Alperna första gången

gogubbe1

Ny medlem
Alperna första gången
Tjäna! Vi är ett gäng gubbar som är mellan 17/18 bast som har planerat att dra till alperna på sportlovet. Eftersom det är första gången vi åker själva. Så undrar vi typ lite hur vi ska gå till väga. Just nu ligger är la planen att dra till bad gastein. Men har ni bättre förslag, hit us up! Vi undrar även vad som är smidigast. Att boka allting Själva eller få hjälp av t.ex. Alpresor elr liknande. Sen hur kommer festandet vara? Vissa av oss är lite sugna. Tror ni dom gubbarna under 18 kommer komma in? Elr Aa berätta gärna ba allt som vi borde tänka på osv. de vi egentligen vill är att ha tips (så typsiskt av mig att dra ut på de?) Aja hade gött och Tack på förhand!
/Göteborgs finaste gubbar ❤️

Heddious

Aktiv medlem
Alperna första gången
Åk med nåt resebolag, under sportloven är allting ändå så jäkla dyrt att det är svårt att hitta nånting ovanligt billigt på egen hand.

Andra argument för resebolag:

- Att ni inte varit iväg själva + ung ålder. Skulle något hända, nån bli sjuk etc så kan det vara bra att ha tillgång till reseledare (som förvisso inte kan lösa vadsomhelst men det är en hjälp på traven och de vet åtminstone hur man löser hemtransport med SOS om nån bryter benet).
- Slippa sitta i timmar framför datorn och pussla ihop boende, transfer, resa osv.
- Lär känna annat folk på vägen ner (om ni åker buss alltså).

Vad gäller åldersgränser på krogen i BG har jag ingen aning, när jag var där för fyra år sen verkade det väldigt lugnt men det är som sagt ett tag sedan och jag var 24 så..

gogubbe1

Ny medlem
Alperna första gången
Heddious sa:
Åk med nåt resebolag, under sportloven är allting ändå så jäkla dyrt att det är svårt att hitta nånting ovanligt billigt på egen hand.

Andra argument för resebolag:

- Att ni inte varit iväg själva + ung ålder. Skulle något hända, nån bli sjuk etc så kan det vara bra att ha tillgång till reseledare (som förvisso inte kan lösa vadsomhelst men det är en hjälp på traven och de vet åtminstone hur man löser hemtransport med SOS om nån bryter benet).
- Slippa sitta i timmar framför datorn och pussla ihop boende, transfer, resa osv.
- Lär känna annat folk på vägen ner (om ni åker buss alltså).

Vad gäller åldersgränser på krogen i BG har jag ingen aning, när jag var där för fyra år sen verkade det väldigt lugnt men det är som sagt ett tag sedan och jag var 24 så..
Tack för svar! Resebolag känns självklart smidigare. Samt att de verkar vara de enklaste. Rekommenderar du bad gastein för oss? Elr något annat ställe. Vi alla som ska med är bra på skidor skulle jag säga. Inga proffs men vi har väll åkt så mycket vi har haft
Möjlighet till.

FilipSpante

Ny medlem
Alperna första gången
Var i Bad Gastein en vecka säsongen 15/16 med ett grabbgäng. Alla var 16/17 år at the time och gick smidigt på alla barer och afterskiis utom "Silverbullet" som var lite krångligare. Åkte med Rollin snow och det funka fin fint. Ända nackdelen var att vi fick ta tåg ner till Helsingborg då det ej gick ngn buss från Gbg, sedan var det väldigt billigt så boendet var det man betalade för, men funka galant. Bästa baren var lederhosen men bästa afterskiin var på baren bredvid som jag ej minns namnet på. Rekommenderar starkt.

RobinBruzeliuss

Ny medlem
Alperna första gången
Säsongade 16/17 i BG ska dit nu & säsongs i vinter ingen!
kan säga att på haeggis & silverbullet kommer ni inte komma in. Där är det legg i dörren, men antingen är det lederhosen eller whurers som man kan komma in vid 16års ålder (oklart om de gäller alltid)

RobinBruzeliuss

Ny medlem
Alperna första gången
Säsongade 16/17 i BG ska dit nu & säsongs i vinter ingen!
kan säga att på haeggis & silverbullet kommer ni inte komma in. Där är det legg i dörren, men antingen är det lederhosen eller whurers som man kan komma in vid 16års ålder (oklart om de gäller alltid)

PS haeggis är den bästa baren :)

Topp