Allt-i-allo-kamera!

flanellmannen

Ny medlem
Allt-i-allo-kamera!
Halloj!
Nu är det så att jag är otroligt taggad på en systemkamera. Vill gärna knäppa sköna skidpix men också kunna film, gärna med hög fps så att man kan kirra smooth slowmo. Undrar lite vad som är den ultimata kamera och objektiv, 50 mm, vidvinkel, kitobjektiv?
Ska gärna vara lite mer stöttålig än normen.
Tack på förhand!

Har en budget på ~14000kr

Senast ändrad:
D

Deleted member 117581

Guest
Allt-i-allo-kamera!
en kamera för allt;

kamera hus: canon 600D , den kan filma i 60 fps den har inbyggd trådlös slav blixt kontroll och den kostar 6000-7000 kr utan lins.
annars finns canon 60D det är en stepup modell dom har mer eller mindre samma grejer (iso talen är skillnad på) som 600d men är mer stöttålig.

objektiv: sigma 18-200 mm det är nog enligt mig det bästa alround objektivet då man har så man kan vara när och så att man har lagom med zoom, kostar runt 3000-4000

övriga tillbehör: är endast om du behöver blixt osåvidare.

flanellmannen

Ny medlem
Allt-i-allo-kamera!
rocknerPR sa:
en kamera för allt;

kamera hus: canon 600D , den kan filma i 60 fps den har inbyggd trådlös slav blixt kontroll och den kostar 6000-7000 kr utan lins.
annars finns canon 60D det är en stepup modell dom har mer eller mindre samma grejer (iso talen är skillnad på) som 600d men är mer stöttålig.

objektiv: sigma 18-200 mm det är nog enligt mig det bästa alround objektivet då man har så man kan vara när och så att man har lagom med zoom, kostar runt 3000-4000

övriga tillbehör: är endast om du behöver blixt osåvidare.
Okej, tack! Men hört att den största skillnaden mellan 600D och 550D är den vridbara skärmen, men finns det några större skillnader, som utgör prisskillnaden på tusen spänn?

D

Deleted member 117581

Guest
Allt-i-allo-kamera!
ne är inte så mycket mer än så, har för mig att den har högre iso tal men mer än de och skärmen men sen har denen funktion som gör att man kan styra blixtar med slav ttl funktionen också , som kan vara väldig bra att ha om du ska fota med blixt
men jag gillar vridbara skärmen det blir bekvämare filmställning ofta.

men det är tusen kr.

och sen vilken du än köper så gissar jag att du inte kommer ångra dig :)

FF

Aktiv medlem
Allt-i-allo-kamera!
Båda tar säkerligen väldigt fina bilder och film. Dock tar dom bara 3,7 bilder i sekunden, vilket jag tycker verkar för slött för actionfoto. Och så är dom väl ganska jäkla plastiga. Men ska du filma är det väl en kamera ur detta segment du får köra på.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp