allround valla bra?

hhmmmm

Ny medlem
allround valla bra?
Jag undrar hur väl allround vallor fungerar? Burton har t.ex. sitt allround wax och även Swix såg jag hade någon universal valla. Fungerar de bra eller tycker ni att man får mycket bättre glid om man köper valla gjorda för snävare temperaturintervall?

Jag tänker alltså inte som grundvalla utan som den yttersta glidvallan.

Peter_Haggkvist

Ny medlem
allround valla bra?
Kör universialvalla på några av mina skidor. Funkar hyffsat i alla förhållande men går inte att jämnföra med tempvalla.

hhmmmm

Ny medlem
allround valla bra?
Nä ok men om man säger så då, jag kör mest i alperna så temperaturen brukar väl ligga mellan 0 och -10. Fungerar det då bäst med universal valla eller men en som lämpar sig för -2 till -8? Jag vallar bara hemma innan jag drar ner så det är lite svårt att välja.

ptte

Ny medlem
allround valla bra?
Om du ändå bara vallar en gång så tippar jag på att du inte kommer märka någon skillnad.

kortet

Ny medlem
allround valla bra?
men om man vallar med universal valla, då blir det väl ändå bättre än om man inte vallar alls?

borde det väl göra?

Steam

Ny medlem
allround valla bra?
Strunta i universallvalla, det är bättre att du köper ett par olika vallor och smällt på. Jag fick en Swix allround en gång och det var märkbart sämre. Det exemplet du angav skulle jag klart använda -2 till -8 vallan istället för allroundvallan.

Ride on,

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp