra som visar intresse för nästa år.

Ja dom har lagt pengar på reklam och buss mm men det är ett måste för att växa.
Tidigare försök har varit aldeles för tidigt för denna sport.

Detta år har sålts mer Sleddogs än dom räknat med så får se vart det slutar.

Richard

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
REO sa:
Påminner om crashed ice, fast på snö.
Det är därifrån det är uppbyggt??
Detta görs tillsammans med Marco dallago och andra stora åkare inom crashed ice.
Jag har samarbete med Team Sweden i crashed ice.

Så du är helt rätt ute??

Jon

Medlem
Åkare sökes.
Om man ser det till en variant av crashed ice, och inte som en ny variant av skidåkning så tror jag nog det kan finnas en framtid. Men att vi kommer få se dessa åkdon ta över skidbackarna är föga troligt. Men varför inte tävlingar i framtiden? Det kommer ju inte krävas lika stora backar som för alpina tävlingar.

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
Jon sa:
Om man ser det till en variant av crashed ice, och inte som en ny variant av skidåkning så tror jag nog det kan finnas en framtid. Men att vi kommer få se dessa åkdon ta över skidbackarna är föga troligt. Men varför inte tävlingar i framtiden? Det kommer ju inte krävas lika stora backar som för alpina tävlingar.
Att detta ska ta över i skidbackarna har vi aldrig trott men att det kommer växa är vi övertygade över.

Detta går att åka i redan gjorda skicross banor som finns varje vinter i idre mm.

Och tävlingar i detta görs på redan nu på samma sätt som på crashed ice. (fast på snö)

Så finns intresse att testa så är det bara hörq av sig på pm

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
shakabro sa:
Är detta ett April-skämt?
Nej det är det inte..
Om du inte har stake att testa!!!
Så säg inget istället.
Du kan få testa om du tar mig i en svart backe om du vill, inga som helst problem..

Jon Olsson vann inte så lets goo????

U

user152698

Guest
Åkare sökes.
Ja sjukare saker har man ju sett (står å sneglar mig i spegeln, som exempel va) ;)

Men hade jag vart 19 å okysst så hade jag förmodligen satsat. Ser sköjj ut.

Således rundar jag av med en sk piss-kärring-kommentar ala f-buck (som charmant nog även har svenska flaggan, en trött gammal fet schäfer eller en vacker röd ros som profilbild - förlåt mamma...): "Nej det där skulle jag verkligen inte prova på". :D

TeamSweden

Ny medlem
Åkare sökes.
Kookaburra sa:
Ja sjukare saker har man ju sett (står å sneglar mig i spegeln, som exempel va) ;)

Men hade jag vart 19 å okysst så hade jag förmodligen satsat. Ser sköjj ut.

Således rundar jag av med en sk piss-kärring-kommentar ala f-buck (som charmant nog även har svenska flaggan, en trött gammal fet schäfer eller en vacker röd ros som profilbild - förlåt mamma...): "Nej det där skulle jag verkligen inte prova på". :D
??? ja det är väll det. Åldern börjar komma på mig med??

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp