Alfahannarna & Jag

Jibberisch

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Det här med genus är ju lite inne nu för tiden. Och eftersom vi är ett modernt skidforum tycker jag det inte är mer än rätt att vi startar upp en seriös diskussion kring detta.

Så raskt över till varför kvinnor är ansvariga för allt lidande på planeten Jorden. Ingen tid att förlora:

Va?!?!1 – Kanske du tänker.

Och reflekterar över krig - startade av modiga män, religion -uppfunnen av senila män och män i morgonrockar som gillar barnpung och kors i guld. Civilisationer som utplånats. Uppfinningar som gett oss ond och bråd död. Njeaje – Säger jag. Direkt är det väl så. Direkt är det män som drivit vår planet mot avgrunden. Inget tvivel om den saken. Men indirekt är det kvinnans fel att detta sker i praktiken.

Så här är det. Sex, och då tänker jag dels på bekräftelsen genom att någon annan vill vara naken med dig och dels på att vår stackars föråldrade instinkt att fortplanta sig är stark. Förbannat stark. Så in i helvete stark.
Alla vill ligga med någon, känna sig beundrad av en annan (vara älskad av någon annan), även om de inte alltid erkänner det. I samspel med att vårt DNA ständigt arbetar aktivt för att vi ska fortplanta oss blir alltsammans otäckt. Det sitter i levern, njurarna, ryggraden och på ett par andra ställen förutom där det borde sitta. Sammantaget förefaller naturen omöjlig att kämpa emot i längden. Det går emot evolutionen. Naturen är alltför stark.
Speciellt kvinnor som börjar komma till sig lite i åldern. Då börjar det letas make och montör till små DNA-paket. Och vad letas det efter? Vad söks det efter ljus och lykta? Just precis. Det är här problemen börjar. Och vilka jävla problem.

Saken, planeten som sådan, hade inte varit ett problem – ett mycket mindre problem - om inte kvinnor genom historien varit så in i helvetes inställda på att ligga (läs: vilja föröka sig med) med arga män, oaktsamma män, galna män, rika män, vansinniga män och i viss utsträckning deras söner. Då hade vi sluppit denna onda spiral av död som alla dessa alfa-hannar alltid stått och står för.

Vår värld hade varit en ljus och trevlig plats.

Om ni kvinnor/tjejer hade tagit den där snälle killen i hörnet på festen och förklarat er kärlek, sagt att du behöver inte invadera grannbyn för min skull, gett ett helhjärtat och sanningsenligt fellatio till den destruktive och plågade narren med bjällror i mössan, han som aldrig repade någon annans skidor eller spontant kramat killen med vatten i fickpluntan istället för beska droppar, eller i alla fall visat brösten för den lite räddare pojken som inte vågade åka den svarta linjen i Bräcke – då jävlar kanske vi hade sluppit allt. All denna misär. Mycket av den? Tänk efter.

Allt det här med att män måste ha medaljer på uniformen, ha kungakronor på huvudet, ha sponsorer och/eller vara överhuvuden i en religion, chef på lagret, ingenjör, överhuvud i baren, alternativt bara lite vanligt ondskefullt mellanchefigt framgångsrika för att få ligga. Det, mina damer, har söndrat världen och fuckat upp allting.
Pajat så mycket under så lång tid. Länder, miljö, film, musik, allt! Pojkar får tidigt till sig av en grå och bister verklighet att det här med att vara snäll, det kommer man inte långt med inte.

Jag menar ta bara och titta på vår lilla del av universum. På berget. På bergen. Där är beteendet fullt utvecklat. Med tanke på att ration inte direkt ligger (Göteborg!) på 50-50, ration öppnar upp för en marknad där tillgång och efterfrågan börjar dansa en otäck dans.

Så många gånger är de, då jag hört historierna där bekanta bekänt att de raggat upp killen som åkte bäst skidor. Farligast skidor. Guiden! Helikopterpiloten. Alfahannen som slängde störst klippor. Hängde flest backflips och åkte tokiga linjer på förmiddagen. Han som lämnade dem på berget när de inte riktigt vågade. Så de fick ta sig ner själva, för att sedan behöva slita samma snubbe ur armarna på en annan likadan alfehannejägerska nere i byn.
Så många gånger har jag hört bekanta hävda att de träffade sin partner efter att ha chansat ut för ett dödsåk. Samma partner som ignoerat dem dagen innan, då när de åkte och njöt innanför sin förmåga. Bara lite vanligt och snällt. Då när de inte alls chansade med livet som insats.

Vad är problemet med att alla killar måste ha erövrat världen och/eller gjort dubbla backflips från en Gondol i Rendlbahn för att få se lite hud?! Fan, ligg lite med snälla killar. De som håller upp gondoldörren och ler lite försynt. Det kunde ni väl ha gjort? Var det så jävla svårt? Snowrollers egen Nalle, hur rolig var han egentligen? I längden?!1
Stanna upp och titta. Se nu vad ni ställt till med. Se er omkring! Öppna ögonen! Se hur det ser ut på våra skidorter. Dansgolven fylls av yngre, virila herrar som enkom fokuserar på farliga trick. Svåra steg och konstiga mössor. Uppkavlade ärmar och bleka tatueringar som alltid har ett hemligt budskap. Killar som går till baren och slår sig för sina hårlösa bröst medan de desperat bevisar att ljummen Jäger hör ihop med rollen som alfaskidhanne. Medan de snälla killarna måste gömma sig i hörnen, bara för att de gillar jordgubbsglass.

Men nänä skit i det, sätt press bara. På framgång, segrar i världscuper, X-games, intervjuer och feta filmsegment, storlek på skeppen, mängden kanoner, störst bil, snabbast bil, mest camouflerad bil, störst klocka, flest medaljer, ligg bara med den som vandrat över alperna med massa elefanter. Eller guiden som uppfyller er fantasi om hur en riktig skidsemester borde vara.

Måste ni uppmärksamma den som varit närmast gubben och vunnit? Hela tiden? Visst. Kul. Gör det. Och i brist på annat går det väl bra med den rakade killen, han med blankt huvud och tribals som bestämmer vem som får komma in i baren. Men tänk på vad alla sådana beslut bidrar med i ett längre perspektiv. Vill vi leva i den världen?
Se till så att ingen man bara kan få vara den där snälle killen han innerst inne vill vara. Ligg inte med honom. Kyss inte den där blyga pojken som egentligen bara vill ägna sitt liv åt välgörenhet. Att lära pensionärer åka skidor, böja på knäna på rätt sätt. Ignorera alla goda gärningar. Fokusera på sådant som verkligen betyder något.
På hårda män som sätter stighudar och blir av med liftkortet för att de vågade ge sig ut bakom det där förbjudna repet? All denna press…Till och med killarna i afterskibandet går före den som visar hänsyn i liftkön.

Det är ni! Erat fel! Alla ni kvinnor, flickor och tjejer som vägrar föröka (eller åtminstone träna på att föröka sig) er med snälla killar, det är ni och era jämlikar som genom århundradena präntat in i skallen på pojkar att det är bara arga män som gäller, era beslut och er sneda syn på vad som är bra och dåligt, det är ert och bara ert fel att världen ser ut som den gör idag. Att våra berg överröses med kite-surfare som fått för sig att det är häftigt att hänga flera meter upp i en drake. Desto större drake, ju häftigare luftfärd - hela vägen hem till hotellrummet.

Det är ni som suttit på barer och gråtit över killen som dumpat (Woho Göteborg!) er bara för att det börjat snöa, samtidigt som ni ignorerar den där snälle killen som tröstar er och lovar att åka lite med er dagen efter. Den snälle killen som offrar ett perfekt snöfall genom att vänta på er och få er att förstå att ni duger ändå. Han som inte invaderat ett mindre land. Det är ni som är bensinen i den Evinrude-snurra som eldar på denna nedåtgående virvel.
Tänk på vilken del ni har i att det satsas på massförstörelsevapen istället för botemedel mot svält, vattenmeloner som håller sig evigt färska, bacon som aldrig tar slut och andra relevanta uppfinningar. Det är ni med ert ständiga sökande efter alfahannen som har satt nivån, som bidrar till att ribban (nej jag är inte från Göteborg) ligger där den ligger. På berget. I världen.

Stanna upp och reflektera. Det är ingen som tvingar er att hänga med Jean Picard! Ni måste inte bara för att det alltid har varit så. Strukturer och normer kan brytas. Arv och miljö vändas ryggen. En ond spiral. Testa å ligg lite med ett par snälla killar. Bryt mönstret. Så att pojkar inte behöver växa upp och tro att man måste bli president och erövra olja för att bli taggad i en Facebook-status.

Tillsammans kan vi vända detta!

Alfahannen är död. Länge leve Alfahannen!

Charlee

Ny medlem
Alfahannarna & Jag
Jibberisch sa:
Så raskt över till varför kvinnor är ansvariga för allt lidande på planeten Jorden. Ingen tid att förlora:
oboy, det här kommer bli bra det hörs! "Doris"

antingen en mycket genomtänkt lösning på världsproblem eller ett rop på hjälp efter folk att träna parning med! oklart...

Senast ändrad:

snorkel

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Klockren analys men "be careful what you wish for". Det fanns ett sådant folk. Stora, starka och stor hjärna jämfört med människan. De var mycket snälla. För snälla så de fick pisk och dog ut. Neanderthalare hette de visst. Naturen handlar om att äta (bacon?) eller ätas även om vi glömt bort det. Evolution handlar kort sagt om vems sidfläsk står på bordet.

Visst hopp finns ju för din strävan. Mesiga socialbidragstagare som inte gått ut skolan eller skaffat sig vare sig karriär eller jobb föder fler barn än akademiska karriärister. På sikt så blir nog samhället lite mer laidback eller försoffat. Frågan är bara vem som skall leverera socialbidragen? Evolutionen fixar nog det med så efter kommande kaos så är vi tillbaka till ett nytt varv med alfahannar som ser till att ta för sig utan att tänka för mycket på snällhet.

Lagom tuff och snäll är nog bäst för att slippa ytterligheterna.

Senast ändrad:

Jibberisch

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Snorkel:
Jag är med på din analys och förstår budskapet. Men mitt budskap handlar inte om att bunta ihop snälla människor med de du refererar till som "soffliggare".

Skulle vilja hävda att kontextuellt sett finns en mängd alfahannar i denna grupp också. Med sina egna groupies.

snorkel

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
@ Jibberisch

Aha! Du är besviken över att du attraherar fel groupies, problematiken är typ att blonda bimbos missar ditt intressanta intellekt?:D

snorkel

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Heddious sa:
snorkel sa:
Naturen handlar om att äta (bacon?) eller ätas även om vi glömt bort det. Evolution handlar kort sagt om vems sidfläsk står på bordet.
Jag är inte bacon, alltså är jag odödlig?

*kastar mig utför stup*
Nja, Särimner är bacon, han är odödlig. För övrigt så är människans och grisens anatomi inte alltför olika så lite bacon har vi nog var och en.

Heddious

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Okej, nu har jag läst igenom det här en gång till och jag blir inte riktigt klok. (Skyller på sviterna av en förkylning.) Vad är det du vill ha? Vill du verkligen ha dem som vill ha X Games-alfahannar? Varför vill du ha dom?

Jibberisch

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Alltså,

Dra inte in mej i detta. Vad jag vill ha och inte, ser jag inte som relevant. Jag skrev detta för en bättre värld. För mänskligheten som sådan.

Unga, snälla pojkar fördärvas av att bli matade med uppfattningen om att de måste vara med i x-games och/eller ha tribal-tattoos för att bli "älskade".

Sedan växer de upp och blir dörrvakter. Innan man vet ordet av har de invaderat Irak. Eller gjort en dubbel-backflip utför en 50-metersklippa. Vilket är mäktigt. Men det sabbar ju för mig, erhm dom! Dom! Som inte vågar eller har ork att invadera ett land. Menar jag.

Tänk om någon tjej typ - åååh så du läser tidningen åt gamla på söndagarna? Shit - åh. Mmm. Gaaaah! Du läser två tidningar!!!1 kom hit!

Men nänä.

Du ljuva, nya värld.

snorkel

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Heddious sa:
Varför måste vi föröka oss? Jordklotet hade säkert mått bättre om vi bara hade dött ut lite stillsamt.
"Vi" dör redan ut för varje generation. Det är Afrika, mellanöstern och Sydostasien som står för den snabba ökningen. Inte åker de speciellt mycket skidor heller så för att säkerställa tillgången på framtida åkare måste något göras.;)

Jarle

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Relevant meme är relevant?

grow-a-pair.jpg

I övrigt kan jag väl tillägga att jag definitivt inte är någon alfahanne, inte heller har jag invaderat länder, tatuerat mig, blivit miljonär eller hoppat högre än Jamie Pierre. Trots det så tycker jag själv inte att jag har haft några problem med tjejer (förutom de som inte förstått sig på skidåkning). Det måste bero på bacon eller två, de enda två sanningarna i universum.

Jarle

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Jibberisch sa:
Att kunna bjuda på stora mängder bacon, lär garanterat betraktas som en alfahanne-grej i vissa kretsar...
Det har du kanske rätt i... Stora mängder bacon visar ju framför allt vilken duktig jägare en individ är... Eller iaf att individen hittar till närmsta matbutik, vilket pekar på att individen åtminstone har ett lokalsinne som är dugligt ur överlevnadssynpunkt.

I rätt sammanhang kan nog det mesta uppfattas som en alfahanne-grej och de flesta, om inte alla, är duktiga på något.

Senast ändrad:
L

limegreen

Guest
Alfahannarna & Jag
Min första tanke till uppkomsten av denna tråd är att det helt sonika kan ligga typ av Madonna/Whore-Complex någonstans där i vassen och lura.

Min andra tanke är att alla får ligga - om man vill det. Och med det sagt ska man ha klart för sig att alla får inte ligga (och med vem), när man vill det. Man ska också ha jäkligt klart för sig att specificerat på en skid-resort eller krogen så är det en del "mysko" som sker på den fronten. Men då är det ju också en del Broken Souls som leker med varandras frukter. Och man har inte en jävla aning om vad de stackarna känner inombords. Det är bara deras beklagliga ord och rena lögner kring detta s.k. liggande som blir till en nagel i ögat. Alltså: runka mindre, träna mer, men framförallt skaffa en flamma att träna dina färdigheter med, och även då urskilj vad som funkar i verkligheten och vad som är ren fantasier. Mer gammalt hederligt kristligt leverne åt folket!

En tredje tanke är stor, global, politisk och filosofisk: hur jävla mycket förstör vi inte våran planet pga av denna satans katt och råtta-lek som vuxna kvinnor och män i det västerländska samhället sysslar med. All jävla bortkastad shopping, transporter och dylikt. Kan vi inte hellre kollektivt enas om stora möten (på lägdor/fotbollsplaner) i tätbebeyggelser med närvaro-plikt (såvida man inte har sjukintyg eller dylikt) där alla ska vara nakna och älska och kramas så det står härliga till. Givetvis skulle man då, mot dennes klartecken, få prova på en granne eller gammal frökens go-frukter. Dock oklart om det skulle vara tillåtet med inom-familjära förbindelser. Eller, det kan få vara ok mer norr om dalävlen iaf då det redan förekommer en del sådant däruppe.

Jag brukar iaf gå fram till någon jag skulle uppskatta sexuellt och säga hej och köpa en Manhattan till henne och en U-båt + en skål Chili-nötter till oss. Efter en stund när vårat goda samtal tagit vid så plockar jag fram en godispåse ur innerfickan och proppsar på att jag bjuder. I den ligger 50% karra och 50% kådis. I 8 fall av 10 får jag en käftsmäll och vakter tillkallas för att bära ut mig. Men i 2 fall av 10 vaknar jag upp som en ny männsika i ex. Skarpnäck och kryssar snabbt ut ur lägenheten mellan all bråte och dam-råttor som denna snuska har i sitt hem. Alltså har jag fått mitt.

Senast ändrad:

Jibberisch

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
limegreen sa:
Min första tanke till uppkomsten av denna tråd är att det helt sonika kan ligga typ av Madonna/Whore-Complex någonstans där i vassen och lura.

Min andra tanke är att alla får ligga - om man vill det. Och med det sagt ska man ha klart för sig att alla får inte ligga (och med vem), när man vill det. Man ska också ha jäkligt klart för sig att specificerat på en skid-resort eller krogen så är det en del "mysko" som sker på den fronten. Men då är det ju också en del Broken Souls som leker med varandras frukter. Och man har inte en jävla aning om vad de stackarna känner inombords. Det är bara deras beklagliga ord och rena lögner kring detta s.k. liggande som blir till en nagel i ögat. Alltså: runka mindre, träna mer, men framförallt skaffa en flamma att träna dina färdigheter med, och även då urskilj vad som funkar i verkligheten och vad som är ren fantasier. Mer gammalt hederligt kristligt leverne åt folket!

En tredje tanke är stor, global, politisk och filosofisk: hur jävla mycket förstör vi inte våran planet pga av denna satans katt och råtta-lek som vuxna kvinnor och män i det västerländska samhället sysslar med. All jävla bortkastad shopping, transporter och dylikt. Kan vi inte hellre kollektivt enas om stora möten (på lägdor/fotbollsplaner) i tätbebeyggelser med närvaro-plikt (såvida man inte har sjukintyg eller dylikt) där alla ska vara nakna och älska och kramas så det står härliga till. Givetvis skulle man då, mot dennes klartecken, få prova på en granne eller gammal frökens go-frukter. Dock oklart om det skulle vara tillåtet med inom-familjära förbindelser. Eller, det kan få vara ok norr om dalävlen iaf då det redan förekommer en del sådant mer norröver.
Underbar paradox i att först skrika om ett mer kristligt leverene för att sedan vilja arrangera gangbang. Hatten av.

nydde

Medlem
Alfahannarna & Jag
Man får dom killarna man ligger med, I stort och i smått. Du levererar alltid poesi Jibberisch

Senast ändrad:

Jibberisch

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Tack, jag gör mitt bästa när det kommer till att lyfta viktiga och relevanta frågor här på forumet.

Senast ändrad:

Sammmyboy

Ny medlem
Alfahannarna & Jag
Jag läste 3-4 stycken sen höll jag med!

Inte för att jag varit den försiktiga eller blyga killen men jag har så jävla många fina vänner som är blyga som jag tycker förtjänar världens finaste tjejer men vad får dom? Nån vänförfrågan på facebook på sin höjd... förjävligt kan tyckas!

Jarle

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Sammmyboy sa:

Inte för att jag varit den försiktiga eller blyga killen men jag har så jävla många fina vänner som är blyga som jag tycker förtjänar världens finaste tjejer men vad får dom? Nån vänförfrågan på facebook på sin höjd... förjävligt kan tyckas!
Kan det vara så att tjejerna vet att de kan vara rätt jobbiga, så de besparar de "snälla" killarna de problemen och istället agerar ut mot resten av den manliga befolkningen?

images

Sammmyboy

Ny medlem
Alfahannarna & Jag
Jarle sa:
Sammmyboy sa:

Kan det vara så att tjejerna vet att de kan vara rätt jobbiga, så de besparar de "snälla" killarna de problemen och istället agerar ut mot resten av den manliga befolkningen?

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/..._LkIeBGUHaa2_dqRCvbVDwJtY3inY_Evp9rdGqCC2in7B
Mycket möjligt, jag undviker ofta tjejer för att dom är jobbiga...tar omvägar, vänder om, tittar ner i mobilen, låtsas som att jag är stressad... ja listan är lång och det är skönt att ha flyttat :D

Heddious

Aktiv medlem
Alfahannarna & Jag
Sammmyboy sa:
Jarle sa:
Sammmyboy sa:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/..._LkIeBGUHaa2_dqRCvbVDwJtY3inY_Evp9rdGqCC2in7B
Mycket möjligt, jag undviker ofta tjejer för att dom är jobbiga...tar omvägar, vänder om, tittar ner i mobilen, låtsas som att jag är stressad... ja listan är lång och det är skönt att ha flyttat :D
Jag fattar inte..? Har du flyttat någonstans där det är helt tjejfritt? Eller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp