Alternativ till UCPA inom Sverige?

Balzamon

Ny medlem
Vill börja med att säga att jag fick bra hjälp i en tidigare tråd här angåence UCPA, hade en jättebra vecka i Argentiere med deras snowboard offpist xpert grupp där. Jättenöjd med konceptet och åkningen som helhet.

Har mycket av April ledigt och funderar starkt på att få in en veckas åkning till denna säsong. Sitter i samma sits, har inga vänner som är tillräckligt bra på off pist/intresserade att lägga pengarna som krävs. Så valet är att åka med UCPA igen till Val d'lesere (dock läst att snöläget inte är helt hundra i franska alperna just nu?) eller om det finns liknande koncept i Sverige, t.ex Riksgränsen?

Den googling jag gjort så låter Riksgränsen/Narvik riktigt intressant för April/början av Maj. Att även få prova på heliski iaf en dag vore en grym upplevelse.. Dock verkar sig allt jag hittar rikta sig till 1. skidåkare 2. folk som kan sätta ihop sin egna grupp på minst 5 pers.

Någon som vet några bra/liknande alternativ till UCPA så det finns större valmöjlighet än franska alperna? Någon som tror att Val d'lesere är det klart bästa att köra på ändå inom 1-2 veckor i min sits?

Snowjunkie

Aktiv medlem
Tyvärr finns det inget liknande. Snösäker, en del av Friluftsfrämjandet har testat att göra ett UCPA-koncept i Ramundberget, men det gick av stapeln förra helgen. Tror att detta koncept kan växa till nästa säsong då det blev fullbokat.

Jag har åkt med Active Ski till Kittelfjäll ensam och tyckte det var jättebra. Eftersom det är ett så litet ställe så lär man känna folk enkelt. Sen åker guiderna mycket med gästerna i systemet. Skiers Kittelfjäll är duktiga och sätter samman olika toppturspaket och utflykter till mycket humana priser.

Schoobang

Medlem
Vi får väl styra upp något gemensamt här på Freeride! Jag har inte heller några vänner. Åker ensam till Valdi med UCPA för snowboard offpist på lördag, men är ju sugen på lite mer åkning i April.

erik_lagg

Aktiv medlem
Freeride-camp i Abisko finns också: http://www.purefreeridecamp.se/
Inte deltagit själv men har sett dem där. Men de kanske inte tillåter bräda och de är dessutom inriktade på topptur.

Arctic-elements ordnar resor också i Björkliden med helikopter och en del gemensamma aktiviteter (men inte så mycket kanske). Jag hade turen att vinna en sådan helg för några år sen. Det var jäkla bra.

Björn Lindgren hade Splitboard camps tillsammans med STF för ett par år sedan. Vet inte om han fortfarande kör det. Värt att kolla upp iaf.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp